Wydarzenia

Warsztaty Billa Dietza – Composing Listening

Data
środa, 24 kwietnia 2019
Godz.
18:00 – 20:00

Wstęp wolny

Miejsce
galeria BWA Wrocław Główny
ul. Piłsudskiego 105
Wrocław
(mapa)

facebook

Wydarzenie minęło

Warsztaty z amerykańskim kompozytorem Billem Dietzem dotyczące świadomego słuchania.

Warsztaty w języku angielskim. Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, obowiązują zapisy: a.czerniak@bwa.wroc.pl

Opis:

W ramach wystawy Wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu przygotowaliśmy program warsztatów, które odwołują się zagadnień dźwięku i ruchu. 24 kwietnia będziemy gościć Billa Dietza, amerykańskiego kompozytora i pisarza, który od 15 lat pracuje różnymi metodami nad komponowaniem samego słuchania (często bez wykorzystania dźwięku). W trakcie warsztatów Dietz poprowadzi uczestników przez serię performatywnych demonstracji, wykorzystując do tego parafrazy swoich prac pochodzących z dwóch cykli: Tutorial Diversions, które są interwencjami w domowe sytuacje odsłuchowe (dla słuchawek i domowych zestawów stereo) oraz Claque – utwory rozpisane na publiczność koncertową.

O prowadzącym
Bill Dietz – amerykański kompozytor i pisarz, który mieszka w Berlinie od 2003 roku. Jest zastępcą dziekana na wydziale muzyki i dźwięku w Bard College’s Milton Avery Graduate School of the Arts. Był dyrektorem artystycznym Ensemble Zwischentöne oraz wykładowcą w kolońskiej Kunsthochschule für Medien (KHM). Występował na festiwalach MaerzMusik i Donaueschinger Musiktage oraz w wielu instytucjach sztuki, m.in. Hamburger Bahnhof, Brooklyn Museum czy Stedelijk Museum. Opublikował dwie książki ze swoimi partyturami: „Tutorial Diversions” i „L’école de la claque”.
https://bwa.wroc.pl/events/composing-listening-warsztaty-billa-dietza/

//

For the past 15 years, the Berlin-based American composer & writer Bill Dietz has been working through various methods of composing listening itself, often without sound. On April 24th, Dietz will lead participants through a series of performative demonstrations traversing his „Tutorial Diversions” series – interventions into home listening situations (for headphones & home-stereos), and his „claque” series – works for public listening situations, for audiences.

Workshop in English, please send your registration to: a.czerniak@bwa.wroc.pl

Bill Dietz is a composer and writer, born in Arizona, and based since 2003 in Berlin. Since 2012, he has been co-chair of Music/Sound in Bard College’s Milton Avery Graduate School of the Arts. His work on the genealogy of the concert and the performance of listening has brought him to festivals such as MaerzMusik and the Donaueschinger Musiktage, museums such as the Hamburger Bahnhof, the Brooklyn Museum, the Stedelijk Museum, and das Museo de Arte Contemporáneo de Oaxaca, and into publications such as Performance Research Journal, boundary 2, and the 2014 Whitney Biennial catalogue. Large-scale works have been realized at locations such as Le Corbusier’s „Cité radieuse” in Marseille, the Bauhaus Archive in Berlin, and along the entire length of „Im Stavenhof” in Cologne. He has published two books – one on his „Tutorial Diversions” series, works to be performed at home; and the other, L’école de la claque, made up of „concert pieces.” From 2007 to 2015 he was the artistic director of the Berlin-based „Ensemble Zwischentöne,” organizing numerous festivals and concert series. From 2012 to 2013 he was a fellow at Akademie Schloss Solitude. From 2016 to 2017 he was Professor of Sound at the Academy of Media Arts in Cologne.

//

O wystawie

Wystawa Wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu to połączenie dwóch praktyk kuratorskich odwołujących się do zagadnień dźwięku i ruchu w kontekście sztuki współczesnej. Pierwsza – przygotowana przez Pawła Szroniaka i związana z tematem percepcji dźwięku – ma wyznaczać rodzaj konceptualnej ramy i zorganizowanego otoczenia. Druga – za którą odpowiadają Magdalena Zamorska i Karolina Wycisk – będzie skupiona na nowym spojrzeniu na zagadnienia współczesnej choreografii i zagości w przestrzeni wystawy, reinterpretując poszczególne wątki w tygodniowym rytmie, odmierzanym wizytami czterech artystek związanych ze sceną ruchu.

artyści: Wojciech Bruszewski, Sebastian Buczek, Matěj Frank, Grupa Budapeszt, Sarah Hennies, Łukasz Jastrubczak, Rolf Julius, Brandon LaBelle, Karolina Pietrzyk, Gilbert Schneider, Kama Sokolnicka, Wandelweiser Komponisten Ensemble, Ryszard Waśko, Tobias Wenig, Christian Wolff, Zorka Wollny, Anna Zaradny, Artur Żmijewski
rezydencje choreograficzne: Anna Nowicka, Aleksandra Osowicz, Magdalena Ptasznik, Agata Siniarska

kuratorzy: Paweł Szroniak, Karolina Wycisk, Magdalena Zamorska

współpraca: estate rolf julius, Fundacja Performat
patronat medialny: The Wire: Adventures In Modern Music, Glissando, taniecPOLSKA.pl