Wydarzenie minęło
Wydarzenia

Alameda 5 + WIDT • Lado w Mieście 2019 vol.5

Data
czwartek, 25 lipca 2019

Godz.
20:00 – 22:00

Miejsce
Plac Zabaw
Warszawa

Tym razem oddamy się różnym odsłonom muzyki psychodelicznej za sprawą zespołów Alameda 5 oraz WIDT.

W 2019 roku wakacyjne czwartkowe wieczory spędzimy na Placu Zabaw, oglądając koncerty przeróżnych wykonawców z Polski i reszty świata. W programie, tradycyjnie już, pełna rozpiętość stylistyczna i geograficzna — saharyjski rock, rosyjskie post techno, litewskie pieśni ludowe, chasydzki free jazz czy rap z Raszyna. Więcej informacji znajdziecie tutaj: Lado w Mieście ma 10 lat!

Lado w Mieście 2019 rozpocznie się 27. czerwca, a skończy 29. sierpnia — co czwartek, o 20:00, nad Wisłą.

• Alameda 5 / Alameda Organisation
ALAMEDA 5 to kwintet założony w 2014 roku przez Jakuba Ziołka (Stara Rzeka, Innercity Ensemble, Zimpel/Ziołek), Mikołaja Zielińskiego (T’ien Lai, Alameda 4, Javva), Łukasza Jędrzejczaka (T’ien Lai, Javva, Duży Jack), Jacka Buhla (Jachna/Mazurkiewicz/Buhl, Jaząbu, ex-Trytony) i Rafała Iwańskiego (HATI, Innercity Ensemble, X-Navi:Et). Zespół powstał w wyniku działań bydgoskiej grupy Alameda Trio, znanej z dobrze przyjętego albumu „Późne królestwo” (2013, Instant Classic).

ALAMEDA 5 stanowi efekt poszukiwań muzycznych skupionych wokół transu, progresywnej elektroniki lat 70 i bardziej ekstremalnych i nienormatywnych odmian jazzu i muzyki improwizowanej. Ich zwieńczeniem był debiutancki album „Duch tornada” (2015, Instant Classic), który zebrał wiele entuzjastycznych recenzji, a według dziennikarzy Noise Magazine został okrzyknięty drugim najlepszym polskim albumem lat 2000-2016. Od tego czasu muzyka grupy ewoluowała w stronę dalszych eksploracji rytmiki afrykańskiej i latynoamerykańskiej, inspiracji wczesnym fusion w duchu Milesa Davisa, post-punkiem i post-minimalizmem, czego efektem jest wydany w 2019 r. przez Instant Classic drugi album kwintetu zatytułowany „Eurodrome”:
https://instantclassic.bandcamp.com/album/eurodrome
W/w płyta znalazła się 11. miejscu listy najlepszych 100 albumów, które do tej pory ukazały się w tym roku na świecie wg The Quietus:
https://thequietus.com/articles/26704-albums-of-the-year-so-far-chart-2019
maxi-singiel “CDTE”: https://youtu.be/iaJcOkSr194

WIDT
“(…) if there was ever a band designed to see live, it’s WIDT.”
Tristan Bath, Bandcamp Daily , 22 czerwca 2017
“(…) nie jestem pewna, czy kiedykolwiek wcześniej miałam do czynienia z tak psychodelicznym i bezkompromisowym przedsięwzięciem.”
Emilia Stachowska, Glissando, 31 marca 2018

WIDT to zespół audiowizualny zrodzony ze współpracy dwóch sióstr – Antoniny Nowackiej (głos) i Bogumiły Piotrowskiej (wizualizacje na żywo). Twórczość WIDT można określić jako minimalistyczną abstrakcyjną operę o onirycznym charakterze, w której głos pełniący rolę instrumentu meandruje w gąszczu psychodelicznych wizualizacji tworzonych w czasie rzeczywistym przy użyciu zawiłych form sprzężenia zwrotnego. Bezkompromisowa i absolutnie unikatowa forma wyrazu czynią WIDT fenomenem na pograniczu muzyki i sztuk wizualnych.

Duet został doceniony przez prestiżowy brytyjski magazyn The Quietus za swoje ostatnie audiowizualne albumy „POINT#3” VHS (Pointless Geometry, 2015) oraz WIDT cd/dvd (Zoharum – new experimental art, 2016). Występował wielokrotnie w Polsce i za granicą m.in. na najciekawszych europejskich festiwalach muzyki eksperymentalnej: KRAAK, Counterflows, UH Festival, Shiny Toys, Unsound, Sonic Arts Revisited w Centrum Sztuki BOZAR w Brukseli, kilkukrotnie w londyńskim Cafe OTO, dzieląc sceny z artystami, takimi jak: Charlemagne Palestine, David Behrman, Pierre Bastien, Benedict Drew, Sue Tompkins, Christoph De Babalon, Johannes Bergmark, Francesco Cavaliere.

Siostry współtworzą również projekt TEYAS wraz z legendarnym berlińskim producentem Christophem De Babalon. W roku 2018 nakładem Bocian records ukazało się nowe wydawnictwo TEYAS.

www.widtproject.com
www.facebookcom/widtproject
https://www.youtube.com/channel/UC9GSXZ1Z4wGjD5J39iAzL1g
https://www.youtube.com/watch?v=JU9iCq4WkWU