Radical Polish Ansambl archiwum
Prasówka 20.10.2020
1. Na początek prezentujemy #gościnnewystępy (w tym wypadku regularne) – jeszcze w sierpniu redaktor Piotr Tkacz na łamach portalu „Kultura u podstaw” […]
Prasówka 22.09.2020
1. Ablinger YouTube party to tytuł artykułu, który zapowiada #występygościnne. Nasz redaktor Krzysztof Marciniak na łamach „Dwutygodnika” pisze o austriackim kompozytorze […]
Prasówka 17.12.2019
1. Kończą się jesienne festiwale, zaczynają podsumowania. Zanim jednak oddamy się lekturze końcoworocznych rankingów i przeglądów (sami przygotowujemy dla Was subiektywne […]
Sacrum Profanum 2018. Dialog. Otwartość. Autentyczność
Bez autentyczności nie ma prawdy, bez prawdy nie ma otwartości, bez otwartości nie ma dialogu. Dlatego tak trudno czasem o dialog. […]
Lubelska Jesień – relacja z Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY
Brzmienie XX-wiecznej klasyki wypełniło jubileuszową edycję festiwalu od dziesięciu lat łączącego muzyczne skrajności – tradycję i awangardę. Szczycący się kreatywnością i otwartością na eksperymenty festiwal, w tym roku zrobił zdecydowany krok w tył, kierując uwagę na największe nazwiska powojennych modernistów. Organizatorzy patrząc w przeszłość i w niej poszukując odpowiedzi na pytania o stan muzyki najnowszej, zderzyli wielkie idee kompozytorskie i umieścili je we współczesnych kontekstach. Ramę programu stanowiły proste dychotomie: metafizyczne – naukowe, sacrum – profanum, stare – nowe.