Filip Gołdanowski recital autorski
Filip Gołdanowski recital autorski
29 maja 2025/ Warszawa
Część pierwsza – Part one
• November–ruf | 2’ (2020, rev. 2025)
• OPUS 1: 6 Studies | 15’ (2024)
1. Molto preciso
2. for Gerard Pape
3. Poco legato
4. for Kat
5. Staccato, molto sonore
6. for Sergei Zagny
• Grand Metamorphosis no. 12 – For the left hand | 2’
(2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 29 – KLAVIER: infinite metamorphosis
(część 6 – part 6: “Looping #1”) | 9’ (2024)
• Grand Metamorphosis no. 18 | 4’ (2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 15 – A Suite for piano | 15’
(2020–2023, rev. 2025)
1. Gioioso
2. Molto lento, triste
3. Allegro, secco, con brio e molto vigore
4. Ritmico, moderato e espressivo
5. Alla valse, ermeticamente, non rubato
Część druga – Part two
• November–abschied | 6’ (2023)
• Grand Metamorphosis no. 30
“M”, Sequence 3b “Engraver pieces” | 37’ (2024–2025)
1. Finale–Stück
2. Sibelius–Stück
3. Lilypond–Stück
4. Dorico–Stück
5. ScoreCreator–Stück
6. MuseScore–Stück
7. Maestro–Stück
8. Handwritten–Stück
• November–ruf | 2’ (2020, rev. 2025)
• OPUS 1: 6 Studies | 15’ (2024)
1. Molto preciso
2. for Gerard Pape
3. Poco legato
4. for Kat
5. Staccato, molto sonore
6. for Sergei Zagny
• Grand Metamorphosis no. 12 – For the left hand | 2’
(2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 29 – KLAVIER: infinite metamorphosis
(część 6 – part 6: “Looping #1”) | 9’ (2024)
• Grand Metamorphosis no. 18 | 4’ (2023, rev. 2025)
• Grand Metamorphosis no. 15 – A Suite for piano | 15’
(2020–2023, rev. 2025)
1. Gioioso
2. Molto lento, triste
3. Allegro, secco, con brio e molto vigore
4. Ritmico, moderato e espressivo
5. Alla valse, ermeticamente, non rubato
Część druga – Part two
• November–abschied | 6’ (2023)
• Grand Metamorphosis no. 30
“M”, Sequence 3b “Engraver pieces” | 37’ (2024–2025)
1. Finale–Stück
2. Sibelius–Stück
3. Lilypond–Stück
4. Dorico–Stück
5. ScoreCreator–Stück
6. MuseScore–Stück
7. Maestro–Stück
8. Handwritten–Stück
Przygodę z muzyką rozpocząłem w 2015 r. – wtedy to podczas pierwszych lekcji gry na
fortepianie napisałem swoją pierwszą kompozycję. Nigdy nie byłem uczniem szkoły
muzycznej.
Lekcje fortepianu pobierałem w latach 2015 – 2019 w kolejności u Joanny Urbańskiej,
Filipa Zaborowskiego oraz Martyny Kułakowskiej. Do grona moich pedagogów należeli:
Anna Maria Huszcza, Żaneta Rydzewska oraz Konrad Jeliński. W zakresie muzyki
elektronicznej kształcę się u Mateusza Ryczka. Techniki kompozytorskie studiuję
i doskonalę samodzielnie w oparciu o rozległe kontakty z kompozytorami
w kraju i za granicą.
Katalog moich kompozycji jest zbudowany z utworów napisanych w różnych gatunkach,
od utworów solowych do muzyki na wielkie orkiestry, utwory multimedialne, jak również
cykle i ok. 100 utworów fortepianowych. Moje ważniejsze projekty to:
GRAND METAMORPHOSIS no. 0–30 na fortepian (2015–, w przygotowaniu), 7 sonat
fortepianowych, 3 symfonie, 3 opery, 24 Inventions na MIDI tape (2024), OPUS 5 –
Hommage à Enno Poppe na mikrotonalną MIDI tape (2024), cykl Ferrum, OPUS 11 –
Loose strings, hanging on a hook na przestrojoną wiolonczelę solo, OPUS 13 – DAS
na wielką orkiestrę (2023–2024).
Na YouTubie można wysłuchać różnych nagrań niektórych moich kompozycji.
muzycznej.
Lekcje fortepianu pobierałem w latach 2015 – 2019 w kolejności u Joanny Urbańskiej,
Filipa Zaborowskiego oraz Martyny Kułakowskiej. Do grona moich pedagogów należeli:
Anna Maria Huszcza, Żaneta Rydzewska oraz Konrad Jeliński. W zakresie muzyki
elektronicznej kształcę się u Mateusza Ryczka. Techniki kompozytorskie studiuję
i doskonalę samodzielnie w oparciu o rozległe kontakty z kompozytorami
w kraju i za granicą.
Katalog moich kompozycji jest zbudowany z utworów napisanych w różnych gatunkach,
od utworów solowych do muzyki na wielkie orkiestry, utwory multimedialne, jak również
cykle i ok. 100 utworów fortepianowych. Moje ważniejsze projekty to:
GRAND METAMORPHOSIS no. 0–30 na fortepian (2015–, w przygotowaniu), 7 sonat
fortepianowych, 3 symfonie, 3 opery, 24 Inventions na MIDI tape (2024), OPUS 5 –
Hommage à Enno Poppe na mikrotonalną MIDI tape (2024), cykl Ferrum, OPUS 11 –
Loose strings, hanging on a hook na przestrojoną wiolonczelę solo, OPUS 13 – DAS
na wielką orkiestrę (2023–2024).
Na YouTubie można wysłuchać różnych nagrań niektórych moich kompozycji.
Data: 29 maja 2025
Miejsce: Dom Literatury
Nadchodzące wydarzenia
wrzesień
12
festiwale
21st MÓZG FESTIVAL - International Contemporary Music and Visual Arts Festival
Bydgoszcz 15
festiwale
Avant Art Festival 2025 WARSZAWA
Warszawa 16
wystawy
Music Against White Cubes
Poznań 19
festiwale
68. Warszawska Jesień
Warszawa festiwaleOSA Festival 2025
Gdańsk koncertyBye, bye Butterfly - favola in musica
Warszawa 20
koncerty
Istota Rzeczy
Gdańsk