Canti Spazializzati #18: POSTOPERY
Canti Spazializzati #18: POSTOPERY
19 października 2024/ Wrocław
W sztuce dźwięku to przestrzeń akustyczna nadaje kształt temu co słyszymy, staje się instrumentem. Dźwiękiem możemy również kształtować poczucie owej przestrzeni, a gdy dźwięk staje się opowieścią, zawarta w nim narracja stanowi kolejną warstwę architektoniczną, którą można traktować spacjalnie.
Program koncertu opiera się na trzech odmiennych próbach rozpisania narracji na przestrzeń akustyczną. Zadaliśmy sobie pytanie czy i jak można wykorzystać techniki uprzestrzenniania dźwięku w pracy z różnorodnie rozumianą opowieścią? Czy wprawiając dźwięk lub osoby słuchające w ruch, zmieniając miejsca i kąty odbioru, poznamy inną wersję historii zawartej w kompozycji? Każdy z utworów przybiera formę opery, spacjalizowanej opowieści dźwiękowej na osoby wykonawcze, elektronikę, głośniki i przestrzeń. Towarzyszą im partytury słuchania – przewodniki pomagające poruszać się w wielowątkowej i przestrzennej konstrukcji dźwiękowej
Program koncertu:
⑉ Maximiliano Bober – Słuchałośmy: O stawaniu się przestrzeni (2024) | Postopera spacjalizowana
Wykonana Zespół Notatki i Flores w składzie: Maximiliano Bober (skrzypce), Małgorzata Wrzosek (głos), Ryszard Lubieniecki (portatyw), Michał Sember (gitara)
⑉ Alina Dzięcioł – Procesy w czterech fazach na elektronikę (2024)
⑉ Simi Fyda – In My Personal Heaven, I’m the Devil’s Spawn (2024)
Info i dostępność:
⑉ Miejsce: BWA Wrocław Główny | przestrzeń wystawiennicza
⑉ Czas: 19.10.2024 | 19:00
⑉ dojazd komunikacją miejską: przystanek tramwajowy i autobusowy DWORZEC GŁÓWNY | ok. 100 m
⑉ dostępność architektoniczna Galerii BWA Wrocław Główny: www.bwa.wroc.pl/galeria/bwa-wroclaw-glowny/
przedprzewodnik Galerii: www.bwa.wroc.pl/wp-content/uploads/2023/05/DWORZEC.pdf
⑉ Pełen program wraz z partyturami słuchania na www.canti.pl
⑉ Masz pytania? canti@canti.pl
▒▒▒▒en▒▒▒▒
In sound art, it is the acoustic space that lends shape to what we hear; it becomes an instrument. Using sound, we can also shape the sense of that space and when sound becomes a story, the narrative it contains constitutes yet another architectural layer that may be treated spacially.
The programme for the concert is based on three different attempts to score the narrative for the acoustic space. We posed the question of whether and how sound spatialisation techniques can be applied when working with a diverse understanding of a story? Could we come to know a different version of the story told in the composition by setting the sound or the listeners in motion, changing places and angles of reception? Each piece takes the form of an opera, a spatialised sonic story for performers, electronics, speakers and space. They are accompanied by listening scores – guidebooks to help navigate the multithreaded and spatialised sound construction.
Concert programme:
⑉ Maximiliano Bober – They/We listened: On the Becoming of Space (2024) | Spacialised post-opera
Performed by: Notatki i Flores ensemble: Maximiliano Bober (violin), Małgorzata Wrzosek (vocals), Ryszard Lubieniecki (portative organ), Michał Sember (guitar)
⑉ Alina Dzięcioł – Processes in Four Phases for electronics (2024)
⑉ Simi Fyda – In My Personal Heaven, I’m the Devil’s Spawn (2024)
Info and accessibility:
⑉ Venue: BWA Wrocław Główny Gallery | exhibition space
⑉ When: 19.10.2024 | 7pm
⑉ Full description www.canti.pl
⑉ Got a question? canti@canti.pl
⑉ access by public transport: tram and bus stop DWORZEC GŁÓWNY (MAIN RAILWAY STATION) | ca. 100 m
⑉ entrance accessibility: https://bwa.wroc.pl/en/gallery/bwa-wroclaw-glowny/
▒▒▒When we become aware of the soundscape, we learn to appreciate the acoustic environment as a shared space. This awareness enhances our perception and understanding of the world around us. | Hildegard Westerkamp, Soundwalking (1974)▒▒
▒▒▒▒ O Canti Spazializzati / about ▒▒▒▒
Prowadzony od roku 2018 cykl warsztatowo-koncertowy poświęcony teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania kompozycji dźwiękowych stworzonych dla wielokanałowego nagłośnienia. Łączy ideę prezentacji nowych projektów muzycznych z umożliwieniem artystom rozwijania przestrzennych aspektów kompozycji dźwiękowej i stworzeniem platformy współpracy pomiędzy młodymi muzykami, kompozytorami i artystami dźwiękowymi.
The series of workshops and concerts, carried out since 2018, is dedicated to theories and practices in the field of experimental music, focusing on the concepts of spatialisation of sound compositions created for multi-channel sound systems. It combines the idea of presenting new music projects and providing artists with the opportunity to develop the spatial aspects of sound compositions, as well as creating a platform for cooperation between young musicians, composers and sound artists.
⑉ Zespół / the team: Daniel Brożek (kurator/curator), Marta Konieczna (producentka/ producer, PR)
⑉ Identyfikacja wizualna / visual identity: Karolina Pietrzyk + Gilbert Schneider
⑉ Organizator / organiser: Fundacja FEPS Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich
⑉ Partnerzy / partners: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej
⑉ Cykl współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia / Series co-financed by the City of Wrocław | www.wroclaw.pl oraz w ramach funduszy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.
Data: 19 października 2024
Miejsce: BWA Wrocław Główny
FB: >>>
Nadchodzące wydarzenia
listopad
AudioArt Festival 2024
KrakówKODY/ 16. Festiwal Tradycji i Awangardy w Lublinie
Lublinklub zaproszenie 06: bravo tounky(fr/ch), maibaum (fr), boy lucid (ie/uk)
Warszawa festiwaleEUFONIE 2024 - Mykietyn: Pasja wg św. Marka
WarszawaEUFONIE 2024: Kwartludium i Jacaszek
WarszawaSpółdzielnia Muzyczna: INTERAKCJE
KrakówSymfonia nr 3 na 200 bezprzewodowych głośników i 5 wykonawców
Warszawa