SuperSam +1: Audrey Chen & Gerard Lebik
[scroll down for English]
„SUPERSAM +1” to jeden z projektów realizowanych przez MÓZG WARSZAWA we współpracy z klubem DZiK. To pierwszy, z wielu wieczorów, zaplanowanych przez MÓZG, do realizacji w DZiKu w 2018 roku.
„SUPERSAM + 1” to cykl wystąpień mistrzowskich. Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak: performance, multimedia, monodram. Podczas „SUPERSAM + 1” prezentowani są uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne.
„SUPER” w tytule oznacza, że program budowany będzie w oparciu o artystów uznanych – mistrzów. „SAM” mówi oczywiście o występie solowym, ale i o twórczym osamotnieniu. „+ 1” w tytule oznacza, że każdy wieczór uwieńczony jest występem w duecie. W większości przypadków artyści spotykają się na scenie po raz pierwszy.
AUDREY CHEN
rozpoczęła swoją relację z dźwiękiem od wiolonczeli i głosu ponad 30 lat temu, a przez minione 15 lat skupiała się głównie na twórczości solowej. Jako solistka łączy poszerzony sposób wyrazu głosu, wiolonczeli i elektroniki analogowej, a wszystkie dźwięki, które tworzy powstają bez użycia efektów elektronicznych, za wyjątkiem amplifikacji. Niedawno powróciła do pracy nad głosem jako głównym instrumentem i coraz głębiej zanurza się w swoją własną wersję narracji i nieliniowej opowieści. Urodzona w Ameryce, obecnie mieszka w Berlinie. Chen koncertowała w Europie, obydwu Amerykach i Azji. Jej ostatnie projekty to np.: duet na głosy z Philem Mintonem, duet z Richardem Scottem (syntezatory modularne), Beam Splitter z norweskim puzonistą Henrykiem Munkebym Nørstebø i “romantyczny duet noisowy” Afterburner z Doronem Sadją (elektronika/projekcje świetlne).
GERARD LEBIK
jest artystą, którego muzyka i prace dźwiękowe oscylują pomiędzy formami improwizowanymi i komponowanymi. Używając mediów akustycznych i elektronicznych koncentruje się na takich zjawiskach jak czas, przestrzeń, percepcja fal dźwiękowych. Od 2014 roku z Zuzanną Fogtt tworzy Sanatorium Dźwięku – festiwal/platformę dla muzyki eksperymentalnej i nowej. Współpracował z takimi artystami jak Keith Rowe, Phil Minton, Ryoko Akama, Lucio Capece, David Maranha, Kasper T. Toeplitz, Eryck Abecassis, Paul Lovens, Kazuhisa Uchihashi, Jerome Noetinger, Noid, Burkhard Beins. Brał udział w takich wydarzeniach jak TPAM Yokohama, Kunsthalle Basel, TodaysArt Festival Haga, V: NM-Festival Graz, Biennale Zagreb, Tokyo Jazz, Festival Umbrella Chicago, TD Vancouver, Bienalle Wro, Mem Bilbao, L’ull cec Barcelona, SuperDeluxe, Ftarri-Tokyo, Quite Que Berlin, Fylkingen Stockholm.
————————–————————–————–
[English]
“Supersam + 1” is a series of master performances. The project focuses mainly on music, however, it also includes other forms of expression such as: performance, multimedia, monodrama. “SUPERSAM + 1” will present respected Polish and foreign artists whose work is original, experimental and innovative.
“SUPER” in the title means that the programme will be based on renowned artists – masters. “SAM” (from Polish, means „alone”, „by himself/herself”) refers to the solo performances as well as the creative loneliness. “+ 1” in the title means that each evening will be crowned with a duo performance. In most cases, the artists will meet on stage for the first time.
AUDREY CHEN
began her relationship with sound through the cello and voice over 30 years ago and for the past 15 years, her predominant focus has been her solo work, joining together the extended and inherent vocabularies of the voice, cello and analog electronics (with all sounds created without electronic effect or enhancement other than amplification). More recently, she has begun to shift back towards the exploration of the voice as a primary instrument, delving even more deeply into her own version of narrative and non-linear storytelling. American born and currently based in Berlin, Chen has performed across Europe, North/South Americas and Asia. Recent projects, aside from performing solo, include her long running voices duo with Phil Minton, duos Hiss & Viscera with modular synth player Richard Scott, Beam Splitter with Norwegian trombonist Henrik Munkeby Nørstebø, and the “romantic noise duo” Afterburner with Doron Sadja (electronics/light projection).
GERARD LEBIK
is an artist, whose music and sound works oscillate between improvised and composed forms. Using acoustic and electronic media, he focuses on such phenomena as time, space, the perception of sound waves. Since 2014 with Zuzanna Fogtt he has been organising Sanatorium of Sound – a festival/platform for experimental and new music. He collaborated with artists such as Keith Rowe, Phil Minton, Ryoko Akama, Lucio Capece, David Maranha, Kasper T. Toeplitz, Eryck Abecassis, Paul Lovens, Kazuhisa Uchihashi, Jerome Noetinger, Noid, Burkhard Beins. He participated in the following events: TPAM Yokohama, Kunsthalle Basel, TodaysArt Festival Hague, V: NM-Festival Graz, Biennale Zagreb, Tokyo Jazz, Festival Umbrella Chicago, TD Vancouver, Bienalle Wro, Mem Bilbao, L’ull cec Barcelona, SuperDeluxe, Ftarri Tokyo, Quite Que Berlin, Fylkingen Stockholm, CSW Warsaw, De Werf Brugge, Dizzy’s Club NY.
Nadchodzące wydarzenia
październik
International Online Conference on RENEWABLE MUSIC
onlineSłuchokrąg – wokół sztuki słuchania
Gdańsk koncertyPRZENIKANIE – performans dźwiękowy Judith Hamann
Gorzów Wielkopolski koncertyCanti Spazializzati #18: POSTOPERY
Wrocław koncertyRoshko Brothers
Warszawakoncerty W SAMO POŁUDNIE / 𝗥𝗔𝗣𝗛𝗔𝗘𝗟 𝗥𝗢𝗚𝗜𝗡́𝗦𝗞𝗜
Gdańsk koncertyBeliah/ Grzywacz/ Kurek/ Zakrocki
Warszawa