CFP: #44 Avant-Pop
#44 Avant-Pop Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
#44 Avant-Pop Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 40 […]
Swego czasu intensywnie zajmowałem się twórczością Petera Greenawaya – do dziś fascynują mnie jego transmedialne eksperymenty i poszukiwania estetyki nowego post-filmowego […]
Control Room to inicjatywa kameralna i niespieszna, nastawiona na odbiór w trybie „slow listening”. Zeszłoroczna, dwudniowa edycja odbywała się w sali głównej Ratusza Staromiejskiego i łączyła koncerty z wykładami. Tym razem centralny punkt programu stanowił jednodniowy koncertowy mini-maraton, który obejmował trzy projekty o radykalnie odmiennym podejściu do muzycznego czasu.
Przemieść szybko w powietrzu nieprzerwanie płonącą świecę, a skutkiem będzie nieregularny pas światła sygnalizujący nieciągłość, a niemal muzyczny dźwięk, towarzyszący pojawieniu się tego […]
O makro- i mikro- politykach reedycji starych nagrań afrykańskich, o dekolonizacji historii muzyki, fetyszyzującej nostalgii i subwersji praktyk kuratorskich rozmawia redakcja „Glissanda”. […]
Panika Kiedy o 8 rano 29.10 samolot wypełniony zamaseczkowanymi ludźmi ruszył na pasie startowym Okęcia – wpadłem w panikę. A co jeśli po […]
Teatr Leśny w Gdańsku Wrzeszczu to piękne miejsce. Ukryte w tzw. Jaśkowym Lesie / Gaju Guttenberga, osłonione od wiatru, a częściowo i od deszczu. […]
Poniższy przegląd płyt stanowi dopełnienie tekstu Zamrock – archeologia nowoczesności, który znajdzie się w nadchodzącym numerze #40 „Glissanda”. Kilka z tych albumów […]
University of Sussex posiada stanowisko profesora przyszłej muzyki (Professor of Future Music), piastuje je Thor Magnusson. Przyznam, że dawno nie […]
Antoni Michnik: Kiedy w grudniu rozmawialiśmy na temat zeszłorocznej, internetowej edycji festiwalu HCMF trochę się zżymałem na kierunki polityki kulturowej festiwalu […]