Post-music, Berlin, Errant Sound, 04.02.2017 / fot. Golo Föllmer

Promocja numeru #29 w Errant Sound w Berlinie – fotorelacja

/ 7 mar 2017
Errant Sound przed rozpoczęciem wieczoru (po prawej stronie plakaty Kamy Sokolnickiej) / fot. Golo Föllmer

Errant Sound przed rozpoczęciem wieczoru (po prawej stronie plakaty Kamy Sokolnickiej) / fot. Golo Föllmer

04 lutego 2017 po raz pierwszy w Berlinie odbyło się spotkanie poświęcone numerowi „Glissanda”. W kultowym Errant Sound spotkaliśmy się wokół numeru #29, poświęconego tendencjom konceptualnym we współczesnej muzyce. Wraz z redaktorem prowadzącym Pawłem Szroniakiem przygotowaliśmy intensywny program:

  1. Wprowadzenie do #29 numeru Glissanda – „Konceptualizm” (Paweł Szroniak)
  2. Wykład: „Muzyka niemożliwa” i polska sztuka konceptualna lat 60. i 70. (Antoni Michnik)
  3. Prezentacja wytwórni Altanova Press (Paweł Szroniak, Zorka Wollny)
  4. Dyskusja: Muzyczny konceptualizm (Sebastian Berweck, Heather Frasch, Joseph Kudirka, Hanne Lippard – prowadzenie: Monika Żyła, Paweł Szroniak)
  5. Zapowiedź numerów #30 & #31 (Daniel Brożek, Antoni Michnik)
  6. Koncert: Lucio Capece, Heather Frasch, Joseph Kudirka, Koen Nutters (w programie utwory Ryoko Akamy, Alison Knowles i Marka So) 1

Elementem wydarzenia była również wystawa plakatów Kamy Sokolnickiej, promujących kuratorowane przez Pawła Szroniaka koncerty z cyklu „Yka: Tendencje konceptualne w muzyce współczesnej”, które towarzyszą wydaniu numeru.

Antoni Michnik / fot. Golo Föllmer

Antoni Michnik / fot. Golo Föllmer

Paweł Szroniak / fot. Golo Föllmer

Paweł Szroniak / fot. Golo Föllmer

Zorka Wollny / fot. Golo Föllmer

Zorka Wollny / fot. Golo Föllmer

Paneliści / fot. Golo Föllmer

Paneliści / fot. Golo Föllmer

D71_0491

(od lewej) Joseph Kudirka, Heather Frasch, Sebastian Berweck / fot. Golo Föllmer

D71_0488

(od lewej) Sebastian Berweck, Hanne Lippard, Monika Żyła / fot. Golo Föllmer

O koncercie muzycy napisali:

Post-music (Lucio Capece, Heather Frasch, Joseph Kudirka & Koen Nutters) bada (nie)możliwwości swej własnej nazwy.

Post-music szuka gdzie mogą leżeć granice muzyki. Pragnie wiedzieć, czym jest to coś kiedy/jeśli nie jest już dłużej muzyką. Post-music jest zainteresowane podkreślaniem pozadźwiękowych elementów muzyki, wygodnie sytuując się po stronie zadawania pytań, które posiadają pozornie niejednoznaczne odpowiedzi, aby wytworzyć nowe doświadczenia.

Post-music jest zainteresowane pracą z podobnie myślącymi kompozytorami oraz artystami, którzy pogłębiają swe poszukiwania. W siedzibie Errant Bodies wykonali „a proposal_five (jimi on assemblage)” autorstwa Ryoko Akamy oraz „for George Brecht” Marka So.

Koen Nutters / fot. Golo Föllmer

Koen Nutters / fot. Golo Föllmer

Heather Frasch / fot. Golo Föllmer

Heather Frasch / fot. Golo Föllmer

Joseph Kudirka / fot. Golo Föllmer

Joseph Kudirka / fot. Golo Föllmer

Lucio Capece / fot. Golo Föllmer

Lucio Capece / fot. Golo Föllmer

Dziękujemy kolektywowi Errant Bodies za pomoc w organizacji wydarzenia, szczególnie Golo  Föllmerowi. Pragniemy również poinformować, iż w najbliższych dniach na naszej stronie ukażą się pierwotne, anglojęzyczne wersje tekstów, które Heather Frasch, Joseph Kudirka oraz Ryoko Akama napisali do numeru #29. (W numerze można znaleźć ich przekłady na język polski.)

 fot. Golo Föllmer

fot. Golo Föllmer

 fot. Golo Föllmer

fot. Golo Föllmer

  1. Utwór Alison Knowles, Chair Piece for George Brecht, stanowił rodzaj sytuacji zaaranżowanej podczas wieczoru, nie był wykonywany przez muzyków w części koncertowej.