Filip Gołdanowski recital autorski
Filip Gołdanowski recital autorski
29 maja 2025/ Warszawa
Część pierwsza – Part one
• November–ruf | 2’ (2020, rev. 2025)
• OPUS 1: 6 Studies | 15’ (2024)
1. Molto preciso
2. for Gerard Pape
3. Poco legato
4. for Kat
5. Staccato, molto sonore
6. for Sergei Zagny
• Grand Metamorphosis no. 12 – For the left hand | 2’
(2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 29 – KLAVIER: infinite metamorphosis
(część 6 – part 6: “Looping #1”) | 9’ (2024)
• Grand Metamorphosis no. 18 | 4’ (2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 15 – A Suite for piano | 15’
(2020–2023, rev. 2025)
1. Gioioso
2. Molto lento, triste
3. Allegro, secco, con brio e molto vigore
4. Ritmico, moderato e espressivo
5. Alla valse, ermeticamente, non rubato
Część druga – Part two
• November–abschied | 6’ (2023)
• Grand Metamorphosis no. 30
“M”, Sequence 3b “Engraver pieces” | 37’ (2024–2025)
1. Finale–Stück
2. Sibelius–Stück
3. Lilypond–Stück
4. Dorico–Stück
5. ScoreCreator–Stück
6. MuseScore–Stück
7. Maestro–Stück
8. Handwritten–Stück
• November–ruf | 2’ (2020, rev. 2025)
• OPUS 1: 6 Studies | 15’ (2024)
1. Molto preciso
2. for Gerard Pape
3. Poco legato
4. for Kat
5. Staccato, molto sonore
6. for Sergei Zagny
• Grand Metamorphosis no. 12 – For the left hand | 2’
(2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 29 – KLAVIER: infinite metamorphosis
(część 6 – part 6: “Looping #1”) | 9’ (2024)
• Grand Metamorphosis no. 18 | 4’ (2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 15 – A Suite for piano | 15’
(2020–2023, rev. 2025)
1. Gioioso
2. Molto lento, triste
3. Allegro, secco, con brio e molto vigore
4. Ritmico, moderato e espressivo
5. Alla valse, ermeticamente, non rubato
Część druga – Part two
• November–abschied | 6’ (2023)
• Grand Metamorphosis no. 30
“M”, Sequence 3b “Engraver pieces” | 37’ (2024–2025)
1. Finale–Stück
2. Sibelius–Stück
3. Lilypond–Stück
4. Dorico–Stück
5. ScoreCreator–Stück
6. MuseScore–Stück
7. Maestro–Stück
8. Handwritten–Stück
Przygodę z muzyką rozpocząłem w 2015 r. – wtedy to podczas pierwszych lekcji gry na
fortepianie napisałem swoją pierwszą kompozycję. Nigdy nie byłem uczniem szkoły
muzycznej.
Lekcje fortepianu pobierałem w latach 2015 – 2019 w kolejności u Joanny Urbańskiej,
Filipa Zaborowskiego oraz Martyny Kułakowskiej. Do grona moich pedagogów należeli:
Anna Maria Huszcza, Żaneta Rydzewska oraz Konrad Jeliński. W zakresie muzyki
elektronicznej kształcę się u Mateusza Ryczka. Techniki kompozytorskie studiuję
i doskonalę samodzielnie w oparciu o rozległe kontakty z kompozytorami
w kraju i za granicą.
Katalog moich kompozycji jest zbudowany z utworów napisanych w różnych gatunkach,
od utworów solowych do muzyki na wielkie orkiestry, utwory multimedialne, jak również
cykle i ok. 100 utworów fortepianowych. Moje ważniejsze projekty to:
GRAND METAMORPHOSIS no. 0–30 na fortepian (2015–, w przygotowaniu), 7 sonat
fortepianowych, 3 symfonie, 3 opery, 24 Inventions na MIDI tape (2024), OPUS 5 –
Hommage à Enno Poppe na mikrotonalną MIDI tape (2024), cykl Ferrum, OPUS 11 –
Loose strings, hanging on a hook na przestrojoną wiolonczelę solo, OPUS 13 – DAS
na wielką orkiestrę (2023–2024).
Na YouTubie można wysłuchać różnych nagrań niektórych moich kompozycji.
muzycznej.
Lekcje fortepianu pobierałem w latach 2015 – 2019 w kolejności u Joanny Urbańskiej,
Filipa Zaborowskiego oraz Martyny Kułakowskiej. Do grona moich pedagogów należeli:
Anna Maria Huszcza, Żaneta Rydzewska oraz Konrad Jeliński. W zakresie muzyki
elektronicznej kształcę się u Mateusza Ryczka. Techniki kompozytorskie studiuję
i doskonalę samodzielnie w oparciu o rozległe kontakty z kompozytorami
w kraju i za granicą.
Katalog moich kompozycji jest zbudowany z utworów napisanych w różnych gatunkach,
od utworów solowych do muzyki na wielkie orkiestry, utwory multimedialne, jak również
cykle i ok. 100 utworów fortepianowych. Moje ważniejsze projekty to:
GRAND METAMORPHOSIS no. 0–30 na fortepian (2015–, w przygotowaniu), 7 sonat
fortepianowych, 3 symfonie, 3 opery, 24 Inventions na MIDI tape (2024), OPUS 5 –
Hommage à Enno Poppe na mikrotonalną MIDI tape (2024), cykl Ferrum, OPUS 11 –
Loose strings, hanging on a hook na przestrojoną wiolonczelę solo, OPUS 13 – DAS
na wielką orkiestrę (2023–2024).
Na YouTubie można wysłuchać różnych nagrań niektórych moich kompozycji.
Data: 29 maja 2025
Miejsce: Dom Literatury