Wydarzenie minęło
Wydarzenia

Trzy Wymiary Dźwięku

Data
sobota, 26 maja 2018

Godz.
19:00 – 22:00

Miejsce
Kolonia Artystów
Grunwaldzka 51 (dawna Morska)

TRZY WYMIARY DŹWIĘKU
TRZY KONCERTY / JEDEN WIECZÓR
MUZYKA
EKSPERYMENTALNA / ELEKTROAKUSTYCZNA / IMPROWIZOWANA

WYKONAWCY:
KRZYSZTOF KNITTEL
GERARD LEBIK
KATARZYNA PODPORA [kee_vay] MAX KOHYT [f.a.t.e.]

KONCERY REJESTROWANE PRZEZ RADIO SOPOCKI / NA KTÓREGO ANTENIE W CZERWCU
CYKL AUDYCJI ‘TRZY WYMIARY DŹWIĘKU’ / PREZENTUJĄCY
RETRANSMISJE FRAGMENTÓW WKONAŃ / WYWIADY Z ARTYSTAMI / SZCZYPTĘ HISTORII MUZYKI EKSPERYMENTALNEJ
INFORMACJE DOTYCZĄCE WYDARZENIA NA PROFILU FB RADIO SOPOCKI ORAZ KOLONIA ARTYSTÓW
ORGANIZATOR
FUNDACJA NA RZECZ KULTURY PRZESTRZENIE POMIĘDZY
PRZY WSPÓŁPRACY
RADIO SOPOCKI / KOLONIA ARTYSTÓW

PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MIASTA GDAŃSKA

KRZYSZTOF KNITTEL
KOMPOZYTOR, WSPÓŁTWÓRCA WIELU GRUP MUZYKI IMPROWIZOWANEJ: GRUPY KOMPOZYTORSKIEJ KEW (Z ELŻBIETĄ SIKORĄ I WOJCIECHEM MICHNIEWSKIM), NIEZALEŻNEGO STUDIA MUZYKI ELEKTROAKUSTYCZNEJ, GO-GO BEUYS, POCIĄGU TOWAROWEGO (Z PIOTREM BIKONTEM, MARKIEM CHOŁONIEWSKIM I WŁODZIMIERZEM KINIORSKIM), EUROPEAN IMPROVISATION ORCHESTRA, TRIA CH&K&K, KAWALEROWIE BŁOTNI. URODZONY W 1947 ROKU W WARSZAWIE, STUDIOWAŁ W PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOLE MUZYCZNEJ IM. F. CHOPINA W WARSZAWIE NA WYDZIAŁACH REŻYSERII DŹWIĘKU ORAZ KOMPOZYCJI, DYRYGENTURY I TEORII MUZYKI (U TADEUSZA BAIRDA, ANDRZEJA DOBROWOLSKIEGO, WŁODZIMIERZA KOTOŃSKIEGO I LEJARENA HILLERA). OD 1973 DO 1993 WSPÓŁPRACOWAŁ ZE STUDIEM EKSPERYMENTALNYM POLSKIEGO RADIA. W 1978 WYSTĘPOWAŁ W ZESPOLE THE CENTRE OF THE PERFORMING ART NOWOJORSKIEGO UNIWERSYTETU STANOWEGO W BUFFALO.
PISZE UTWORY NA ORKIESTRĘ, CHÓRY, ZESPOŁY KAMERALNE, WYKONUJE UTWORY KOMPUTEROWE I ELEKTROAKUSTYCZNE, KOMPONUJE DLA BALETU, TEATRU, FILMU, TWORZY INSTALACJE DŹWIĘKOWE. JAKO KOMPOZYTOR I WYKONAWCA SWOJEJ MUZYKI KONCERTOWAŁ W WIĘKSZOŚCI KRAJÓW EUROPEJSKICH, W AZJI, W AMERYCE PÓŁNOCNEJ I POŁUDNIOWEJ. JEGO DYSKOGRAFIA OBEJMUJE PONAD 50 PŁYT. WSPÓŁTWORZYŁ FESTIWAL AUDIO-ART, BYŁ DYREKTOREM FESTIWALU WARSZAWSKA JESIEŃ, UTWORZYŁ FESTIWAL AD LIBITUM. BYŁ PREZESEM ZWIĄZKU KOMPOZYTORÓW POLSKICH, OD 2005 DO 2017 PRZEWODNICZYŁ POLSKIEJ RADZIE MUZYCZNEJ. JEST CZŁONKIEM ZARZĄDU EUROPEJSKIEJ RADY MUZYCZNEJ. PROFESOR EMERITUS UNIWERSYTETU MUZYCZNEGO FRYDERYKA CHOPINA W WARSZAWIE, WYKŁADAŁ TAKŻE W AKADEMIACH MUZYCZNYCH W KRAKOWIE I ŁODZI. W 1985 ROKU OTRZYMAŁ NAGRODĘ „SOLIDARNOŚCI” W DZIEDZINIE MUZYKI, W 1998 ZOSTAŁ NAGRODZONY PRZEZ FOUNDATION FOR CONTEMPORARY PERFORMANCE ARTS W NOWYM JORKU, OTRZYMAŁ TEŻ NAGRODĘ IM. CYPRIANA NORWIDA, SREBRNY MEDAL ‘GLORIA ARTIS’, NAGRODĘ ZWIĄZKU KOMPOZYTORÓW POLSKICH, GUSTAV MAHLER KOMPOSITIONSPREIS 2017 W KLAGENFURCIE, NAGRODĘ TEATRALNĄ MIASTA GDAŃSKA 2017 ZA MUZYKĘ DO OPERY „SĄD OSTATECZNY”.

GERARD LEBIK
MUZYK, ARTYSTA DŹWIĘKOWY, KOMPOZYTOR. JEGO MUZYKA I PRACE DŹWIĘKOWE OSCYLUJĄ POMIĘDZY FORMAMI IMPROWIZOWANYMI I KOMPONOWANYMI. WYKORZYSTUJĄC MEDIA AKUSTYCZNE I ELEKTRONICZNE, KONCENTRUJE SIĘ NA TAKICH FENOMENACH JAK CZAS, PRZESTRZEŃ, FALA DŹWIĘKOWA. OD 2015 JEST DYREKTOREM ARTYSTYCZNYM I KURATOREM FESTIWALU/PLATFORMY SANATORIUM DŹWIĘKU W SOKOŁOWSKU.
WSPÓŁPRACOWAŁ I WYSTĘPOWAŁ Z: KEITH ROWE, PHIL MINTON, RYOKO AKAMA, LUCIO CAPECE, DAVID MARANHA, KASPER T.TOEPLITZ, ERYCK ABECASSIS, PAUL LOVENS, KAZUHISA UCHIHASHI, JEROME NOETINGER, NOID, KLAUS FILIP I WIELOMA INNYMI
BRAŁ UDZIAŁ I WYSTĘPOWAŁ: KUNSTHALLE BASEL, TODAYSART FESTIVAL HAGUE, MEM BILBAO, V: NM-FESTIVAL GRAZ, BIENNALE ZAGREB, TOKYO JAZZ, FESTIVAL UMBRELLA CHICAGO, MUSICA ELECTRONICA NOVA, LULCEC BARCELONA, MUSICA ELECTRONICA NOVA, MUSICA POLONICA, SUPERDELUXE-TOKYO, FTARRI-TOKYO, QUITE QUE-BERLIN, OTTO 10 BASEL, FYLKINGEN STOCKHOLM, CSW WARSZAWA, GALERIA KORDEGARDA, DE WERF BRUGGE, DIZZY’S CLUB, PIT INN SHINJUKU TOKYO.

KATARZYNA PODPORA [KEE_VAY]
ARTYSTKA MULTIMEDIALNA URODZONA W KOŁOBRZEGU; MIESZKA I PRACUJE W GDAŃSKU – ZWIĄZANA Z MORZEM, JEGO PRZESTRZENIĄ AUDIALNĄ, RUCHEM, WPŁYWEM NA TWARDĄ MATERIĘ; ABSOLWENTKA WYDZIAŁU RZEŹBY I INTERMEDIÓW ASP W GDAŃSKU [STUDIA MAGISTERSKIE, DOKTORANCKIE. POD KIER. PROF. KATARZYNY JÓZEFOWICZ]; ZAWODOWO NIE JEST PRACOWNIKIEM UCZELNI, LECZ FREELANCEREM W POLU SZTUKI, TŁUMACZEM TEKSTÓW NAUKOWYCH, LEKTOREM; FASCYNACJA SŁOWEM – ZNACZENIEM, NAPIĘCIEM JAKIE ZYSKUJE ONO W KONKRETNEJ SYTUACJI PRZESTRZENNEJ, BUDUJE JEJ MYŚLENIE I PRZENIKA DO PRAKTYKI ARTYSTYCZNEJ – PRACUJE M.IN. NAD KWESTIĄ PRZESTRZENI DOŚWIADCZANEJ I ODBITEJ W ZAPISIE, MATERIALNOŚCIĄ PISMA, WRAŻLIWOŚCIĄ NA SŁOWO, TWORZYWAMI ZNACZĄCYMI, PROCESAMI ZAPISYWANIA I ODCZYTYWANIA; TWORZY I EKSPONUJE OBIEKTY, INSTALACJE, WIDEO ORAZ DŹWIĘKI – EKSPERYMENTUJĄC [INSTRUMENTY/RZECZY/PROCESY], POSZUKUJĄC ICH ZNACZENIA W PRZESTRZENI; WSPÓŁPRACUJE Z MUZYKIEM I KOMPOZYTOREM MAXEM KOHYTEM [F.A.T.E.] – GRAJĄC ORAZ PROWADZĄC CYKL AUDYCJI SZUMY WŁASNE W RADIU SOPOCKI; PROWADZI WARSZTATY Z MŁODZIEŻĄ M.IN. W OŚRODKU POGRANICZE W KRASNOGRUDZIE;

MAX KOHYT [F.A.T.E.]
KOMPOZYTOR I MUZYK. WSPÓŁZAŁOŻYCIEL SOPOCKIEGO STOWARZYSZENIA JAZZOWEGO. WSPÓŁPRACOWAŁ PRZY SPEKTAKLACH OPEROWYCH I TEATRALNYCH W REŻYSERII RAFAŁA MATUSZA, MARKA WEISSA, JANUSZA WIŚNIEWSKIEGO ORAZ RYSZARDA PERYTA. ZAJMUJE SIĘ OPRACOWANIEM MUZYCZNYM SPEKTAKLI TEATRALNYCH. JEGO GŁÓWNĄ PASJĄ JEST MUZYKA EKSPERYMENTALNA, ELEKTRO-AKUSTYCZNA I WSPÓŁCZESNA. WSPÓŁPRACUJE Z ARTYSTKĄ KATARZYNĄ PODPORĄ MUZYCZNIE – WSPÓLNIE STANOWIĄ DUET F.A.T.E. & KEE_VAY, KONCERTUJĄ; WSPÓŁTWORZĄ FUNDACJĘ NA RZECZ KULTURY „PRZESTRZENIE POMIĘDZY”; W RADIU SOPOCKI PROWADZĄ CYKL AUDYCJI O MUZYCE EKSPERMENTALNEJ SZUMY WŁASNE.
OSTATNIE PRACE:
2016 MAJ – SKOMPONOWAŁ MUZYKĘ DO PREMIEROWEGO SPEKTAKLU „PINOKIO” W REZYSERII RAFAŁA MATUSZA, TEATR DRAMATYCZNY IM. LUDWIKA SOLSKIEGO W TARNOWIE.
2016 GRUDZIEŃ – SKOMPONOWAŁ MUZYKĘ DO PREMIEROWEGO „CZERWONY KAPTUREK” W REŻYSERII PIOTRA SREBROWSKIEGO W TEATRZE GDYNIA GŁÓWNA W GDYNI
2017 MARZEC – SKOMPONOWAŁ MUZYKĘ DO PREMIEROWEGO SPEKTAKLU „DOGVILLE” LARSA VON TRIERA W REZYSERII RAFAŁA MATUSZA, TEATR DRAMATYCZNY IM. ALEKSANDRA SEWRUKA W ELBLĄGU.