Scelsi i Roerich: artyści wyżyn
Związki pomiędzy różnorakimi domenami sztuki bywają mniej lub bardziej wyraźne. W przypadku muzyki i malarstwa mogą się wydawać niemalże iluzoryczne. W niniejszym artykule […]
Związki pomiędzy różnorakimi domenami sztuki bywają mniej lub bardziej wyraźne. W przypadku muzyki i malarstwa mogą się wydawać niemalże iluzoryczne. W niniejszym artykule […]
nie wiem, jak napisać naukowy tekst. poprzez lata praktyki w tak zwanym undergroundzie, czy też alternatywie, muzyce odrębnej, post-amatorskiej, krawędziowej, niszowej, niezależnej, czy jak […]
Technologie przestrzenne z punktu widzenia artysty Pierwsza dekada dwudziestego pierwszego wieku przyniosła prawdziwą inwazję audiowizualnych technologii trójwymiarowych w przemyśle rozrywkowym i filmowym. Na […]
Futurystą w sztuce jest: każdy kto pragnie zmodernizować, ożywić i rozjaśnić włoską sztukę, uwolnić ją od imitowania przeszłości, od tradycjonalizmu i akademizmu. F.T. Marinetti, Supplemento […]
We współczesnej muzyce poważnej – jeśli mierzyć ją przeciętnością życia festiwalowego i koncertowego – wciąż straszy konwencja śpiewu klasycznego, jakże często […]
Piotr Tkacz: Czy dla Ciebie jako artysty zajmującego się zarówno tym, co widzialne jak i tym, co słyszalne, jest naturalne, że […]
To nagranie tak naprawdę jest o zmęczeniu, jakie ogarnia człowieka, kiedy wszedł do największego sklepu muzycznego na świecie z nadzieją na znalezienie […]
Tekst referatu wygłoszonego na II Letnim Seminarium Młodych Teoretyków Muzyki w Rycerce Dolnej we wrześniu 2003. Autor raz jeszcze serdecznie dziękuję […]
…czyli o dwóch japońskich interpretacjach standardów Jan Topolski: Przed nami dwie płyty o tym samym tytule. Tym co je łączy, są standardy […]
Warto spróbować odpowiedzieć na tytułowe pytanie właśnie teraz, ponieważ Otomo Yoshihide dwukrotnie w tym roku gościł w Polsce. Po raz pierwszy w maju, by […]