Notatka na marginesie archiwum

Prasówka 06.11.18

1. Obok zmarłych w tym roku Wandy Wiłkomirskiej i Dominika Połońskiego, Tomasz Stańko był chyba najczęściej wspominanym muzykiem w audycjach radiowych 1 listopada. […]

Prasówka: 07.10.18

1. Kończymy weekendowy maraton wspominek po tegorocznym festiwalu Sacrum Profanum (po naszej relacji i recenzjach warsztatowych) od lektury trzech tekstów z różnych […]

Prasówka 7.05.2018

1. Rozpoczynamy od niedługiego – a szkoda, bo frapującego – wywiadu Aleksandry Tykarskiej z Gerardem Lebikiem i Luciem Capecem, których artystyczne ścieżki dwa […]

Prasówka 22.04.2018

1. Jednym z głównych tematów w ubiegłym tygodniu w świecie muzyki była muzyczna nagroda Pulitzera dla Kendricka Lamara. Nagroda, która bardzo ucieszyła i nas […]

Prasówka 25.03.2018

Queer, retro, futuro, kasety i sound art: zapraszamy do naszej codwutygodniowej prasówki po najciekawsze teksty o nowej muzyce i dźwięku z mediów polskich i zagranicznych

Poruszając się wstecz #1. Nie mieć oczekiwań: Dym Records

Cofanie się bywa niestosowne. Nie wypada iść wstecz, patrz do przodu! – zdaje się krzyczeć wszystko wokół. Ale my pozwólmy sobie na tą małą niestosowność, zatrzymajmy się na chwilę, spójrzmy za siebie. Cofnijmy dwa, trzy kroki i spójrzmy raz jeszcze. To najlepszy sposób, żeby opowiedzieć historię. I tak właśnie historie o muzyce, niezależnych labelach i inicjatywach chcę tutaj snuć. Oparte na emocjach, na energii prowadzących je osób – prawdziwych, niezależnych kuratorów muzycznych. Ze środka. Bez określonej formy. Historie z mojej półki z kasetami.

Prasówka 11.03.2018

W kolejnej odsłonie naszej cyklicznej rubryki piszemy m.in. o kobietach w muzyce współczesnej i nie tylko, dźwiękach roślin i poświęconych im badaniach, wywiadzie z Simonem Steen-Andersenem oraz muzyce z „Czarmej Pantery"...

Recenzja #3: Poza marginesem sound studies

Sonologia 2016 – „Out of Phase" to zbiór artykułów z konferencji w São Paolo (listopad 2016) przypominający przypisy na marginesach ważnych tekstów sound studies. Dotyczą one epistemologii dźwięku, badań z dziedziny pejzażu dźwiękowego, sposobu myślenia o dźwięku w przestrzeni publicznej i sztuce dźwięku.