Wydarzenie minęło
Wydarzenia koncerty

Prekambr XXII – 1)Teeth 2)Hizbut Jámm

Data
środa, 12 czerwca 2024

Godz.
20:00 – 23:00

Miejsce
Ignoantka

Łódź

Prekambr XXII – 1)Teeth 2)Hizbut Jámm
12 czerwca 2024/ Łódź 

Zapraszamy na dwa koncerty:

1) Teeth – Anders Filipsen (DK), Herman Müntzing (SE)

Håkon Berre (NO)

https://soundcloud.com/haakonb…/sets/teeth-open-up/s-pOmx8

https://youtube.com/playlist…

2) Hizbut Jàmm – Raphael Roginski (PL), Mamadou Ba (SEN)

Noums Dembele (BF), Paweł Szpura (PL)

https://www.youtube.com/watch?v=rZyvb0keFiA

Teeth: 

***Anders Filipsen (DK) jest aktywny na duńskiej scenie jazzowej i improwizowanej od ponad dekady, zarówno jako kompozytor, jak i improwizator, wydając albumy w uznanej wytwórni ILK. Aktywnie współpracuje z zespołami i projektami takimi jak „The Black Nothing”, „Firebirds” i „Mesmer”.

***Mieszkający w Malmö Herman Müntzing (SE) to jeden z najoryginalniejszych artystów szwedzkiej sceny elektronicznej, zajmujący się zarówno urządzeniami elektronicznymi, jak i akustycznymi, posługuje się swoim instrumentem „Flexichord”. Oprócz nauczania w Akademii Muzycznej w Malmö aktywnie współpracuje z zespołami i projektami takimi jak „Morph Ensemble”, „Rhododendron String Band” i „Diers/Müntzing”.

***Håkon Berre (NO), mieszkający w Kopenhadze, jest bardzo aktywnym improwizatorem biorącym udział w szerokiej gamie projektów, zarówno pracujących z dźwiękami akustycznymi, jak i dźwiękami poddanymi obróbce elektronicznej. Wydał 42 płyty CD i LP, wiele z nich wydanych przez Barefoot Records, gdzie Håkon jest jednym ze współzałożycieli. Aktywny z zespołami i projektami takimi jak „Ytterlandet”, „Liudas Mockunas Trio” i „Ericson/Nästesjö/Berre”.

Razem to trio tworzy nieziemskie pejzaże dźwiękowe wykraczające poza gatunki i wyobraźnię. Od świszczącego stada ptaków po wzorce schizofreniczne i rytmy dnia zagłady. Osobista ekspresja każdego członka przyczynia się do całości, tworząc synergiczną ścianę dźwięków. Trio wydało swój przyjęty przez krytyków debiutancki album „Open Up” w listopadzie 2018 roku nakładem ILK.

Hizbut Jámm: 

„(…) korzysta z brzmień afrykańskich, ale na nich nie poprzestające, idzie w stronę psychodelii, ale zarazem lekkiego i uwspółcześnionego fusion, jak całe Caada Gi. A wreszcie sporo na niej kombinowania ze strojem i efektami. (…) Brzmieniowo jest bardzo dopracowany, a gitara Rogińskiego zabrzmi tu parę razy zaskakująco dla tych, którzy pokochali Talan (choć są oczywiście sola zagrane charakterystyczną frazą, pełne ornamentów, jak w świetnym Endepandaas), a nie pamiętają na przykład Wovoki (do której zbliżają się linie Rogińskiego choćby w singlowym Mbokk Yi). (…) Najbardziej jednak uwodzi na płycie różnorodność pomysłów, współczesność rozwiązań – pomimo wykorzystania archaicznych brzmień. Przewiduję, że na fali Talan będzie się ten album bardzo podobać także za granicą (…)”

Bartek Chaciński (Polifonia/Polityka)

—> 60 PLN


Data: 12 czerwca 2024
Miejsce: Ignorantka

FB: >>>