Kocham wolność i wiem dlaczego. Rozmowa z Katariną Gryvul
Marta Konieczna: Dużo myślałam nad tym jak zacząć naszą rozmowę. Pośród wielu pytań jeden temat wciąż wydaje się najistotniejszy – […]
Marta Konieczna: Dużo myślałam nad tym jak zacząć naszą rozmowę. Pośród wielu pytań jeden temat wciąż wydaje się najistotniejszy – […]
Są hinduskie ragi do gry o brzasku i zmierzchu. Były rytualne utwory Stockhausena i Nemescu przeznaczone do słuchania o różnych godzinach dnia. A teraz dokonało się Powtórne przyjście, o zachodzie słońca, na Wrocławskich Polach Irygacyjnych. To jest ta magia muzyki – granej na żywo, tam i wtedy, na starych instrumentach, ale ze wsparciem najnowszych technologii – której tak brakowało mi przez dwa szare lata pandemii.
1. Choć nigdy nie pisaliśmy o nim pełnowymiarowego tekstu czy analizy, to jego postać przewijała się przez liczne relacje i teksty, bo […]
1. „Jednym z kluczowych sposobów definiowania postinstrumentalizmu jest indywidualna dla każdej kompozycji praktyka techniczna (wykonawcza), co stoi w opozycji do tradycji” pisze […]
1. Rozpoczynamy nasz najnowszy przegląd prasy od wątków związanych z naszym świeżutkim numerem #40 „Kinszasa – Maputo – Nairobi”. Na pierwszy […]
Warto dziś zadać pytanie, które konfrontuje globalne problemy ochrony środowiska z ekologicznym myśleniem o dźwięku. Ekologia dźwiękowa nigdy nie była na sztandarach masowych ruchów ekologicznych, skupionych wokół takich fundamentalnych zagrożeń, jakie niesie zatrucie powietrza i gleby, zanieczyszczenie wód, ocieplenie klimatyczne. Spytajmy więc prowokacyjnie: czy idea ekologii dźwiękowej może mieć dziś – w czasach tak dramatycznej walki o przetrwanie planety – rację bytu?
Wydawać by się mogło, że tegoroczny Survival został mocno osadzony w przeszłości. W końcu po raz kolejny, w duchu sztuki interwencyjnej, Przegląd zajął […]
1. Jednym z pierwszych obostrzeń, jakie nałożono po wprowadzeniu reżimu sanitarnego był zakaz organizacji wydarzeń o charakterze masowym. Poza pewnym poluzowaniem w okresie […]
1. Najnowszą edycję przeglądu prasy zaczynamy od zbiorowego przejęcia przez naszą redakcję łam „Dwutygodnika”. Potrójna dawka „gościnnych występów” w alfabetycznej kolejności. […]