3 Nights with Anthony Braxton’s Standard Quartet w Pardon, To Tu
Jest on zaliczany do najwybitniejszych twórców współczesnego jazzu i szeroko rozumianej muzyki awangardowej. Wielki, niepokorny, kontrowersyjny intelektualista. Wybitny improwizator, wirtuoz, kompozytor, wizjoner. W wielu wywiadach podkreśla, iż nie jest muzykiem jazzowym, chociaż ogrom jego twórczości korzysta z osiągnięć jazzu i improwizacji.
Świadczy o tym również fakt wydania przez niego wielu albumów ze standardami jazzowymi, które to pierwszy raz w Pardon, To Tu i podczas jedynych koncertów w Polsce wykona z nowym kwartetem „Standard Quartet”. Jesteśmy zaszczyceni, że przyjął nasze zaproszenie i że w połowie stycznia na trzydniowej rezydencji wraz z pianistą Alexander Hawkins, kontrabasistą Neil Charles i perkusistą Stephen Davis wystąpi legendarny Anthony Braxton! Zapraszamy bardzo serdecznie!
➳ Środa / Czartek / Piątek 15.-17.01.2020 – g. 20:30
➳ Bilety (1-Dniowe): 89 PLN (przedsprzedaż) i 99 PLN (w dniu koncertu)
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
Anthony Braxton – alto sax, soprano sax, sopranino sax
Alexander Hawkins – piano
Neil Charles – double bass
Stephen Davis – drums
Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going., w „Pardon, To Tu” przy barze (bilety kolekcjonerskie) oraz stacjonarnie w Empikach. Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) 'na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane.
➳ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona
Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).
Anthony Braxton
wirtuoz saksofonu altowego, multiinstrumentalista, kompozytor i konceptualista działający na scenie od ponad czterech dekad, jeden z najbardziej kreatywnych artystów. Jego dyskografia obejmuje ponad 100 albumów, z czego kilka uznanych zostało za kamienie milowe muzyki jazzowej (3 Compositions of New Jazz, Dortmund 1976, Creative Orchestra).
W obszarze jego zainteresowań znajduje się zarówno jazz, jak i muzyka współczesna, etniczna, swobodna improwizacja. Solowe recitale i koncerty na wielką orkiestrową obsadę. Uznany za jednego z najważniejszych twórców muzyki amerykańskiej, w 1994 roku został stypendystą MacAthur Fellowship przyznawanego geniuszom.
Urodzony w Chicago w 1945 roku, odebrał gruntowane wykształcenie zwieńczone doktoratem z filozofii. Dziś na stałe mieszka w Nowym Jorku, jest nie tylko czynnym muzykiem, ale także wykładowcą w klasie kompozycji Wesleyan University. Od lat występuje w najbliższym gronie swych wychowanków.
Alexander Hawkins
Alexander Hawkins is musician who is ‘unlike anything else in modern creative music’ (Ni Kantu) and whose recent work has reached a ‘dazzling new apex’ (Downbeat).
As a pianist, he has been described as ‘remarkable…possessing staggering technical ability and a fecund imagination as both player and composer.’ Concerning his organ playing, critic Brian Morton recently commented that ‘[t]he most interesting Hammond player of the last decade and more, [Hawkins] has already extended what can be done on the instrument.’
His writing has been said to represent ‘a fundamental reassertion of composition within improvised music’ (Point of Departure), and his voice one of the ‘most vividly distinctive…in modern jazz’ (The Jazzmann).
An in-demand collaborator as well as soloist, composer, and bandleader, Hawkins continues to be heard live and on record with vast array of contemporary leaders of all generations, including the likes of Evan Parker, John Surman, Joe McPhee, Mulatu Astatke, Wadada Leo Smith, Anthony Braxton, Marshall Allen, Han Bennink, Hamid Drake, Rob Mazurek, Taylor Ho Bynum, Harris Eisenstadt, Matana Roberts, and Shabaka Hutchings, amongst many others. He has also been noted for a number of years for his performances in the bands of legendary South African drummer, Louis Moholo-Moholo.
Concert appearances have taken him to major club, concert and festival stages worldwide.
“…Hawkins is a really vital link in a long historical chain, and his ability to sculpt his own language from a deeply rooted creative bedrock is compelling” – Jazzwise
“Sounds like all the future jazz you might imagine without ever being able to conceive of the details” – The Guardian
Nadchodzące wydarzenia
grudzień
Unikalne dźwięki miasta – premiera (2.12) instalacji artystycznej POLE SIŁOWE (3-20.12)
Łódź wystawyKrzysztof Cybulski THANK YOU FOR YOUR FEEDBACK
WarszawaSIMON STEEN-ANRERSEN – SPOTKANIE Z KOMPOZYTOREM | 84. MUSICA MODERNA
Łódź festiwalePrzestrzenie | 12. AŻ Festiwal
Łódź spotkaniaSpotkanie autorskie z Moniką Pasiecznik/ Od prezentowania dzieł do tworzenia krytycznej wiedzy
WarszawaTracklista #19: Muzyka ciszy
KatowiceŚWIĄTECZNY FESTIWAL ART MINTAKA
Bydgoszcz