Dzieci epoki negatywnej. O Zdobywcach scen akustycznych Lukáša Jiřički
I. Lukáš Jiřička nie jest postacią obcą w szeroko pojętym polskim środowisku artystycznym. Chociaż jego głównym ośrodkiem zawodowym jest Praga – […]
I. Lukáš Jiřička nie jest postacią obcą w szeroko pojętym polskim środowisku artystycznym. Chociaż jego głównym ośrodkiem zawodowym jest Praga – […]
Arturas Bumšteinas Samuel Beckett Embers Skradł nie tylko Prix Italia, ale też wiele godzin z mojego życia. Alvin Curran Maritime Rites […]
Sabine Breitsameter Günter Eich Träume (reż: Fritz Schröder-Jahn) Radykalna treść połączona została z wysoce konceptualnym sposobem prowadzenia głosów aktorów. Sporadycznie, punktowo […]
Radio jako technologia nadawania powstała z myślą o bezprzewodowym zwycięstwie nad odległością, ale prawdopodobnie pozostaje najlepiej przystosowana do przekazywania właśnie odległości i intymności. […]
Jak kino jest sztuką gestu, światła i perspektywy, tak słuchowisko radjowe stać się może sztuką dźwięków. Zenon Kosidowski, Artystyczne słuchowisko radjowe, […]
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 tys. znaków) dotyczących historii radia oraz sztuki radia.
Krzysztof Marcinak: Zacznijmy może od twojej relacji z pejzażem dźwiękowym radia. W jaki sposób patrzysz na zjawisko radia, jak w ogóle zaczęła się […]