Wydarzenia koncerty

Sonics and Scenics | Festiwal sztuki dźwięku i filmów artystycznych: czerwiec

Początek
czwartek, 26 czerwca 2025
godz. 18:00

Koniec
niedziela, 29 czerwca 2025
godz. 22:00

Miejsce
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Warszawa

Sonics and Scenics | Festiwal sztuki dźwięku i filmów artystycznych: czerwiec
26–29 czerwca 2025/ Warszawa

Latem, zakamarki Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie rozbrzmiewać będą piosenkami, zaklęciami, szumami, opowieściami, echami, cieniami akustycznymi i rozmowami, podczas szeregu wydarzeń opartych na działaniu niewidzialnych fal kształtujących pełne doświadczenie różnych miejsc, krajobrazów i architektury. Program, którego kuratorami i producentami są The Wapping Project z Londynu oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, obejmuje interwencje, instalacje, performansy, pokazy filmowe i dyskusje, w tym serię nowych dzieł sztuki dźwiękowej zamówionych u artystów pracujących w Polsce i Wielkiej Brytanii, a także zestaw krótkich filmów irlandzkiej artystki i reżyserki mieszkającej w Bath, Mairéad McClean, powstałych na podstawie niemych materiałów filmowych z Polskiego Archiwum Filmów Domowych Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
🟡 Barbara Kinga Majewska i Una Lee stworzą specjalne ścieżki do audioprzewodnika Muzeum, zabierając słuchaczy w dźwiękowe podróże przez betonowe schody i wyobrażone korytarze. Nikki Sheth przeniesie pejzaże dźwiękowe z oddziału MSN w domu architektów Oskara i Zofii Hansenów w Szuminie do foyer budynku przy Marszałkowskiej 103 za pomocą ośmiokanałowej instalacji dźwiękowej, złożonej z nocnych nagrań terenowych. Aleksandra Słyż wstrząśnie nowym betonem budynku. A Chu-Li Shewring zmieni wieżę prowadzącą do Kinomuzeum w rozbrzmiewające brzęczeniem gniazdo termitów drążących betonowe ściany.
🟡 Nowe filmy Mairéad McClean, prezentowane jako współczesne i historyczne „kroniki filmowe” przed seansami kinowymi przez całe lato, są rodzajem audiodokumentacji archiwalnych obrazów przedstawiających fragmenty codziennego życia w powojennej Polsce: wakacje nad morzem, place zabaw, pożegnania na parkingach, wspólne posiłki i gesty czułości. Pracując z niemymi taśmami filmowymi 8 i 16 mm, McClean zastanawia się, jak brzmi pamięć. Zamiast rekonstruować rzeczywistość utraconych intymnych chwil na zniszczonej i porysowanej taśmie filmowej, przywołuje fantomowe ślady oddechu, szmerów i wibracji ludzi przebywających razem w kadrze filmu.
🟡 Nowe utwory dźwiękowe i filmy zostaną zaprezentowane podczas czterodniowego programu publicznego (od 26 do 29 czerwca) wraz z pokazami filmowymi, występami na żywo i dyskusjami. W audytorium, Gascia Ouzounian, profesora muzykologii na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz wykładowczyni i tutorka muzyki w Lady Margaret Hall w Oksfordzie, poprowadzi serię spotkań z artystami dźwiękowymi zatytułowaną Kitchen Conversations, podczas których opowiedzą oni o procesie twórczym. W kinie swoje najnowsze filmy zaprezentują artyści, filmowcy i projektanci dźwięku, m.in. Andrea Luka Zimmerman, Mairéad McClean, Larissa Sansour & Søren Lind, Chu-Li Shewring & Adam Gutch i Katarzyna Szczerba. Każdy wieczór programu publicznego zakończy się koncertem na żywo. Dotyczy to także czwartkowej uroczystości inauguracyjnej, zorganizowanej we współpracy z Festiwalem Ephemera. Wystąpią Antonina Nowacka z zespołem, Barbara Kinga Majewska, Karolina Kobielusz (alias Hermeneia), Teoniki Rożynek z Martyną Chojnacką oraz Una Lee wraz z grupą śpiewaczek z warszawskiego chóru kameralnego Sirenes. W ostatnich dniach festiwalu Sonics & Scenics (20 i 21 września) odbędzie się premiera nowego albumu muzycznego Teoniki Rożynek, zamówionego specjalnie na festiwal, występ na żywo Aleksandry Słyż oraz performatywny wykład Jennifer Walshe.
📆 Czwartek, 26 czerwca SONIC TOASTS 🍸
Uroczystość rozpoczęcia festiwalu ze specjalnym pokazem pierwszego filmu z serii Breath Memory (Pamięć oddechu) autorstwa Mairéad McClean, opartego na niemych materiałach filmowych z Polskiego Archiwum Filmów Domowych, a następnie występami muzycznymi Antoniny Nowackiej z zespołem oraz Barbary Kingi Majewskiej.
18:00–18:45, Audytorium
Powitanie w Sonics & Scenics, a następnie toast w Rumory Bistro.
19:00–19:15, Kino
Specjalny pokaz przedpremierowy nowego filmu A Wedding (Wesele) autorstwa Mairéad McClean, nakręconego na zamówienie festiwalu.
19:30–20:00, Kino
Występ muzyczny na żywo Sylphine Soporifera w wykonaniu Antoniny Nowackiej (wokal i cytra) z udziałem Anny Pašić (flet) i Magdaleny Gajdzicy (harfa), z towarzyszeniem wizualizacji Weroniki Izdebskiej.
20:15– 21:15, Kino
Specjalny pokaz audiowizualnego eseju Organa Organicum autorstwa Barbary Kingi Majewskiej, Michała Libery i Łukasza Sosińskiego, a po nim występ muzyczny na żywo Mid Life Pop Barbary Kingi Majewskiej (wokal).
📆 Piątek, 27 czerwca ŚWIATY DŹWIĘKOWE: PSZCZOŁY, PTAKI, DUCHY 🐝
17:00–18:00, Audytorium
Kitchen Conversation #1 (Rozmowy od kuchni #1)
Historyczka i teoretyczka dźwięku Gascia Ouzounian zaprasza artystkę dźwiękową Nikki Sheth oraz artystkę, filmowczynię i aktywistkę kulturalną Andreę Lukę Zimmerman do rozmowy o tym, jak doświadczamy świata ludzkiego i pozaludzkiego poprzez dźwięk oraz jak splatają się ze sobą uniwersa dźwiękowe w instalacjach dźwiękowych i filmach. Inspiracją dla tej sesji jest nowa, ośmiokanałowa instalacja Sheth, zamówiona na potrzeby festiwalu, złożona z nocnych dźwięków nagranych w kultowym, letnim domu architektów Oskara i Zofii Hansenów w Szuminie (oraz w jego okolicy).
18:30–20:30, Kino
Pokaz filmu Wayfaring Stranger (2024,70 min) autorstwa Andrei Luki Zimmerman. Po seansie spotkanie Q&Q z twórczynią i kuratorem MSN-u Sebastianem Cichockim.
Pokaz najnowszego filmu pełnometrażowego londyńskiej filmowczyni, artystki i aktywistki kulturalnej Andrei Luki Zimmerman, przedstawiającego życie wędrownej bohaterki, granej przez siedmiu wykonawców, w ciągu siedmiu dni, reprezentujących siedem dekad. Wayfaring Stranger jest nakręcony w krajobrazach naznaczonych wiekami nieustannych, często destrukcyjnych interakcji z ludźmi. Są w nim zawarte rozważania nad tym, co trzeba zrobić, aby znaleźć dobre życie, na własnych warunkach i bez konfliktu z innymi i z otoczeniem. Za tekst i wykonanie odpowiada uznana osoba pisarska i poetx Eileen Myles, za dźwięk zaś wielokrotnie nagradzany realizator dźwięku Chris Watson. Film miał swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rotterdamie w 2024 roku.
21:00–22:00, Kino
Sesja odsłuchowa na żywo z udziałem artystki dźwiękowej, kuratorki i DJ-ki Karoliny Kobielusz (alias Hermeneia).
Podczas sesji Karolina Kobielusz zaprezentuje nagrania terenowe z Szumina – dom Hansenów, interaktywne gry wizualne formy otwartej w ogrodzie, sad, starorzecza Bugu – wydane na winylu w formie pocztówek dźwiękowych. Zaprezentowany zostanie również autorski instrument noise box, inspirowany koncepcją formy otwartej architektów Oskara i Zofii Hansenów, współczesną muzyką eksperymentalną, a także rezonator Wingie MKII, dzięki któremu artystka może wchodzić w interakcję z otoczeniem, wzbogacając jego brzmienie w czasie rzeczywistym.
📆 Sobota, 28 czerwca, OBRAZY DŹWIĘKOWE: RZECZYWISTOŚĆ/FIKCJA 👁️
14:00–15:00, Audytorium
Kitchen Conversation #2 (Rozmowy od kuchni #2)
Historyczka i teoretyczka dźwięku Gascia Ouzounian rozmawia z projektantkami dźwięku Chu-Li Shewring i Katarzyną Szczerbą o tym, jak kadry filmowe i miejsca mogą ulegać transformacji dzięki pejzażom dźwiękowym, które ożywiają je i łączą się z nimi w symbiotycznej relacji, przywołując rzeczywistość i/lub tworząc fikcję. Punktem wyjścia do rozmowy jest zamówiona na festiwal nowa instalacja Chu-Li Shewring Termites Speaking in Tongues, która sprawia, że wieża kinowa Muzeum wypełnia się chórem głosów ludzi i owadów.
15:30–16:30, Kino
Pokaz dwóch filmów Chu-Li Shewring i Adama Gutcha: Working to Beat the Devil (2014, 24 min) oraz Fawley (2022, 25 min) z wprowadzeniem.
Working to Beat the Devil opowiada o starzejącym się naukowcu, który zmaga się ze wspomnieniami z przeszłości, pracując dzień i noc nad (ponownym) odkryciem tajemnicy powstania życia. Film nawiązuje do powieści Shelley Frankenstein, filmów przyrodniczych Jeana Painlevé’a i tekstów Darwina, i wywołuje uczucie cichego, ale głębokiego zachwytu wobec odkrywania na nowo dzikich kształtów natury. Working to Beat the Devil był nominowany do nagrody Tiger Awards dla filmów krótkometrażowych na festiwalu IFF Rotterdam w 2014 roku.
Tkając wielogłosową opowieść, w której pojawiają się zarówno ludzkie, jak i nieludzkie głosy, Fawley bada okolice zburzonej elektrowni Fawley Power Station, ogromnej brutalistycznej konstrukcji zbudowanej na skraju lasu New Forest w Wielkiej Brytanii w latach 1964–1971. Jako pierwsza tego typu elektrownia – opalana ropą i sterowana komputerowo – zabudowania zakładu stanowią dziwną, ponurą i kontrowersyjną obecność w okolicy o wyjątkowych walorach przyrodniczych. Fawley zdobył nagrodę dla najlepszego międzynarodowego filmu krótkometrażowego na festiwalu Sheffield Doc-Fest w 2022 roku.
17:00–18:00, Kino
Pokaz filmów z dźwiękiem autorstwa Katarzyny Szczeby (z jej wprowadzeniem).
Pokaz trzech filmów krótkometrażowych z dźwiękiem autorstwa realizatorki dźwięku i projektantki dźwięku Katarzyny Szczeby: Obiekt: Nurkowanie pod lodem (2015, 15 min), reż. Paulina Skibińska, Para w pokoju/Couple in a room smoking cigarettes (2019, 11 min), reż. Katarzyna Gondek oraz Wildtracks (2025, 35 min), reż. Andrzej Załęski, z udziałem uznanych realizatorów nagrań odgłosów przyrody Chrisa Watsona i Izabeli Dłużyk.
Film Obiekt: Nurkowanie pod lodem opowiada o nurku badającym lodowate głębiny pod lodem. Reżyserka Paulina Skibińska chciała stworzyć hipnotyzujące i wciągające doświadczenie, umożliwiające publiczności zanurzenie się wraz z nurkiem w głębiny, w których świat nad wodą znika. Dźwięk Szczerby odgrywa kluczową rolę w potęgowaniu tego wrażenia, oddając dezorientację i napięcie towarzyszące nurkowaniu. Film miał swoją premierę na festiwalu filmowym Sundance w styczniu 2015 roku i zdobył nagrodę Cinesonika Best Soundtrack Award w 2016 roku.
Para w pokoju/Couple in a room smoking cigarettes wprowadza widzów do domu starszej pary, Jadzi i Wiesia. Głównym elementem ich codziennego życia jest palenie papierosów: palą kiedy jedzą jajka, palą kiedy przygotowują kiełbaski, palą jeszcze więcej kiedy spędzają wspólnie czas. Gondek rejestruje ich relacje z zaskakującą, ale ciepłą i nieco ujmującą autentycznością.
Wildtracks dokumentuje powstanie wspólnego utworu audio zatytułowanego Białowieża, autorstwa realizatorów dźwięku Chrisa Watsona i Izabeli Dłużyk. Chris Watson, jeden z najbardziej cenionych realizatorów dźwięku na świecie, znany jest ze współpracy z BBC i Davidem Attenborough. Izabela Dłużyk, niewidoma od urodzenia, znana jest z nagrań wykonanych w Puszczy Białowieskiej, ostatnim pierwotnym lesie Europy. Wiosną 2024 roku Chris i Izabela nagrali w lesie nowy utwór, który jest dźwiękowym dokumentem nie tylko jednego z najpiękniejszych regionów Polski, ale także miejsca, gdzie w ostatnich latach zginęli migranci na granicy między Białorusią a UE.
19:00–20:30, Kino
Pokaz filmu Preemptive Listening (2024, 89 min) autorstwa Aury Satz.
Film dokumentalny Aury Satz to najnowsza odsłona jej wieloletniego projektu poświęconego syrenom. Kręcąc w tak różnorodnych miejscach, jak elektrownia jądrowa w Fukushimie w Japonii czy linie montażowe systemów alarmowych w Stanach Zjednoczonych, Satz traktuje syrenę jako symbol współczesnych wyobrażeń o sytuacjach kryzysowych i gotowości na ich nadejście. Preemptive Listening zawiera oryginalne kompozycje ponad dwudziestu muzyków eksperymentalnych, w tym Elaine Mitchener, Laurie Spiegel, Sarah Davachi, Moor Mother, Raven Chacon i Camille Norment.
21:00–22:00, Kino
Występ muzyczny po (e) sies autorstwa Uny Lee z udziałem wokalistów z chóru kameralnego Sirens pod dyrekcją Magdaleny Gruziel.
po (e) sies (2024, 40 min) to performans muzyczny poświęcony migracji w czasie i przestrzeni, zawierający dwujęzyczną poezję (koreańską i angielską) oraz zachowujący ogród kwiatowy jako muzykę zapisana w powietrzu. Utwór został nominowany do prestiżowej nagrody Ivor Novello Composers Award w 2024 roku.
Reinkarnując starożytną formę poezji/pieśni koreańskiej Hyangga (oznaczającą „pieśń domowa”), po (e) sies stawia pytanie o sposoby zachowania ogrodu jako dziedzictwa oraz o to, jak poezja może migrować w czasie i przestrzeni. Wykorzystując kalendarz kwitnienia kwiatów z odległego ogrodu jako partyturę, utwór opowiada historię starszej kobiety, która śpiewa swoim kwiatom w ogrodzie o przemijalności wszystkiego i ludzkim pragnieniu, by zostać zapamiętanym. Pierwotnie utwór został skomponowany dla zespołu Landless, specjalnie na potrzeby festiwalu został przerobiony z udziałem wokalistek warszawskiego chóru kameralnego Sirenes.
📆 Niedziela, 29 czerwca OBRAZY DŹWIĘKOWE: PUKANIE, HUK, PIOSENKA 🎵
14:00 – 15:00, Audytorium
Kitchen Conversation #3 (Rozmowy od kuchni #3 )
Historyczka i teoretyczka dźwięku Gascia Ouzounian zaprasza muzyczkę i kompozytorkę Barbarę Kingę Majewską oraz artystkę pracującą z dźwiękami, opowieściami i wrażeniami Unę Lee do rozmowy o tym, jak zapamiętane piosenki, dźwięki i historie wpływają na sposób, w jaki poruszamy się po przestrzeniach, budynkach i miastach. Punktem wyjścia do rozmowy są dwa nowe utwory dźwiękowe zamówione na festiwal do audioprzewodnika, stworzone przez Barbarę i Unę, które zabiorą słuchaczy w dźwiękową podróż po betonowych i wyimaginowanych schodach i korytarzach.
15:30–16:30, Auxculto
Sesja odsłuchowa Pracowni Audiosfery. Prowadzenie: Daniel Koniusz, Jakub Żwirełło
Auxculto to inicjatywa studentów i studentek Pracowni Audiosfery z UAP w Poznaniu, których połączyła potrzeba głębokiego, kolektywnego doświadczenia muzyki. Pierwotny kolektyw tworzyli Klaudia Jeleńska, Dawid Dzwonkowski i Jakub Żwirełło. Wydarzenia Auxculto opierają się na wspólnym odsłuchiwaniu pełnych wydań albumów, dzieł i projektów muzycznych w warunkach sprzyjających maksymalnemu skupieniu i zanurzeniu w dźwięku. Inspiracją dla tej praktyki są zarówno tradycje audiofilskich sesji odsłuchowych, jak i koncepcja deep listening, kładąca nacisk na świadome, uważne słuchanie i minimalizację bodźców wizualnych.
Sesje Auxculto odbywają się w różnych przestrzeniach i przyjmują zróżnicowany charakter, jednak zawsze łączy je dbałość o komfort uczestniczek i uczestników, ograniczenie rozpraszających elementów oraz stworzenie atmosfery sprzyjającej pełnemu zaangażowaniu w odbiór muzyki. Po odsłuchu zaproszone osoby dzielą się swoimi wrażeniami, refleksjami i emocjami, budując wspólnotę słuchaczy i słuchaczek.
Podczas najbliższej sesji Auxculto w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie wspólnie wysłuchamy albumu Aguirre zespołu Popol Vuh. To siódmy album niemieckiej grupy, będący jednocześnie ścieżką dźwiękową do filmu Wernera Herzoga Aguirre, gniew boży z 1972 roku. Album, wydany w 1975 roku, zawiera zarówno utwory wykorzystane w filmie, jak i kompozycje powstałe w latach 1972–1974, w tym alternatywne wersje utworów z wcześniejszych płyt zespołu.
Muzyka Popol Vuh, tworzona pod kierunkiem Floriana Fricke, stanowi unikalne połączenie brzmień elektronicznych i akustycznych, czerpiąc z tradycji muzyki sakralnej, ambientu oraz eksperymentalnej elektroniki. Szczególnie charakterystyczny jest tu dźwięk „choir organ” – instrumentu, który pozwalał uzyskać efekt chóru ludzkiego, a jednocześnie brzmienie sztuczne i niepokojące. Muzyka ta nie tylko towarzyszy obrazowi, ale buduje autonomiczny, duchowy wymiar filmu, nadając mu mistyczny i transcendentalny charakter.
Album Popol Vuh funkcjonuje także jako niezależne dzieło muzyczne, wykraczające poza kontekst filmowy – jego hipnotyczna, minimalistyczna struktura i duchowe napięcie sprawiają, że stanowi on jeden z najważniejszych przykładów muzyki ambientowej i filmowej XX wieku.
Film Herzoga, do którego odnosi się album, uznawany jest za arcydzieło światowego kina, wielokrotnie nagradzane i analizowane przez krytyków oraz twórców filmowych. Jego minimalistyczna narracja, wizja szaleństwa i upadku człowieka w konfrontacji z nieprzyjazną naturą oraz niepowtarzalna ścieżka dźwiękowa Popol Vuh sprawiają, że Aguirre pozostaje dziełem aktualnym, inspirującym zarówno środowiska filmowe, jak i muzyczne.
Muzyka Popol Vuh do dziś jest przedmiotem analiz i reinterpretacji – zestawiana z twórczością Briana Eno i uznawana za wzorzec ambientu, a także za przykład muzyki, która redefiniuje rolę dźwięku w filmie i poza nim. Współczesne odsłuchy albumu, takie jak Auxculto, pozwalają na nowo doświadczyć jego potencjału – zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i wspólnotowym.
17:00 – 18:30, Kino
Pokaz filmów Mairéad McClean oraz dyskusja po seansie.
Pokaz trzech filmów irlandzkiej artystki i reżyserki Mairéad McClean mieszkającej w Bath w Wielkiej Brytanii: No More (2013, 16 min), Making Her Mark (2018, 11 min) oraz Acts of Memory (2024, 28 min, 16 mm).
Z burzliwą historią Irlandii Północnej lat 70. w tle, No More porusza temat prawa zezwalającego władzom na internowanie dowolnego Irlandczyka podejrzanego o terroryzm. Podczas gdy jeden człowiek stosuje więzienie wobec obywateli, gdzie indziej w Europie inny odkrywa wolność poprzez ciało i oddech. No More zawiera fragmenty filmu szkoleniowego polskiego Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego z 1972 roku, w którym główny aktor Ryszard Cieślak wykonuje ćwiczenia fizyczne wywodzące się z hatha jogi, mające na celu przekroczenie własnych ograniczeń. Film No More zdobył pierwszą nagrodę MAC International Ulster Bank Art Prize w 2014 roku.
W filmie Making Her Mark szkocka artystka tańca Tess Letham wykonuje pozornie absurdalne zadanie: próbuje narysować za pomocą ogromnego ołówka linię graniczną bezpośrednio na krajobrazie Jej fizyczne zmaganie i daremność tego gestu podkreślają arbitralny charakter granic i kontroli. Film Making Her Mark, nakręcony na lądzie, morzu i w powietrzu na szkockim Archipelagu Hebrydów Zewnętrznych, przedstawia ludzkie ciało w konfrontacji z ogromem natury.
Acts of Memory powraca do historii kina i historii narodowej poprzez opowieść o Public Record Office w Dublinie w Irlandii – archiwum zniszczonym podczas wojny i wirtualnie odtworzonym sto lat później. Nakręcony na taśmie 16 mm film przedstawia wyimaginowaną rozmowę między pracownikiem archiwum a badaczką. Film, którego narratorem jest wygenerowany przez sztuczną inteligencję głos zsyntetyzowany z milionów nagrań mowy, odzwierciedla proces tworzenia filmu, kwestionując jednocześnie własną rolę i autorytet.
19:00– 20:30, Kino
Pokaz filmów Larissy Sansour i Sørena Linda.
Pokaz trzech filmów autorstwa Larissy Sansour, palestyńsko-duńskiej artystki mieszkającej w Londynie, oraz Sørena Linda, duńskiego pisarza, reżysera i artysty mieszkającego w Londynie: In Vitro (2019, 28 min), As If No Misfortune Had Occurred in the Night (2022, 21 min) oraz Familiar Phantoms (2023, 42 min).
Zamówiony przez Duńską Fundację Sztuki na 58. Biennale w Wenecji In Vitro to dwukanałowy film science fiction w języku arabskim, którego akcja rozgrywa się w opuszczonym reaktorze jądrowym pod biblijnym miastem Betlejem, przekształconym w ogromny sad w następstwie katastrofy ekologicznej. Wykorzystując nasiona zebrane w ostatnich dniach przed apokalipsą, grupa naukowców przygotowuje się do ponownego obsadzenia gleby.
As If No Misfortune Had Occurred in the Night to trzykanałowa opera w języku arabskim opowiadająca o stracie, żałobie i odziedziczonej traumie. Pojedyncza aria, nowa kompozycja libańskiego kompozytora Anthony’ego Sahyouna, oparta na utworze Gustava Mahlera Kindertotenlieder i tradycyjnej palestyńskiej pieśni Mashaal, wykonywana jest przez palestyńską sopranistkę Nour Darwish.
Familiar Phantoms to eksperymentalny krótkometrażowy film dokumentalny o pamięci, historii i traumie. Łącząc akcję, efekty specjalne, prywatne zdjęcia rodzinne i materiały archiwalne, film bada wpływ fikcji na tworzenie i reinterpretację pamięci. Familiar Phantoms, najbardziej osobisty film Larissy Sansour, jest inspirowany anegdotami z historii jej rodziny i dzieciństwa w Betlejem.
21:00 – 22:00, Kino
Muzyka elektroniczna na żywo w wykonaniu Teoniki Rożynek z generatywnymi wizualizacjami Martyny Chojnackiej.
Zapraszamy na bogatą i pełną przygód audiowizualną podróż z muzyką elektroniczną Teoniki Rożynek, kompozytorki z pasją do projektowania dźwięku i odpadów dźwiękowych, oraz generatywnymi wizualizacjami programistki Martyny Chojnackiej, duetu współpracującego ze sobą od wielu lat.
🎟️ Udział w wydarzeniach holu muzeum i wieży kinowej jest wolny dzięki współpracy z marką Audi. Na wydarzenia organizowane w KINOMUZEUM obowiązują bilety i karnety.
🟡 Festiwal organizowany przez The Wapping Project w Londynie i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (MSN) jest częścią Sezonu Wielkiej Brytanii i Polski 2025 i jest wspierany przez British Council.
🟨 O the Wapping Project
The Wapping Project to platforma służąca ciągłemu rozwojowi idei i osób, założona przez Women’s Playhouse Trust (WPT), organizację charytatywną zarejestrowaną w Anglii w 1981 roku. Jej celem jest wspieranie osób, których głosy i historie zasługują na uwagę. Dotyczy to głównie kobiet, często tych, których droga życiowa i/lub zawodowa nie była łatwa, a ponad wszystko tych, które wierzą w synergię, w tworzenie czegoś większego niż byłoby możliwe do osiągnięcia w pojedynkę. Przez lata zarówno WPT, jak i The Wapping Project wspierały kariery wielu pisarzy, choreografów, kompozytorów, artystów wizualnych, filmowców i fotografów. Obecnie The Wapping Project jest organizacją wędrowną, definiowaną przez swoje podstawowe zasady: indywidualizm, ambicję, eksperymentowanie i współpracę.
Sonics & Scenics jest wspierany przez British Council jako część UK/Poland Season 2025.
🟡 Dziękujemy za wsparcie naszym partnerom:
Muzeum jest instytucją prowadzoną przez Miasto Stołeczne Warszawa i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Partnerzy Strategiczni: Audi Polska i Invest Komfort
Mecenas Muzeum i Kolekcji: EY
Partner Muzeum: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Raffles Europejski
Partner Kina: E.ON Polska
Partner Edukacji: Fundacja EFC
Partner Prawny: Kancelaria DZP
Partnerzy festiwalu: Ephemera Festival, Warszawska Jesień, Polskie Radio
—————————————————————————————————————————————————

Data: 26–29 czerwca 2025
Miejsce: Muzeum Sztuki Nowoczesnej

FB: >>>