Wydarzenia

Eksperymentalny Wtorek: Ensemble Kompopolex

Data
wtorek, 10 sierpnia 2021
Godz.
20:00 – 21:00

Koszt
od 10 zł
Kup bilet

Miejsce
Sinfonia Varsovia
ul. Grochowska 272
Warszawa
(mapa)

facebook

Wydarzenie minęło

WYKONAWCY

Ensemble Kompopolex   

Aleksandra Gołaj perkusja 

Rafał Łuc akordeon 

Jacek Sotomski syntezatory, elektronika 

PROGRAM [60′]

Nina Fukuoka uncanny valley na trio z wideo  

Kelley Sheehan#006f  na klawiaturę MIDI i wideo 

Mateusz ŚmigasiewiczASDR na perkusję i audio playback (premiera)   

Oxana Omelchuk5 Widmungen an die verborgenen Empfänger  na akordeon i audio playback  

Marta Śniadyc_ut|e_#2  na trio i wideo  

Piotr PeszatUntitled Folder #3  na trio i wideo 

Na hasło „postinternet” wielu osobom włos się jeży na głowie. Przedrostek „post-”, choć sugeruje koniec i to, co się dzieje „po” internecie, w rzeczywistości odnosi się do krytyki samego medium. Twórczość określona tym mianem czerpie z sieciowego rezerwuaru: filmików, dźwięków, obrazów, memów, ironizuje i tematyzuje wpływ internetu na codzienne życie. Koncert Ensemble Kompopolex, tria pochodzącego z Wrocławia i dbającego o całościowe muzyczne przeżycia, będzie poruszał wątki wyobcowania, nadmiaru informacji, skrajnych emocji i życia po pandemii.

Wydarzenie rozpocznie uncannyvalley Niny Fukuoki. Tytułowa dolina niesamowitości to określenie dla nieprzyjemnych odczuć związanych z robotami, które wyglądem i funkcjonowaniem przypominają człowieka. Taki jest też utwór – jednocześnie wzbudza niepokój i zdumienie. W cu_t|e_#2 Marta Śniady operuje kontrastem – zdjęcia kotków zestawione są z polującymi drapieżnikami, a tytułowe „cut” (ciąć) i „cute” (słodki) równocześnie znajdują odbicie w utworze i wirtualnym życiu. Untitled Folder #3 Piotra Peszata to konglomerat gestów, niemuzycznych brzmień i dźwięków instrumentów, usterek, rytmów. Ironiczny komentarz dotyczący roli muzyki. Do tradycji z humorem podchodzi Oxana Omelchuk w 5WidmungenandieverborgenenEmpfängerWreszcie wideo #006f Kelley Sheehan, które opiera się na przetwarzaniu wcześniej istniejącego utworu. Koncert dopełni powstały w czasie pandemii ASDR Mateusza Śmigasiewicza, prowokujący do spojrzenia na pojedynczy dźwięk, jak na szereg zmieniających się w czasie stanów.