Wydarzenie minęło
Wydarzenia festiwale

AI w muzyce eksperymentalnej – wykład + laboratorium wokali i harmonii | Antoni Michnik i Jakub Mana (Festiwal Myśli Abstrakcyjnej)

Data
piątek, 25 października 2024

Godz.
20:00 – 22:00

Miejsce
Solatorium

Warszawa

AI w muzyce eksperymentalnej – wykład + laboratorium wokali i harmonii | Antoni Michnik i Jakub Mana (Festiwal Myśli Abstrakcyjnej)
25 października 2024/ Warszawa

9. Festiwal Myśli Abstrakcyjnej, Osiedle Jazdów

pastedGraphic.png

Hasło: Co my z tego mamy? Technologie, opór, dobra wspólne

pastedGraphic.png

Program: https://fma.waw.pl/fma-2024/

pastedGraphic_1.png

AI w muzyce eksperymentalnej — wykład + laboratorium wokali i harmonii

pastedGraphic_1.png

25 października, godz. 20:00

pastedGraphic_1.png

Solatorium, ul. Jazdów 3/9 —> wstęp wolny

pastedGraphic_1.png

Część 1. Wykład

Czy tego chcemy czy nie, sieci AI rozgościły się w naszej rzeczywistości – już w tej chwili zagrażając niektórym zawodom, a także utrudniając życie innym (co piszę jako wykładowca akademicki). Z wielu stron słychać zasadne zastrzeżenia, obawy, czy wręcz sprzeciw wobec stosowania oprogramowania sztucznej inteligencji oraz żądania precyzyjnych regulacji. Tymczasem ze strony środowisk okołomuzycznych płynną znacznie bardziej zniuansowane sygnały…Podczas krótkiego wykładu proponuję zagłębić się w konteksty dzisiejszego technooptymizmu różnych postaci muzyki współczesnej – od FKA Twigs czy Grimes po Holly Herndon, Jennifer Walshe i Johannesa Kreidlera. Punktem wyjścia będą dwa teksty, które zostały napisane przy okazji prac nad numerem #44 magazynu „Glissando” – Maximiliano Bobera oraz Magdaleny Krysztoforskiej.

pastedGraphic_1.png

Antoni Michnik – doktor nauk humanistycznych (doktorat w Instytucie Sztuki PAN), badacz sound studies performer, kurator. Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC. Od 2013 roku w redakcji magazynu „Glissando”. Współredaktor książek „Fluxus w trzech aktach. Narracje – estetyki – geografie” Grupy ETC (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014) oraz „Poza Rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim” (Fundacja Nowoczesna Polska, 2015). Obecnie zajmuje się przede wszystkim tematyką sound studies (zwłaszcza historycznych), z performatyką dźwięku na czele.

pastedGraphic_1.png

Część 2. Laboratorium

Głosy międzyludzkie: wykorzystanie AI w generowaniu wokali i harmonii

Czy pogłos to to samo co opóźnienie? Czym różni się wysokość tonu od rytmu? Czy „sztucznie” generowany głos może dorównać głębią i ekspresją „prawdziwemu”, ludzkiemu? Co to w ogóle mówi o ekspresji? I wreszcie – jak uczenie maszynowe zmienia podejście do kompozycji muzyki? Te i inne kwestie powiązane z włączaniem AI w proces twórczy przedstawimy podczas labu „Głosy międzyludzkie: wykorzystanie AI w generowaniu wokali i harmonii”. Laboratorium będzie łączyło demonstrację dźwiękową i dyskusję.

pastedGraphic_1.png

Jakub Manaj – kompozytor, artysta dźwiękowy oraz edukator Arturii, gdzie zajmuje się nowymi technologiami w produkcji muzycznej. Debiutował w 2019 roku wydawnictwem “Seekings” w wytwórni Marka Styczyńskiego (Eltron) “Dom Trojga”. Prowadzi swój własny label cyfrowy “Mixed Feelings”. Jest absolwentem Wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego.

pastedGraphic_2.png

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa

pastedGraphic_2.png

Organizatorka: Stowarzyszenie Otwarte Dziki Bez

pastedGraphic_2.png

Partnerki i Partnerzy: Wydział Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, Otwarty Jazdów, Rotacyjny Dom Kultury, Solatorium, Państwomiasto, Otwarta Pracowania Jazdów,

pastedGraphic_2.png

Matronaty i patronaty medialne: Notes na 6. tygodni, Praktyka Teoretyczna, Machina Myśli, Nowa Orgia Myśli, Radio Kampus, Glissando, Radio Kapitał


Data: 25 października 2024
Miejsce: Solatorium

FB: >>>