RESiNA • „Traces” w Spatifie
• „An intoxicating return… Resina appears to have grown in confidence, and the sound is more assertive, at times more directly emotive…” /The Vinyl Factory
• „iincredibly transportive… we are taken to palatial worlds that might have leapt from the mind of Tarkovsky… the music conveyed is spacious and fathomless…” /Echoes And Dustt
• „[a] mesmerizing take on post-classical music… that’ll leave the hairs on your neck standing straight up…” /self-titled
• „ineffably beautiful… so cello-stabby and urgent that you might need to steady yourself during listening.” /Tiny Mix Tapes
• „a beautiful piece of music… a gorgeous composition, gliding from the acoustic towards post-electronic, where genres bend in their account, creating something new and solid, then slightly fragile, mythical, and grand.” / Headphone Commute
• „A remarkable achievement. 9/10” /The Line Of Best Fit
Resina to solowy projekt Karoliny Rec.
Kompozytorka i wiolonczelistka znana ze współpracy z długą listą artystów: od Macieja Cieślaka przez Huberta Zemlera do Zamilskiej. Od 2016 roku podąża własną artystyczną ścieżką, skupiając się na solowym projekcie. Jej drugi album „Traces” rozszerza znacząco paletę dźwięków, eksploruje nie tylko transcendentne dźwiękobrazy zapętlonego i twórczo przetworzonego brzmienia wiolonczeli, ale również pozbawione słów ścieżki wokalne i rytmiczne. Inspiracje czerpie ona ze swoistej obsesji na punkcie ruin obiektów sakralnych, obserwowanych przez nią uważnie wspomnień, świadectw ocalałych z przemocy i spustoszeń spowodowanych przez czas – wszelkich zjawisk związanych z pominięciem lub deformacją.