Henri, wyrodny wnuk Fryderyka? O koncepcji języka poetyckiego
… pozostaje muzyka mowy, która zwraca się bezpośrednio ku podświadomości. Antonin Artaud, Listy o języku I. Hałasy nieznośne, przeszywające… Kiedy kilkadziesiąt lat temu […]
… pozostaje muzyka mowy, która zwraca się bezpośrednio ku podświadomości. Antonin Artaud, Listy o języku I. Hałasy nieznośne, przeszywające… Kiedy kilkadziesiąt lat temu […]
Z głosem jest trochę tak jak z czasem. Wszyscy ciągle powtarzają anegdotyczne już słowa św. Augustyna: „Gdy nikt mnie nie pyta, […]
„Złe, ale w dobrym sensie” – w ten sposób, śmiem twierdzić, większość zapytanych zdefiniowałaby ideę estetyki kampu. Może sformułowałyby to nieco inaczej […]
„Ekstremalny metal często balansuje na krawędzi bezkształtnego noise‚u. […] Może wcale nie wydawać się być muzyką, a towarzyszące mu praktyki mogą jawić […]
Poniżej publikujemy jego oświadczenie. Wyrzucenie z pracy red. Moniki Pasiecznik było tym wydarzeniem, które ostatecznie zdecydowało, że 2 stycznia b.r. złożyłem […]
Nie ma tradycji muzyki mikrotonowej. Przez cały niemal XX wiek wszyscy tworzący mikrointerwałowo zaczynali za każdym razem od nowa. Również […]
Trzy lata temu na „Warszawskiej Jesieni” sędziwe Trio Waltera Verdehra prawykonało ostatni utwór Eugeniusza Knapika – Trio na skrzypce, klarnet i fortepian (2003), […]
Pisanie biogramów to sprawa co najmniej kłopotliwa, uważa Stanisław Krupowicz. Więc albo wspomina muczenie krów za oknem, albo mówi „Urodził […]
Na pierwszym planie łeb spiżowego konia, który lada chwila nas stratuje. Wędzidło w pysku zwierzęcia rozgałęzia się w poroże jelenia (chyba fotomontaż). […]
Jan Topolski: Każdego, kto oglądał choć jeden z dojrzałych filmów Stanleya Kubricka, musiała uderzyć niezwykle eksponowana rola, jaką pełni w nich muzyka. Choć […]