Wydarzenie minęło
Wydarzenia

SuperSam +1: Stian Westerhus / Tadeusz Sudnik

Data
czwartek, 7 grudnia 2017

Godz.
19:30 – 23:30

Miejsce
MÓZG Warszawa
Jana Zamoyskiego 20

drzwi: 19:30, start: 20:00, wstęp 20 zł

[scroll down for English]

„SUPERSAM + 1” to cykl wystąpień mistrzowskich. Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak: performance, multimedia, monodram. Podczas „SUPERSAM + 1” prezentowani są uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne.

„SUPER” w tytule oznacza, że program budowany będzie w oparciu o artystów uznanych – mistrzów. „SAM” mówi oczywiście o występie solowym, ale i o twórczym osamotnieniu. „+ 1” w tytule oznacza, że każdy wieczór uwieńczony jest występem w duecie. W większości przypadków artyści spotykają się na scenie po raz pierwszy.

Stian Westerhus urodzony w 1979 roku, już od 10 lat stopniowo przekracza wszelkie granice gry na gitarze. Podchodzi do gry na instrumencie w sposób bardzo intymny, prawie jakby była częścią jego samego. Jego ekspresywne granie burzy ramy gry na instrumencie jakim jest gitara elektryczna i nagina zasady muzyki, zarówno podczas występów solowych jak i w zespole. Jest gitarzystą, który czuje się swobodnie improwizując, a czasem brzmi bardziej jak maszyna niż człowiek. Westerhus łączy ze sobą zniekształcone dźwięki tworząc rytmiczną plątaninę, która zdumiewa i frapuje. Jego poszukiwania nowych dźwięków polegają na odnajdywaniu kolejnych sposobów wyrazu. Kiedy szarpie struny jego instrument śpiewa przeszywając powietrze tak, jak światło księżyca przenika mrok.

Tadeusz Sudnik muzyk, kompozytor, reżyser dźwięku w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia; realizował zamówienia kompozytorskie muzyki elektronicznej, jak również nagrywał muzykę teatralną, filmową i płyty. Współpracował także z MFMWWarszawska Jesień i Polskim Towarzystwem Muzyki Współczesnej. Równocześnie rozpoczął działalność koncertową z zespołami grającymi muzykę intuicyjną. Pierwszym zespołem był Cytula Tyfun da Bamba Orchester, potem występował z Helmutem Nadolskim, Andrzejem Mitanem, Andrzejem Przybielskim, Włodzimierzem Kiniorskim. Następnie rozpoczęła się wieloletnia współpraca z Tomaszem Stańko – Freelectronic oraz działania indywidualne w zakresie grania, nagrywania i przekształcania dźwięku, określane jako Studio Dźwięków Niemożliwych.

————————–————————–————–
[English]

“Supersam + 1” is a series of master performances. The project focuses mainly on music, however, it also includes other forms of expression such as: performance, multimedia, monodrama. “SUPERSAM + 1” will present respected Polish and foreign artists whose work is original, experimental and innovative.

“SUPER” in the title means that the programme will be based on renowned artists – masters. “SAM” (from Polish, means „alone”, „by himself/herself”) refers to the solo performances as well as the creative loneliness. “+ 1” in the title means that each evening will be crowned with a duo performance. In most cases, the artists will meet on stage for the first time.

Stian Westerhus born in 1979, has been pushing the boundaries with his guitar for the last ten years. Intimately playing the guitar, like a part of his own body, Stian’s expressive playing breaks down the barriers of the electric guitar and bends music, whether it is on his own as a solo performer or with others. He’s a player that can snuggle comfortably with the improv crowd and he can sound more like a machine than man. He webs sandblasted misshapes into a rhythmic weave, which is intricately baffling. His pursuit of new sound is more about finding expressive possibilities than an end in itself: when he rips it in the upper register, his instrument sings, piercing through the murk like moonlight on the fens.

Tadeusz Sudnik is a musician, composer, sound engineer in Studio Eksperymentalne Polskiego Radia. He received commissions for electronic music compositions, recorded albums as well as music for theatre and film. He co-operated with the international festival of contemporary music Warszawska Jesień and Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej. At the same time, he started playing concerts with groups performing intuitive music. The first band was Cytula Tyfun da Bamba Orchester. Later, he performed with Helmut Nadolski, Andrzej Mitan, Andrzej Przybielski, Włodzimierz Kiniorski. For many years, he has been working with Tomasz Stańko – Freelectronic. His individual work playing, recording and transforming sounds was described as Studio Dźwięków Niemożliwych (Studio of Impossible Sounds).