PERKUSJA POST PERKUSJA 2.0 – seminarium, koncerty
PERKUSJA POST PERKUSJA 2.0 – seminarium, koncerty
2-3 marca 2024/ Kraków
Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej AMKP zaprasza na drugą odsłonę seminarium PERKUSJA POST PERKUSJA 2.0.
Zaczęliśmy w poprzednim roku i goście byli naprawdę wspaniali – Hubert Zemler, Miłosz Pękala i Wojtek Kurek. Ogólnym założeniem seminarium jest spotkanie z tym, czym perkusja może się stawać, jak przenika granice, jak odsłania światy dla perkusistów, perkusistek i wszystkich, którzy mają chęć i odwagę wykroczyć poza tradycyjny instrument. Perkusja zawsze stanowiła awangardę, rozszczelniała i uaktualniała tradycje, poszerzała perspektywę. Aktualnie robi to z potrojoną (!) energią i pomysłowością nowoczesnych perkusistów i perkusistek.
W tym roku gośćmi seminarium będą:
Paweł Romańczuk – czołowy polski eksperymentator zajmujący się konstrukcją instrumentów i instalacji oraz tworzeniem i wykonywaniem muzyki na nich. Założyciel Małych Instrumentów zaprezentuje mechaniczne bębny strunowe, kamienie obrotowe, daxylophone, daxophone, obiekty amplifikowane i kto wie, co jeszcze. Wprowadzi również w tajniki konstruowania mikrofonów i w ich praktyczne zastosowanie.
Tomek Szczepaniak – eksperymentator i kameralista, współtwórca wielu projektów w Polsce i w Europie m.in. tria UnPercussioned (z Miłoszem Pękalą i Aleksandrem Wnukiem), zagra post-instrumentalny koncert, łącząc materię dźwiękowa i świetlną, dekonstruując akordeon do nożnych pompek i traktując ryk lwa jako instrument solowy. Opowie o tym, co jego zdaniem jest „po perkusji?”.
Perkusja Post Perkusja to spotkanie z post-instrumentalnymi działaniami twórczymi i wykonawczymi, wykraczającymi poza archaiczny układ klasyczne-nieklasyczne. Punktem zaczepnym jest skierowanie się w stronę działań na pograniczach gatunków, z uwzględnieniem praktyk multimedialnych, multiinstrumentalnych i performatywnych, przesuwając oś w stronę spektaklu i instalacji. Celem jest inspirowanie do takich przedsięwzięć i poszerzenie spektrum możliwości rozwojowych poprzez prezentację zjawisk spoza środowisk akademickich.
Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Wstęp wolny.
Organizacja i opieka artystyczna: dr Aleksander Wnuk
𝗛𝗔𝗥𝗠𝗢𝗡𝗢𝗚𝗥𝗔𝗠
𝘀𝗼𝗯𝗼𝘁𝗮 𝟮 𝗠𝗔𝗥𝗖𝗔 𝟮𝟬𝟮𝟰
10:00 prezentacja + workshop:
Paweł Romańczuk, „Samoróbka i amplifikacja”, Sala Koncertowa AMKP
14:00 spotkanie z Tomkiem Szczepaniakiem, sala 028
19:00 KONCERT: Paweł Romańczuk, Sala Koncertowa AMKP
Przygotowana struktura wydarzeń dźwiękowych będzie scenariuszem dla wykonawcy poruszającego się w autorskim środowisku instrumentalnym. Składać się ono będzie z instrumentów obsługiwanych manualnie i mechanicznie, w tym instrumentów gotowych oraz budowanych własnoręcznie we wrocławskiej pracowni Małych Instrumentów. Wykorzystane zostaną również dźwiękowe obiekty bez cech instrumentu muzycznego, poddane prostym procesom amplifikacji.
𝗻𝗶𝗲𝗱𝘇𝗶𝗲𝗹𝗮 𝟯 𝗠𝗔𝗥𝗖𝗔 𝟮𝟬𝟮𝟰
10:00 prezentacja + workshop:
Tomek Szczepaniak, „Po perkusji?”, Sala Koncertowa AMKP
14:00 spotkanie z Pawłem Romańczukiem, sala 028
19:00 KONCERT: Tomek Szczepaniak; Sala Koncertowa AMKP
Mads Emil Dreyer (ur. 1986) Lys 3 (2020) na krotale oraz światła
Pablo Galaz (ur. 1983) Roren (2018) na Ryk Lwa oraz elektronikę
Jasna Veličković (ur. 1974) sUn (2014) na Velicon
Simon Steen-Andersen (ur. 1976) Asthma (2017) na akordeon oraz video (aranżacja Tomek Szczepaniak)
Data: 2-3 marca 2024
Miejsce: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
FB: >>>
Nadchodzące wydarzenia
listopad
AudioArt Festival 2024
KrakówKODY/ 16. Festiwal Tradycji i Awangardy w Lublinie
LublinSpółdzielnia Muzyczna: INTERAKCJE
KrakówSymfonia nr 3 na 200 bezprzewodowych głośników i 5 wykonawców
WarszawaAEROPLAN #106 / Kwapisiński + Sember oraz Wojaczek solo
WrocławEUFONIE 2024 - Przełom. Jubileusz Pawła Szymańskiego
Warszawa