Prasówka

Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound studies.

Prasówka 21.02.2023

1. Zaczynamy przegląd prasy od pakietu #gościnnychwystępów redaktorów Topolskiego i Tkacza-Bielewicza na łamach „Dwutygodnika”. Piotr Tkacz-Bielewicz przedstawia nowy album grupy Opla […]

Prasówka 04.02.2023

Mieliśmy przeglądać prasę kolorową (por. zdjęcie), ale wyszło tak, że tylko krytycznie krytykowaliśmy krytycki artykuł z Seismografu. Tydzień Krytyki Muzycznej świętujemy […]

Prasówka 23.01.2023

1. Na początek polecamy uwadze #występygościnne naszego redaktora naczelnego Jana Topolskiego, który na łamach portalu „europeana” pisze o migracjach kompozytorów w xx […]

Prasówka 07.01.2023

Druga odsłona mówionej prasówki magazynu „Glissando”. Przeglądamy czasopisma z końca ubiegłego roku („Ruch Muzyczny”, „Kultura Współczesna” „Dwutygodnik”, „Kwartalnik Filmowy”, „Tygodnik Powszechny”), […]

Prasówka 03.12.2022

1. Dzisiejszą edycję prasówki rozpoczynają #występygościnne i #trochęprywaty. Pamiętam, jak na początku studiów filologicznych na Uniwersytecie Gdańskim Przeróbka wydawała mi się […]

Prasówka 16.11.2022

1. W ramach #występówgościnnych prezentujemy płytowy przegląd autorstwa naszego redaktora Piotra Tkacza-Bielewicza, nie tak daleko od naszego ostatniego #41: X-tradycja. […]

Prasówka 1.11.2022

W pierwszej mówionej odsłonie cyklu Natalia Górecka i Piotr Tkacz-Bielewicz przeglądając prasę („Ruch Muzyczny”, „Czas Kultury”, „Replikę”, „Kronosa”, „Odrę”)  zahaczają m.in. […]

Prasówka 12.10.2022

1. Podtrzymując tradycję zaczynamy od #gościnnychwystępów – tym razem Jan Topolski na łamach „Dwutygodnika” zagłębia się w osiągnięcia polskiej muzyki filmowej […]

Prasówka 27.09.2022

1. Zaczynamy już tradycyjnie od autorek związanych z naszym tytułem: interesujący portret Niny Fukuoki nakreśliła Wioleta Żochowska w artykule dla „Dwutygodnika”.  Kwintesencją […]