Wydarzenie minęło
Wydarzenia

Warszawskie Sanatorium Dźwięku #2

Data
piątek, 7 czerwca 2019

Godz.
18:00 – 23:00

Miejsce
Klub SPATiF
Aleje Ujazdowskie 45

Warszawskie Sanatorium Dźwięku to cykl koncertów, projekcji filmowych, spotkań z kuratorami, producentami oraz dziennikarzami muzycznymi. Wydarzenia realizowane wokół tematu współczesnej muzyki eksperymentalnej, organizowane w ramach działań festiwalu Sanatorium Dźwięku Sokołowsko.

Warszawskie Sanatorium Dźwięku – turnus 01 – vol.2

▎ 07.06. 2019 ▎piątek ▎ start: 18.oo ▎ wstęp wolny ▎

18:00 ▸ 15 stron świata reż.Zuzanna Solakiewicz #film
19.30 ▸ Studio Eksperymentalne Polskiego Radia #rozmowa
20.30 #koncerty
▸ Tim Show / Gerard Lebik
▸ Aleksandra Kaca / Teoniki Rożynek / Żaneta Rydzewska – ERROR
Studio Muzyki Elektronicznej i Komputerowej im. Włodzimierza Kotońskiego

Podczas siedmiu wydarzeń organizowanych raz w miesiącu od maja do grudnia 2019 w klubie Spatiff publiczność zapozna się z twórczością takich artystów jak: Krzysztof Knittel, Katarzyna Podpora, Max Kohyt, Gerard Lebik, Xavier Lopez, Aleksandra Kaca, Teoniki Rożynek, Żaneta Rydzewska, Adam Asnan, Tomasz Mirt, DJ Lenar, David Maranha, Phil Minton, Michał Libera, Barbara Kinga Majewska.

Sanatorium Dźwięku to festiwal poświęcony nowej muzyce oraz szeroko rozumianej sztuce dźwięku prezentuje możliwie najszersze spektrum zjawisk związanych z rozwojem form muzycznych w XX i XXI wieku. W ciągu ostatnich 6 lat festiwal zaprezentował około 120 artystów z całego świata, wielu z nich tworzyło specjalnie w kontekście miejsca podczas rezydencji artystycznych w Sokołowsku. Rokrocznie festiwal przyciąga publiczność z całej europy. Festiwal prowadzą Zuzanna Fogtt i Gerard Lebik we współpracy z Michałem Liberą.

http://festiwal.sanatoriumdzwieku.pl/

∎ TIM SHAW ∎ jest artystą pracującym głównie z dźwiękiem, wykorzystującym takie formy jak koncerty, muzyczne działania performatywne, instalacje, spacery i interwencje w tkankę przestrzeni o charakterze site specific. Posiada doświadczenie w realizacji dźwięku i jego twórczość wyrasta na gruncie kreatywnego wykorzystania field recordingu. Jego głównym zainteresowaniem jest – poprzez zapożyczenie technologi komunikacyjnych i nagrywania – badanie w jaki sposób urządzenia zmieniają sposób, w jaki doświadczamy świata.Tim miał przyjemność pracować m.in. z Chris Watson, Phill Niblock, Tetsuya Umeda, Dirty Electronics, John Bowers, Tess Denman-Cleaver, Jacek Smolicki and Sébastien Piquemal. Jego prace, nagrania i teksty były prezentowane m.in w The Guardian, BBC Radio 3, Resonance FM, Touch Radio, The British Music Collection, Alphr, Its Nice That, SHAPE i The Space.
http://tim-shaw.net/

∎ GERARD LEBIK ∎ jego muzyka i prace dźwiękowe oscylują pomiędzy formami improwizowanymi i komponowanymi. Używając mediów akustycznych i elektronicznych koncentruje się na takich zjawiskach jak czas, przestrzeń, percepcja fal dźwiękowych. Od 2014 z Zuzanną Fogtt tworzy Sanatorium of Sound – festiwal/platformę dla muzyki eksperymentalnej i nowej.
współpracował z: Keith Rowe, Phil Minton, Ryoko Akama, Lucio Capece, David Maranha, Kasper T. Toeplitz, Eryck Abecassis, Paul Lovens, Kazuhisa Uchihashi, Jerome Noetinger, Noid, Klaus Filip, Burkhard Beins …brał udział: TPAM Yokohama, Kunsthalle Basel, TodaysArt Festival Haga, V: NM-Festival Graz, Biennale Zagreb, Tokyo Jazz, Festival Umbrella Chicago, TD Vancouver, Bienalle Wro, Mem Bilbao, L’ull cec Barcelona, SuperDeluxe, Ftarri-Tokyo, Quite Que Berlin, Fylkingen Stockholm, CSW Warszawa, De Werf Brugge, Dizzy’s Club NY …
http://gerardlebik.net/
http://festiwal.sanatoriumdzwieku.pl/en/
http://gerardlebik.blogspot.com/

∎ TEONIKI ROŻYNEK ∎ Urodziła się w 1991 r. w Krakowie. Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (muzykologia i kompozycja w klasie prof. K. Baculewskiego). Inspiracje dla swojej muzyki artystka czerpie głównie z otaczającego ją świata, stąd jej fascynacja brzmieniem „brudnym”, „glitchowym” (ang. glitch – usterka), często pozamuzycznym – pochodzącym z maszyn i ich silników, odgłosów miast, a także natury. Zainteresowania muzyczne Rożynek koncentrują się w dużym stopniu na barwie dźwięku, co przejawia się w poszukiwaniu i stosowaniu rozszerzonych technik wykonawczych, próbach generowania brzmień syntetycznych, nienaturalnych dla instrumentów muzycznych, a także włączanie do muzyki mediów elektronicznych i cyfrowych. Kompozytorka brała udział w licznych kursach (np. w Donaueschingen Musiktage) i konkursach. Chętnie współpracuje z artystami działającymi na polu innych dziedzin sztuki. Współpracowała przy performance’ach, produkcjach filmowych i spektaklach teatralnych.
www.soundcloud.com/teonikirozynek

∎ ALEKSANDRA KACA ∎ urodziła się 16 maja 1991 w Radomiu. W wielu 7 lat rozpoczęła naukę gry na fortepianie w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu. W 2010 rozpoczęła studia w Uniwersytecie Warszawskim na kierunku italianistyka, które ukończyła w roku 2013 (dyplom licencjacki). W 2013 rozpoczęła studia magisterskie na tym samym kierunku, a w 2014 – studia kompozytorskie w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie prof. Marcina Błażewicza. Laureatka 56. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda.

∎ ŻANETA RYDZEWSKA ∎ (ur. 1991) kompozytorka i klarnecistka. Ukończyła studia w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie klarnetu ad. dr. Wojciecha Mrozka. Kontynuuje swoją edukację w klasie kompozycji prof. Stanisława Moryto w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie i w Hochschule für Musik und Tanz Köln w klasie kompozycji Brigitty Muntendorf. W swoich utworach nawiązuje często do współczesnych problemów społecznych i relacji międzyludzkich wykorzystując przy tym m. in. środki multimedialne (np. live electronics, wideo). Pisze artykuły o kobietach w muzyce współczesnej do magazynu Spektrum. Konsultowała swoje kompozycje z m. in. Simonem Steenem-Andersenem, Enno Poppe, Alexandrem Schubertem, Mathiasem Spahlingerem. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez takich wykonawców jak: Charles Neidich, Patrick Messin, Karel Dohnal, Gabor Varga, Igor Františák.
http://zanetarydzewska.com/

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Miasta Stołecznego Warszawy.