Recenzja #2: Co to jest M.U.ZY.K.A.?
I. M.U.ZY.K.A. jest dla wszystkich! Słuszna skądinąd sugestia wydawcy mówi, że książka M.U.ZY.K.A została przewidziana dla czytelników powyżej dziesiątego roku […]
I. M.U.ZY.K.A. jest dla wszystkich! Słuszna skądinąd sugestia wydawcy mówi, że książka M.U.ZY.K.A została przewidziana dla czytelników powyżej dziesiątego roku […]
Nigdy dotąd bardziej nie uświadamiałem sobie tego, jak silnie studia kulturowe zrośnięte są z losami afrokaraibskiej diaspory i jak głęboko wyczulone na los wszystkich tych wspólnot i dyskursów, które z konieczności są mniejszościowe, upodrzędnione, marginalizowane, a w związku z tym – w refleksyjny sposób krytyczne.
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound studies.
Minifestiwal wyrasta na najważniejsze miejsce prezentacji muzyki azjatyckiej w Polsce, a na ubiegłorocznej edycji szczególnie zabłysły zespoły Senyawa i Kande. Debiutujący u nas Krzysztof Dziuba z radiowej Dwójki aż kipi od entuzjazmu!
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 tys. znaków) dotyczących historii radia oraz sztuki radia.
1. W nowym roku nie cichną głosy na temat dyskryminacji w środowisku muzyki elektronicznej. Na dwutygodnik.com Zofia Krawiec przepytuje ISNT (Katarzynę […]
Muzyka i dźwięk, z natury ulotne, dość szybko zaczęły być dokumentowane. Ich zapis różnymi metodami i na różnych nośnikach ciągle się zmienia, ale […]
Od mniej więcej stu lat producenci instrumentów muzycznych na całym świecie stosują ujednolicony system strojenia. Polega on na tym, że […]
„Muzyka bez granic” – tak brzmiało początkowo rozwinięcie nazwy festiwalu Audio Art, jak przypominał w tym roku jego twórca i organizator Marek […]
Wbrew uprzedzeniom O festiwalu w Huddersfield słyszy się różne opinie, nierzadko o wydźwięku sceptycznym, a nawet negatywnym. Że showcase’owy charakter, że program od […]