„Obecność: Doświadczanie”
„Obecność: Doświadczanie”
Rafał Mazur, Paulina Owczarek, Tomek Chołoniewski – „Miastoimprowizacje”
Indeterministyczna kompozycja na miasto i muzyków improwizatorów. Miasto traktowane jest tutaj jako rodzaj instrumentu, „który” równocześnie stanowi swoistą partyturę dźwiękową. Partyturę, której nie można wcześniej się nauczyć, ani nawet przejrzeć. Niemniej, to dźwięki miasta wyznaczają kompozycję, a improwizatorzy reagują na tę strukturę dźwiękową. Chodzi o to, aby stworzyć wspólne pole dźwiękowe, aby miasto i instrumentaliści zabrzmieli jak jeden instrument. Żaden z elementów nie ma uprzywilejowanej pozycji, żaden też nie stanowi podkładu dla pozostałych. Miasto jest niepowtarzalne i nieprzewidywalne, generuje dźwięki, nie dbając o nie. Improwizatorzy są elementem wrażliwym na dźwięk, reagują na sygnały akustyczne miasta i pozostałych muzyków. Kompozycja jest rodzajem procesu o dynamicznym algorytmie, kreowanym przez przypadkowe zjawiska akustyczne wydarzające się w sferze miejskiej.
„Obecność” – cykl przygotowany przez Instytut Pejzażu Dźwiękowego.
Nagrania terenowe są szczególną formą audialnego wyznaczania i opisywania przestrzeni. Czynnikiem, który poddamy tu szczegółowej analizie, będzie obecność – rozumiana zarówno jako obecność interpretatora/słuchacza, jak i artysty, decydującego się na gest wyznaczenia granic. W nawiązaniu do tematu wystawy skupimy się na praktykach i tematach bezpośrednio wskazujących na rozmywanie tych granic oraz poszerzanie (w nieskończoność, w niewyczerpalność) pola słyszenia.
Kurator: Marcin Barski
Wydarzenie towarzyszące projektowi wystawienniczemu „Niewyczerpalność”
Miejsce: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki
Wstęp bezpłatny
Nadchodzące wydarzenia
październik
ACID - Analogowe, Cyfrowe i Dźwiękowe w Centrum Sztuki WRO
Wrocławlistopad
Sacrum Profanum 2024
Kraków koncertyRożynek/Strycharski
Warszawa festiwaleHIATUS FESTIVAL 2024
PoznańPałace (avant)popowej pamięci: spotkanie wokół Glissanda #44 (Avant-pop)
KrakówMOM to Music
LublinPosłuchy
Warszawa