AI w muzyce eksperymentalnej – wykład + laboratorium wokali i harmonii | Antoni Michnik i Jakub Mana (Festiwal Myśli Abstrakcyjnej)
AI w muzyce eksperymentalnej – wykład + laboratorium wokali i harmonii | Antoni Michnik i Jakub Mana (Festiwal Myśli Abstrakcyjnej)
25 października 2024/ Warszawa
9. Festiwal Myśli Abstrakcyjnej, Osiedle Jazdów
Hasło: Co my z tego mamy? Technologie, opór, dobra wspólne
Program: https://fma.waw.pl/fma-2024/
AI w muzyce eksperymentalnej — wykład + laboratorium wokali i harmonii
25 października, godz. 20:00
Solatorium, ul. Jazdów 3/9 —> wstęp wolny
Część 1. Wykład
Czy tego chcemy czy nie, sieci AI rozgościły się w naszej rzeczywistości – już w tej chwili zagrażając niektórym zawodom, a także utrudniając życie innym (co piszę jako wykładowca akademicki). Z wielu stron słychać zasadne zastrzeżenia, obawy, czy wręcz sprzeciw wobec stosowania oprogramowania sztucznej inteligencji oraz żądania precyzyjnych regulacji. Tymczasem ze strony środowisk okołomuzycznych płynną znacznie bardziej zniuansowane sygnały…Podczas krótkiego wykładu proponuję zagłębić się w konteksty dzisiejszego technooptymizmu różnych postaci muzyki współczesnej – od FKA Twigs czy Grimes po Holly Herndon, Jennifer Walshe i Johannesa Kreidlera. Punktem wyjścia będą dwa teksty, które zostały napisane przy okazji prac nad numerem #44 magazynu „Glissando” – Maximiliano Bobera oraz Magdaleny Krysztoforskiej.
Antoni Michnik – doktor nauk humanistycznych (doktorat w Instytucie Sztuki PAN), badacz sound studies performer, kurator. Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC. Od 2013 roku w redakcji magazynu „Glissando”. Współredaktor książek „Fluxus w trzech aktach. Narracje – estetyki – geografie” Grupy ETC (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014) oraz „Poza Rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim” (Fundacja Nowoczesna Polska, 2015). Obecnie zajmuje się przede wszystkim tematyką sound studies (zwłaszcza historycznych), z performatyką dźwięku na czele.
Część 2. Laboratorium
Głosy międzyludzkie: wykorzystanie AI w generowaniu wokali i harmonii
Czy pogłos to to samo co opóźnienie? Czym różni się wysokość tonu od rytmu? Czy „sztucznie” generowany głos może dorównać głębią i ekspresją „prawdziwemu”, ludzkiemu? Co to w ogóle mówi o ekspresji? I wreszcie – jak uczenie maszynowe zmienia podejście do kompozycji muzyki? Te i inne kwestie powiązane z włączaniem AI w proces twórczy przedstawimy podczas labu „Głosy międzyludzkie: wykorzystanie AI w generowaniu wokali i harmonii”. Laboratorium będzie łączyło demonstrację dźwiękową i dyskusję.
Jakub Manaj – kompozytor, artysta dźwiękowy oraz edukator Arturii, gdzie zajmuje się nowymi technologiami w produkcji muzycznej. Debiutował w 2019 roku wydawnictwem “Seekings” w wytwórni Marka Styczyńskiego (Eltron) “Dom Trojga”. Prowadzi swój własny label cyfrowy “Mixed Feelings”. Jest absolwentem Wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego.
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa
Organizatorka: Stowarzyszenie Otwarte Dziki Bez
Partnerki i Partnerzy: Wydział Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, Otwarty Jazdów, Rotacyjny Dom Kultury, Solatorium, Państwomiasto, Otwarta Pracowania Jazdów,
Matronaty i patronaty medialne: Notes na 6. tygodni, Praktyka Teoretyczna, Machina Myśli, Nowa Orgia Myśli, Radio Kampus, Glissando, Radio Kapitał
Data: 25 października 2024
Miejsce: Solatorium
FB: >>>