Skerebotte Fatta & Olgierd Dokalski – premiera płyty „Molting”
Skerebotte Fatta & Olgierd Dokalski – premiera płyty „Molting”
21 czerwca 2024/ Warszawa
Serdeczne zaprosiny na premierę płyty „Molting” by Skerebotte Fatta & Olgierd Dokalski!!!
ᴅᴀᴛᴀ: 21/06 21:15
ᴍɪᴇᴊꜱᴄᴇ: Stół Powszechny
ᴛᴀx: przedsprzedaż 30 pln (TBA), na bramce 40 pln (cash/blik)
Płyta tria ukazuje się nakładem portugalskiej Creative Sources. Molting jest swoistym rebusem, nie chcemy więc spalać zabawy. Klucz to rozwój przez upadek i niebezpieczeństwo immanentnego unicestwienia, bez ryzyka nie ma zabawy.
https://skerebottefatta.bandcamp.com/album/molting
https://www.facebook.com/skerebottefatta
https://www.youtube.com/@skerebottefatta5392
𝗦𝗞𝗘𝗥𝗘𝗕𝗢𝗧𝗧𝗘 𝗙𝗔𝗧𝗧𝗔
Duo przyjaciół od serca, dla których niezmącona muzyka jest wyrazem ich pasji i nadziei, że świat będzie kiedyś bardziej pluralistyczny i pozostanie różnorodny, nie tylko w strumieniach niepohamowanej ekspresji, ale także, z wykorzystaniem idiomów rewolucji w muzyce lat 60, zapamiętują się w finezyjnej sile i prostocie rytmu i ptasich dźwięków saksofonu czy niebiańskich brzmień gitary. Zespół tworzy dwóch improwizatorów Jan Małkowski (saksofony) & Dominik„Dodos” Mokrzewskiego (perkusja) czerpiących inspiracje z ruchu Fire Music. Obaj wywodzą się z warszawskiej sceny muzyki improwizowanej, związanej z działalnością klubów Eufemia, Pardon To Tu, Chłodna25, Młodsza Siostra, Chmury. Współpracują na stałe m.in. z powołaną przez Raya Dickaty’ego formacją Warsaw Improvisers Orchestra, kwintetem Infant Joy (m.in. znakomity projekt New Ghosts, For Tune 2014), Deviant Blues łaćzacego tradycje bluesa z wolną improwizacją, a także rockowo-awangardowym zespołem Ryby, w którym przemycają jazzowe inspiracje. Ich granie to rodzaj niewystudiowanego dialogu dźwiękowego – forma komunikacji i ekspresji czystych emocji. Ekstatyczne celebrowanie chwili i dźwięku, żywiołowość, eksplozywność, szczerość i kostropatość. Improwizacja pozbawiona sztywnych reguł i ściśle wytyczonego kierunku, jak mówi Mokrzewski – „powstaje dźwiękowa rzeźba z cząsteczek powietrza, którą chciałoby się oglądać uszami”. Tylko surowy rytm i melodia, bez zapełniania wszystkich zakresów dźwiękowych.
𝗢𝗟𝗚𝗜𝗘𝗥𝗗 𝗗𝗢𝗞𝗔𝗟𝗦𝗞𝗜
Trębacz, kompozytor, scenarzysta. Zainteresowany szeroko pojętą kulturą ludową. Z wykształcenia cybernetyk, niedoszły antropolog kultury. Założyciel i lider czerpiącego z estetyk postrocka, folku i jazzowej awangardy kwintetu Daktari. W 2012 roku na zamówienie festiwalu Nowa Muzyka Żydowska powołał do życia polsko-izraelsko-belgijski kwartet nor cold (Multikulti Project 2013), z którym interpretował sefardyjskie pieśni z Bałkanów z początku XX wieku. Związany także z grupami kIRk (wyd. m.in. Asfalt Records, InnerGun, Oficyna Biedota, Requiem Records), WIO oraz Skerebotte Fatta. O emocjonalnej grze na trąbce Olgierda Dokalskiego w samych superlatywach wypowiadali się Michael Gira – lider grupy Swans oraz trębacz Nils Petter Molvaer.
W 2016 roku w Fundacji Kaisera Söze ukazał się jego solowy debiut p.t. „Mirza Tarak”, na którym to w formule koncept albumu daje upust swoim kulturoznawczo-genealogicznym zainteresowaniom. Obecnie pracuje nad jego kontynuacją.
Finalista konkursu Script Pro oraz autor wyróżnienia w konkursie Script Wars za scenariusz 'Donmeh’.
𝗦𝗞𝗘𝗥𝗘𝗕𝗢𝗧𝗧𝗘 𝗙𝗔𝗧𝗧𝗔:
—
Jan Małkowski – (1983) improwizator, samouk, z wykształcenia biolog, nauczyciel. Jest miłośnikiem pentatonik bluesowych, ale także ekspresyjnego noise’u. Będąc na warszawskiej scenie free impro od kilkunastu lat, ma za sobą wiele muzycznych spotkań z artystami takimi jak Dominik Mokrzewski (duo Skerebotte Fatta – Altanova Press 2018; Creative Sources 2018; ForTune 2021), Michał Kasperek, Ksawery Wójciński, Ray Dickaty (Infant Joy Quintet – ForTune 2014; Warsaw Improvisers Orchestra – Astral Spirits 2015; Fundacja Słuchaj 2016, WIO Records 2024), Michał Małota, Wojtek Traczyk (Torf Recordings 2022), John Cornell (Deviant Blues, 2019), Viktar Siamaška (Fantastic Swimmers, 2021), Jarosław Majewski (Yass Improvisation, Muzyka z Mózgu 2019), Mr. Marulin, Paweł Szpura, Bartek Kalinka i z wieloma innymi. Pozostaje pod silnym wpływem saksofonisty Raya Dickaty’ego, z którym współpracuje od 2011 roku. Od wielu lat wraz z zespołem Polski Jad (+Agata Wińska, Dominik Mokrzewski) oraz samodzielnie, ilustruje muzycznie spektakle niezależnego teatru Katarzyny Wińskiej (Teatr Opera Buffa oraz KinoTeatr Bluboks). W 2016 nagrał rockowy album „Kenia” z zespołem Ryby (Thin Man Records). W 2019 ukazała się jego solowa płyta bluesowa „First Recordings”. Obecnie, poza występami z Dominikiem Mokrzewskim i Olgierdem Dokalskim, koncertuje z zespołem Warsaw Improvisers Orchestra, Deviant Blues a także Kalinka/Kasperek/Kwapisiński/Małkowski. Zafascynowany wolnością ruchu po warsztatach u japońskiego mistrza butoh Atsushi Takenouchi. Nie mniejsze wrażenie zrobiły na nim warsztaty z Michaelem Zerangiem i Jerzym Mazzolem oraz spotkanie na scenie Pardon To Tu z Ingebrigt Haker Flaten (2011).
—
Dominik Dodos Mokrzewski – (1982) perkusista, improwizator, z wykształcenia filozof, nauczyciel w jednym z warszawskich liceów. W muzyce przede wszystkim fascynuje go polirytmia i improwizacja, które stara się łączyć w swoich projektach. Oprócz zespołu Skerebotte Fatta gra w zespolach: Niechęć (od 2022), Devian Blues, Robactwo, Infant Joy Quintet, Light Star Guiding, Ryby, Motrame (Mełech/Traczyk/Mokrzewski), Adamant (Zieliński/Cieślak/Mokrzewski), Dogoni (Wrzosek/Mokrzewski), Polski Jad (Wińska/Małkowski). Współtworzy z Rayem Dickatym Warsaw Improvisers Orchestra. Brał udział w projektach Line of Fire trio, PatoMazo, Volno, Śmierć i Łzy, Monkey Business, Straszne rzeczy, Biegli. Animował muzyczne wydarzenia w galerii Praca (cykl Wolne Loty z Mikołajem Chylakiem). Dominika Mokrzewskiego można było usłyszeć na takich płytach: z Infant Joy Quintet „New Ghosts” (ForTune 2014), w zespole Ryby – „Kenia” (Thin Man 2016), z Warsaw Improvisers Orchestra „CSW 14.03.2015 (Fundacja Słuchaj! 2016), ze Skerebotte Fatta „Selftitled” (Altanova Press, 2018), „Riders from the Ra”(Creative Sources, 2018), „Appaz” (ForTune, 2021), z zespołem Rdza „Yass Improvisation” (Muzyka z Mózgu, 2019) , z Light Star Guiding (Selfpublished 2020), z Robactwem “Miękkie miasta” (Chwast records 2023)
Data: 21 czerwca 2024
Miejsce: Stół Powszechny
FB:
Nadchodzące wydarzenia
grudzień
Unikalne dźwięki miasta – premiera (2.12) instalacji artystycznej POLE SIŁOWE (3-20.12)
Łódź wystawyKrzysztof Cybulski THANK YOU FOR YOUR FEEDBACK
Warszawacrys cole, Michał Sember, Dawno temu - koncert w ramach projektu "Otwieramy się"
WarszawaSIMON STEEN-ANRERSEN – SPOTKANIE Z KOMPOZYTOREM | 84. MUSICA MODERNA
Łódź festiwalePrzestrzenie | 12. AŻ Festiwal
Łódź spotkaniaSpotkanie autorskie z Moniką Pasiecznik/ Od prezentowania dzieł do tworzenia krytycznej wiedzy
WarszawaTracklista #19: Muzyka ciszy
Katowice