Prasówka 01.02.2022
1. „Jednym z kluczowych sposobów definiowania postinstrumentalizmu jest indywidualna dla każdej kompozycji praktyka techniczna (wykonawcza), co stoi w opozycji do tradycji” pisze […]
1. „Jednym z kluczowych sposobów definiowania postinstrumentalizmu jest indywidualna dla każdej kompozycji praktyka techniczna (wykonawcza), co stoi w opozycji do tradycji” pisze […]
1. Rozpoczynamy tradycyjnie, czyli od #występówgościnnych. Tym razem zachęcamy do lektury tekstu naszej redaktorki Marty Koniecznej, która na łamach „Ruchu […]
W poniższym tekście zbieramy w jednym miejscu rozproszone impresje osób z redakcji z różnych wydarzeń, publikowane w ostatnich miesiącach na naszym profilu facebookowym. Zapraszamy […]
Prezentujemy dwa miksy stworzone specjalnie przy okazji naszego numeru #40, stanowiące jego integralną część i uzupełniające różne wątki poruszane w tekstach. Zapraszamy […]
1. Najnowszy odcinek prasy rozpoczynamy niemalże tradycyjnie od #występówgościnnych. Jan Topolski na łamach „Ruchu Muzycznego” przywołuje postać Harry’ego Partcha – […]
1. Rozpoczynamy nasz najnowszy przegląd prasy od wątków związanych z naszym świeżutkim numerem #40 „Kinszasa – Maputo – Nairobi”. Na pierwszy […]
1. Prasówkę rozpoczynamy czterema tekstami w jednym. W czterech poetyckich esejach Kamil Szuszkiewicz pochyla się nad sonifikacją. W Adorno jako Platon przeczytamy o efekcie eksperymentów […]
Field recordingi Mirta i Dymitra, fantastyczne rave'y, spektakle Nugroho i Nowickiej, Tallinn Music Week to tematy tej odsłony naszej cyklicznej rubryki
1. Na wstępie gatunek, który na łamach „Glissanda” gości stosunkowo rzadko, czyli rap. Ten w wydaniu kobiecym wzbudza wyjątkowo dużo emocji, […]
1. „Jestem wolnym człowiekiem” – mówił zmarły 2.09.2021r. grecki kompozytor, działacz, polityk Mikis Theodorakis. Twórca, który zapadnie nam w pamięci nie […]