Sounds of the Metaverse. Konferencja o dźwięku w interaktywnych środowiskach cyfrowych
Sounds of the Metaverse. Konferencja o dźwięku w interaktywnych środowiskach cyfrowych
29 listopada 2023/ Warszawa
Celem konferencji jest rozpoczęcie działań integrujących badaczy i praktyków pracujących z dźwiękiem w interaktywnych środowiskach cyfrowych, takich jak m.in. silniki gier komputerowych. Konferencja jest złożona z referatów przygotowanych przez osoby wywodzące się z różnych środowisk i zajmujące się różnymi aspektami pracy z dźwiękiem w środowiskach cyfrowych i wirtualnych, a także z osobami badającymi te środwiska od strony kulturoznawczej. Konferencja jest organizowana przez Katedrę Akustyki Muzycznej i Multimediów Wydziału Reżyserii Dźwięku UMFC. W ramach wydarzenia odbędzie się też sesja odsłuchowa prac nagrodzonych w ramach 7 konkurs studenckich produkcji dźwiękowych 3D (S3DAPC), organizowanego przez Instytut Muzyki Elektronicznej i Akustyki będący jednostką Uniwersytetu Artystycznego w Grazu.
Konferencja odbędzie się 29.11.2023 (środa), w Audytorium im. K. Szymanowskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (ul. Okólnik 2, Warszawa)
Komitet organizacyjny:
dr Przemysław Danowski – przewodniczący
dr hab. Tomira Rogala
dr Igor Szymański
PROGRAM
10:00 – Powitanie, dr Przemysław Danowski
10:20 – Z mojego archiwum VR
dr Dorota Błaszczak (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
10:50 – Audiogranie. Kształtowanie krajobrazu dźwiękowego dla użytkowników z
niepełnosprawnością wzroku
dr Joanna Pigulak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
11:20 – Realizm i wydajność: poziom szczegółowości dźwięku w grach cyfrowych
mgr Maciej Tatarynowicz (CD Projekt RED, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy)
11:50 – PRZERWA
12:30 – Sesja odsłuchowa.
Prezentacja nagrodzonych prac z 7. edycji konkurs studenckich produkcji dźwiękowych 3D (S3DAPC)
“ní nán” (11’), Wei Yang (Uniwersytet w Waszyngtonie, USA) – złoto w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
„Nirvana rebirth?“ (7’), Yongbing Dai (Duńska Królewska Akademia Muzyczna, Kopenhaga) – srebro w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
„Would There Be A Void?“ (11’), Zétény Nagy (Uniwersytet Illinois, USA) – brąz w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
“The Borderless Space“ (10’), Jisu Han, Seungryeol Paik (Narodowy Uniwersytet Seulski, Korea Południowa) – złoto w kategorii “Słuchowisko, reportaż i pejzaż dźwiękowy”
„Fair“ (5’), Felix Niedermair (Uniwersytet Artystyczny w Grazu, Austria) – złoto w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”
„Akwarium“ z cyklu “Karnawał zwierząt” Camille’a Saint-Saënsa (3’), Stefanos Ioannou (Wyższa Szkoła Muzyczna w Detmold, Niemcy) – srebro w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”
Jakub Neske „Deus Ex Machina” (4’), Bartłomiej Mróz (Politechnika Gdańska), honorowe wyróżnienie w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”
13:30 – PRZERWA
14:00 – Warsztat kompozytorski a gra komputerowa. Kilka uwag o pracy nad muzyką
do „Chinese Frontiers”
dr hab. Ignacy Zalewski (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
14:30 – Rola muzyki i implementacja warstwy muzycznej w grze Chinese Frontiers
dr Igor Szymański (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
15:00 – Dźwięk na miarę twoich uszu: personalizacja HRTF
dr inż. Agnieszka Paula Pietrzak (Politechnika Warszawska)
15:30 – Boeing 737 MAX – Nowoczesne szkolenia w zakresie bezpieczeństwa lotu i
wyzwania związane z immersją dźwiękową
dr Andrzej Artymowicz (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
16:00 – Zakończenie konferencji
Data: 29 listopada 2023
Miejsce: Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina
FB: >>>