-re: to the world
-re: to the world
12 września 2024/ Warszawa
Wracamy z PIERWSZYM koncertem po wakacjach!
Tym razem zapraszamy Was na koncert w dwóch częściach: pierwsza należeć będzie do
duńskiej formacji K!ART w składzie Mikkel Shou, Hsiao-Tung Yuan, Rob Durnin i Joss Smith, a w drugiej oddamy scenę
polskiej perkusistce Juliannie Siedler-Smudze.
Z początkiem sezonu otwieramy scenę dla twórców, którzy w dwóch osobnych programach: “-re” oraz “to the world” mierzą się, zmagają, eksperymentują i bawią z teatralnością dźwięku, szeroko włączając do swoich prezentacji nowe media. Jeśli ktoś z Was zadawał sobie ostatnio pytanie, co konstruktywnego może wnieść wprowadzanie narzędzi cyfrowych do muzyki poważnej, jakie są możliwe drogi poszerzania odbioru muzyki współczesnej oraz czy istnieją wartościowe propozycje odpowiadające na kryzys kurczącego się nieustannie u odbiorców “zakresu wyłącznej uwagi” (ang. attention span), we wrześniowy wieczór w Hashtag Labie może otrzymać cząstkową, ale z pewnością interesującą odpowiedź.
W pierwszej części koncertu zabrzmi “-re” Olgi Szymuli w wykonaniu zespołu K!ART z Danii. Kompozytorka umieszcza czterech instrumentalistów-performerów występujących na żywo oraz w projekcjach video w rozmaitych sceneriach i kostiumach. Uwolnieni od ciężaru wieloletnich zawodowych doświadczeń, muzycy podróżują w czasie do źródeł swojej pasji i pierwotnej ciekawości. “re-” bada ponowne doświadczanie nieskrępowanej zabawy dźwiękami i ponowne zanurzanie się w początkowej pasji do muzyki. “-re” to również radosne świętowanie tego, co indywidualne i tego, co zespołowe. Działania na scenie odbijają się echem w wideo i odwrotnie, tworząc kolejne warstwy “re”-interpretacyjne. Różnorodne wersje przepracowywanych wspomnień zyskują nowe jakości i nową żywotność.
W drugiej części wieczoru oddajemy scenę perkusistce Juliannie Sielder-Smudze, która zaprezentuje program “to the world” złożony z utworów kompozytorów polskich: Pawła Malinowskiego, Tomasza Golińskiego, Niny Fukuoki, czy Marty Śniady, dobrze znanych publiczności Hashtag Labu, a także klasyków muzyki współczesnej: Frederica Rzewskiego i Johna Cage’a. W rozbudowanym recitalu solowym doświadczymy połączenia gry na instrumentach akustycznych z użyciem live electronics, audio playbacku i video, a cała gama nowych mediów stworzy iluzje i kolaże złożone z dźwięków akustycznych, elektronicznych i wyobrażonych. Zabrzmią też dźwięki proste, bliskie i zaczerpnięte bezpośrednio z otoczenia, usłyszymy grę na kaktusach, trzask łamanych gałązek, czy brzmienie głosu w doniczkach na rośliny.
Niech połączy nas #CIEKAWOŚĆ zapraszająca przechodniów do Hashtag Labu.
𝑃𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚
Olga Szymula -re (2023)
𝑃𝑅𝑍𝐸𝑅𝑊𝐴
to the world
Tomasz Goliński – „Luminosity cz.I” na marimbę solo (2012)
Marta Śniady – „Być niczyją mamą” na performerkę, wave i audio playback (2024)*
Paweł Malinowski – „w o l n o” na marimbę solo i dźwięki elektroniczne (2024)
Frederic Rzewski – „To the Earth” na 4 doniczki i mówiącego perkusistę (1985)
Nina Fukuoka – „Belgian rare groove & breakbeat” na marimbę i live electronics (2014)
John Cage – „Child of tree” (1975)
Marta Śniady – „in the pink” na preparowaną marimbę solo, audio playback i video (2019)
*prawykonanie
𝑊𝑦𝑠𝑡𝑎̨𝑝𝑖𝑎̨:
K!ART
Mikkel Schou – ukulele, gitara
Hsiao-Tung Yuan – perkusja
Rob Durnin – keyboard
Joss Smith – klarnet, flety
oraz
Julianna Siedler-Smuga – perkusja
𝑅𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑐𝑗𝑎:
Ania Karpowicz – koncepcja programowa i tekst
Aleksandra Ołdak – identyfikacja wizualna
Wojciech Błażejczyk, Kosma Standera – reżyseria dźwięku
Marta Piórkowska – produkcja
Przestrzeń Muzyki Współczesnej Hashtag Lab współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa
Data: 12 września 2024
Miejsce: Warszawa
FB: >>>