Prekambr XXII – 1)Teeth 2)Hizbut Jámm
Prekambr XXII – 1)Teeth 2)Hizbut Jámm
12 czerwca 2024/ Łódź
Zapraszamy na dwa koncerty:
1) Teeth – Anders Filipsen (DK), Herman Müntzing (SE)
Håkon Berre (NO)
https://soundcloud.com/haakonb…/sets/teeth-open-up/s-pOmx8
2) Hizbut Jàmm – Raphael Roginski (PL), Mamadou Ba (SEN)
Noums Dembele (BF), Paweł Szpura (PL)
https://www.youtube.com/watch?v=rZyvb0keFiA
Teeth:
***Anders Filipsen (DK) jest aktywny na duńskiej scenie jazzowej i improwizowanej od ponad dekady, zarówno jako kompozytor, jak i improwizator, wydając albumy w uznanej wytwórni ILK. Aktywnie współpracuje z zespołami i projektami takimi jak „The Black Nothing”, „Firebirds” i „Mesmer”.
***Mieszkający w Malmö Herman Müntzing (SE) to jeden z najoryginalniejszych artystów szwedzkiej sceny elektronicznej, zajmujący się zarówno urządzeniami elektronicznymi, jak i akustycznymi, posługuje się swoim instrumentem „Flexichord”. Oprócz nauczania w Akademii Muzycznej w Malmö aktywnie współpracuje z zespołami i projektami takimi jak „Morph Ensemble”, „Rhododendron String Band” i „Diers/Müntzing”.
***Håkon Berre (NO), mieszkający w Kopenhadze, jest bardzo aktywnym improwizatorem biorącym udział w szerokiej gamie projektów, zarówno pracujących z dźwiękami akustycznymi, jak i dźwiękami poddanymi obróbce elektronicznej. Wydał 42 płyty CD i LP, wiele z nich wydanych przez Barefoot Records, gdzie Håkon jest jednym ze współzałożycieli. Aktywny z zespołami i projektami takimi jak „Ytterlandet”, „Liudas Mockunas Trio” i „Ericson/Nästesjö/Berre”.
Razem to trio tworzy nieziemskie pejzaże dźwiękowe wykraczające poza gatunki i wyobraźnię. Od świszczącego stada ptaków po wzorce schizofreniczne i rytmy dnia zagłady. Osobista ekspresja każdego członka przyczynia się do całości, tworząc synergiczną ścianę dźwięków. Trio wydało swój przyjęty przez krytyków debiutancki album „Open Up” w listopadzie 2018 roku nakładem ILK.
Hizbut Jámm:
„(…) korzysta z brzmień afrykańskich, ale na nich nie poprzestające, idzie w stronę psychodelii, ale zarazem lekkiego i uwspółcześnionego fusion, jak całe Caada Gi. A wreszcie sporo na niej kombinowania ze strojem i efektami. (…) Brzmieniowo jest bardzo dopracowany, a gitara Rogińskiego zabrzmi tu parę razy zaskakująco dla tych, którzy pokochali Talan (choć są oczywiście sola zagrane charakterystyczną frazą, pełne ornamentów, jak w świetnym Endepandaas), a nie pamiętają na przykład Wovoki (do której zbliżają się linie Rogińskiego choćby w singlowym Mbokk Yi). (…) Najbardziej jednak uwodzi na płycie różnorodność pomysłów, współczesność rozwiązań – pomimo wykorzystania archaicznych brzmień. Przewiduję, że na fali Talan będzie się ten album bardzo podobać także za granicą (…)”
Bartek Chaciński (Polifonia/Polityka)
—> 60 PLN
Data: 12 czerwca 2024
Miejsce: Ignorantka
FB: >>>