Notatki na stulecie włoskiej kultury industrial
Futurystą w sztuce jest: każdy kto pragnie zmodernizować, ożywić i rozjaśnić włoską sztukę, uwolnić ją od imitowania przeszłości, od tradycjonalizmu i akademizmu. F.T. Marinetti, Supplemento […]
Futurystą w sztuce jest: każdy kto pragnie zmodernizować, ożywić i rozjaśnić włoską sztukę, uwolnić ją od imitowania przeszłości, od tradycjonalizmu i akademizmu. F.T. Marinetti, Supplemento […]
We współczesnej muzyce poważnej – jeśli mierzyć ją przeciętnością życia festiwalowego i koncertowego – wciąż straszy konwencja śpiewu klasycznego, jakże często […]
Piotr Tkacz: Czy dla Ciebie jako artysty zajmującego się zarówno tym, co widzialne jak i tym, co słyszalne, jest naturalne, że […]
To nagranie tak naprawdę jest o zmęczeniu, jakie ogarnia człowieka, kiedy wszedł do największego sklepu muzycznego na świecie z nadzieją na znalezienie […]
Tekst referatu wygłoszonego na II Letnim Seminarium Młodych Teoretyków Muzyki w Rycerce Dolnej we wrześniu 2003. Autor raz jeszcze serdecznie dziękuję […]
…czyli o dwóch japońskich interpretacjach standardów Jan Topolski: Przed nami dwie płyty o tym samym tytule. Tym co je łączy, są standardy […]
Warto spróbować odpowiedzieć na tytułowe pytanie właśnie teraz, ponieważ Otomo Yoshihide dwukrotnie w tym roku gościł w Polsce. Po raz pierwszy w maju, by […]
Wojciech Waglewski – muzyk kultowy. Znakomity gitarzysta – improwizator (Osjan) i kompozytor chwytliwych, rozrywkowych kompozycji. Jako lider formacji Voo Voo od […]
Na skróty Urodzony w 1954 w Japonii, chodził do przedszkola, które lubił, szkoły podstawowej, której nie lubił, szkoły średniej, której nie skończył. […]
Nie wiem jaka jest różnica między hałasem a muzyką. Wszystko zależy od słuchacza. Jeśli dla kogoś hałas oznacza niewygodny dźwięk, to […]