Wydarzenie minęło
Wydarzenia

Fala na Woli IV (fala dźwięku #55)

Data
czwartek, 17 stycznia 2019

Godz.
19:00 – 22:00

Miejsce
Wolskie Centrum Kultury
Warszawa

Fala na Woli odsłona #55
Wystawa / koncert Pleq

Kultura w PRL w dużej mierze ogniskowała się wokół klubów studenckich. Były one świadkiem rozkwitu kultury nie tylko mainstreamowej, ale także niezależnej, oddolnej, niszowej (czy aby na pewno?), a mimo to tolerowanej przez ówczesną władzę. Czy można więc stwierdzić, że punk rock narodził się w domach (centrach) kultury? W końcu pierwszy punkowy koncert w Polsce odbył się w klubie Remont w 1978 roku, nie wspominając o początkach takich zespołów jak Dezerter (Nieporęt), Kryzys (Anin) czy KSU (Ustrzyki Dolne). A to przecież nie tylko estetyka punk, ale i reggae, industrial, off jazz i wiele innych.
Jest to zatem nie tyle „odzyskiwanie” domów kultury, co przypominanie ich dotychczasowej roli, funkcji. A może dalej, czy domy kultury nie zagospodarowały gasnącej energię klubokawiarni?

Zapraszamy na wystawę zdjęć, obiektów, które przybliżą klimat i
fenomen jednego z klubów studenckich – Riviery Remont, który w 2018 roku obchodzi swoje 45lecie oraz koncert Pleq.

Pleq „Bartosz Dziadosz” kończył studia filozoficzne na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jest kompozytorem, producentem muzycznym, a także kuratorem. Reprezentuje eksperymentalny nurt w muzyce elektronicznej. W swoich kompozycjach łączy ze sobą gatunki muzyczne takich jak drone, ambient, abstrakcyjny glitch i modern classical.
W 2005 roku powołał do życia projekt PLEQ. Wydawał płyty w różnych wytwórniach na całym świecie, między innymi w Japonii, Francji czy USA. Kolaboruje z artystami z różnych zakątków świata oraz z polskim artystą Tomaszem Mreńcą. Jest kuratorem moskiewskiej wytwórni Dronarivm.
Brał też udział w wielu kompilacja charytatywnych, gdzie znalazł się u boku takich artystów jak Max Richter, Autechre, Nils Frahm, Future Sound Of London, itd. Oprócz Polski, koncertował również w Rosji, Anglii, Szwajcarii, Norwegii, Szwecji, Rumunii, Grecji, Litwie, itd.
Od kilku lat bardziej niż produkcją płyt, zajmuje się komponowaniem muzyki do spektakli teatralnych i krótkich form dokumentalnych. Ma za sobą ponad 20 spektakli teatralnych do których komponował muzykę. Przygodę z teatrem rozpoczął od słuchowiska radiowego w Starym Teatrze w Krakowie. Skomponował także muzykę do spektaklu „Nie Ma” w formie Teatru Telewizji wyprodukowanego przez WFDiF. Jest autorem ścieżki dźwiękowej do słuchowisk radiowych „Wszystko o mojej matce” (Transfer 2016 – główna nagroda przyznawana przez Radio Kraków) i „Moja podróż do Rosji”, które zostało wydane w formie płyty CD jako dodatek do Krytyki Politycznej.

Obecnie współpracuje z Tomkiem Śpiewakiem, Wiktorem Rubinem i na stałe z Michałem Borczuchem, z którym zrobił kilkanaście spektakli w najważniejszych polskich teatrach- Teatr Nowy, Teatr Studio i TR w Warszawie. 2 lata z rzędu jego projekty otrzymały nagrody Grand Prix na najważniejszym polskim festiwalu teatralnym- Boska Komedia za spektakle „Apokalipsa” i „Wszystko o mojej matce”. 18 września 2018 spektakl „Wszystko o mojej matce” miał swoją premierę w TVP Kultura.
Brał udział w projekcie „Do ostatniego drzewa”, który miał na celu zaprzestanie wycinki drzew w Puszczy Białowieskiej. Projekt ten przełożył się na wiele sukcesów, m.in. 13 lwów w Cannes (3 złote, 3 srebrne i 7 brązowych).
Skomponował muzykę i stworzył instalacje dźwiękowa do wystawy Agaty Grzybowskiej „9 bram i spowrotem ani jednej” która miała swoją premierę 25 czerwca 2018 roku w Galeri Pazua podczas Miesiąca Fotografii w Krakowie.

Otwarta Kolonia
ul.Górczewska 15
Wstęp wolny!

Partnerzy medialni:
Glissando, Wydawnictwo Okultura, Skąd ten noise, Pańska Skórka

Wystawa przygotowana przez Łukasza Strzelczyka w ramach stypendium artystycznego m. st. Warszawy.