Recenzja #1: Kocia muzyka z wilczą kwintą
Od mniej więcej stu lat producenci instrumentów muzycznych na całym świecie stosują ujednolicony system strojenia. Polega on na tym, że […]
Od mniej więcej stu lat producenci instrumentów muzycznych na całym świecie stosują ujednolicony system strojenia. Polega on na tym, że […]
„Muzyka bez granic” – tak brzmiało początkowo rozwinięcie nazwy festiwalu Audio Art, jak przypominał w tym roku jego twórca i organizator Marek […]
Wbrew uprzedzeniom O festiwalu w Huddersfield słyszy się różne opinie, nierzadko o wydźwięku sceptycznym, a nawet negatywnym. Że showcase’owy charakter, że program od […]
1. Zaczynamy tym razem od #gościnnychwystępów. Czasopismo „Wakat” opublikowało w swoim nowym numerze zapis debaty dotyczącej performatyki protestów przeprowadzonej latem w warszawskim […]
Pojawienie się na rynku kasety audio (ang. compact cassette, kaseta magnetofonowa CC) zapoczątkowało wiele zmian na gruncie refleksji muzykologiczno-antropologicznej. Żadne […]
Dyslokacja ufundowana na wspólnotowości doświadczenia – tak streścić można wspomnienie wizyty podczas tegorocznego Open Source Art w Sopocie. To właśnie lokalność […]
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]
Jan Topolski: Biennale Ostravské Dny istnieje już od 2001 roku i na przełomie sierpnia i września odbyła się jego 9. edycja, którą […]
(English below) Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]