Prasówka 15.02.2022
1. Choć nigdy nie pisaliśmy o nim pełnowymiarowego tekstu czy analizy, to jego postać przewijała się przez liczne relacje i teksty, bo […]
1. Choć nigdy nie pisaliśmy o nim pełnowymiarowego tekstu czy analizy, to jego postać przewijała się przez liczne relacje i teksty, bo […]
1. „Jednym z kluczowych sposobów definiowania postinstrumentalizmu jest indywidualna dla każdej kompozycji praktyka techniczna (wykonawcza), co stoi w opozycji do tradycji” pisze […]
1. Annea Lockwood : Piano Drowning (2021) from Pie I Have Eaten on Vimeo. W ramach #występówgościnnych, zachęcamy do lektury tekstu […]
1. Najnowszy odcinek prasy rozpoczynamy niemalże tradycyjnie od #występówgościnnych. Jan Topolski na łamach „Ruchu Muzycznego” przywołuje postać Harry’ego Partcha – […]
1. Rozpoczynamy nasz najnowszy przegląd prasy od wątków związanych z naszym świeżutkim numerem #40 „Kinszasa – Maputo – Nairobi”. Na pierwszy […]
1. Prasówkę rozpoczynamy czterema tekstami w jednym. W czterech poetyckich esejach Kamil Szuszkiewicz pochyla się nad sonifikacją. W Adorno jako Platon przeczytamy o efekcie eksperymentów […]
1. Przegląd prasy rozpoczynamy od #występówgościnnych. Po pandemicznej, prawie rocznej przerwie, powrót do festiwali odbywających się na żywo pozwala jeszcze […]
1. Rozpoczynając od #występówgościnnych uwadze polecamy tekst Agaty Pasińskiej, poświęcony 77 Sesji Musica Moderna (19-21.04.2021), który opublikowany został na internetowych […]
Przybliżamy historię muzyki popularnej Czechosłowacji i PRL-u, wirtualne wizyty na festiwalu Borealis, dyskusję o przemocy w szkolnictwie muzycznym oraz nietypowe portrety Laurie Anderson i Sunn O)))).
1. Jednym z pierwszych obostrzeń, jakie nałożono po wprowadzeniu reżimu sanitarnego był zakaz organizacji wydarzeń o charakterze masowym. Poza pewnym poluzowaniem w okresie […]