Glissando w Radiu Kapitał #3 (z udziałem Dominiki Klimek): polskie radiostacje studenckie i radiowe eksperymenty
W trzeciej audycji dla Radia Kapitał rozmawiamy z Dominiką Klimek o znaczeniu studenckich radiostacji dla eksperymentów radiowych w Polsce, przyglądając się również ich szerszym tradycjom. A także zapowiadamy kulminację naszej rezydencji na Osiedlu Jazdów w Warszawie.
Poniżej garść przypisów do naszej audycji
- Składanka Radio Noises wytwórni Antenna Non Gratta, z której odtwarzaliśmy dwa utwory.
-
- Strona Radio Ruine der Künste Wojciecha Bruszewskiego i Ralpha Kahlena. Kahlen w różnych formach kontynuuje projekt do dziś.
- Niegdysiejsza strona Radio Copernicus w tzw. Wayback Machine.
- Reportaż Marii Blimel i Wandy Wasilewskiej pt. „Zawód na czasie”.
– – – – – – – – – – – – –
Glissando. Płynne przejście z jednej wysokości dźwięku na drugą. Ślizganie się; brak ustalonej harmonii i wysokości; gładkość i giętkość. Jęk rozkoszy, miauknięcie kota, wyłączana maszyneria, skrzypiące drzwi, długie ziewnięcie. Efekt poza i w poprzek muzycznych norm, łudzący percepcję i drażniący zmysły.
(„Glissando” numer 1, wrzesień 2004, s.1)
„Glissando” to społeczność czytelniczek i czytelników, setki piszących osób, grono przyjaciół i przyjaciółek, kilkunastoosobowy demokratyczny kolektyw redakcyjny. To suma rozmów, spotkań, konfliktów, mnóstwo maili, wiadomości na Slacku i postów w mediach społecznościowych, dynamiczny fanpejdż, reaktywna strona www, dziesiątki numerów utopijnego papierowego magazynu.
Teraz „Glissando” to również audycja w Radiu Kapitał. Rozmowy o muzyce współczesnej, niezależnej, eksperymentalnej. O soundarcie, pejzażach dźwiękowych, kulturowej historii dźwięku, archeologii mediów audialnych, dzisiejszej, przeszłej i przyszłej audiosferze. A także o radiu, radioarcie, transmission art, radiowych studiach eksperymentalnych, radiach społecznościowych, wolnych, pirackich, studenckich, państwowych, prywatnych, podcastach.
Zapraszamy w co drugą środę o g. 17 na godzinę z naszą redakcją.