Promocja numeru #29 w Errant Sound w Berlinie – fotorelacja
04 lutego 2017 po raz pierwszy w Berlinie odbyło się spotkanie poświęcone numerowi „Glissanda”. W kultowym Errant Sound spotkaliśmy się wokół numeru #29, poświęconego tendencjom konceptualnym we współczesnej muzyce. Wraz z redaktorem prowadzącym Pawłem Szroniakiem przygotowaliśmy intensywny program:
- Wprowadzenie do #29 numeru Glissanda – „Konceptualizm” (Paweł Szroniak)
- Wykład: „Muzyka niemożliwa” i polska sztuka konceptualna lat 60. i 70. (Antoni Michnik)
- Prezentacja wytwórni Altanova Press (Paweł Szroniak, Zorka Wollny)
- Dyskusja: Muzyczny konceptualizm (Sebastian Berweck, Heather Frasch, Joseph Kudirka, Hanne Lippard – prowadzenie: Monika Żyła, Paweł Szroniak)
- Zapowiedź numerów #30 & #31 (Daniel Brożek, Antoni Michnik)
- Koncert: Lucio Capece, Heather Frasch, Joseph Kudirka, Koen Nutters (w programie utwory Ryoko Akamy, Alison Knowles i Marka So) 1
Elementem wydarzenia była również wystawa plakatów Kamy Sokolnickiej, promujących kuratorowane przez Pawła Szroniaka koncerty z cyklu „Yka: Tendencje konceptualne w muzyce współczesnej”, które towarzyszą wydaniu numeru.
O koncercie muzycy napisali:
Post-music (Lucio Capece, Heather Frasch, Joseph Kudirka & Koen Nutters) bada (nie)możliwwości swej własnej nazwy.
Post-music szuka gdzie mogą leżeć granice muzyki. Pragnie wiedzieć, czym jest to coś kiedy/jeśli nie jest już dłużej muzyką. Post-music jest zainteresowane podkreślaniem pozadźwiękowych elementów muzyki, wygodnie sytuując się po stronie zadawania pytań, które posiadają pozornie niejednoznaczne odpowiedzi, aby wytworzyć nowe doświadczenia.
Post-music jest zainteresowane pracą z podobnie myślącymi kompozytorami oraz artystami, którzy pogłębiają swe poszukiwania. W siedzibie Errant Bodies wykonali „a proposal_five (jimi on assemblage)” autorstwa Ryoko Akamy oraz „for George Brecht” Marka So.
Dziękujemy kolektywowi Errant Bodies za pomoc w organizacji wydarzenia, szczególnie Golo Föllmerowi. Pragniemy również poinformować, iż w najbliższych dniach na naszej stronie ukażą się pierwotne, anglojęzyczne wersje tekstów, które Heather Frasch, Joseph Kudirka oraz Ryoko Akama napisali do numeru #29. (W numerze można znaleźć ich przekłady na język polski.)
Utwór Alison Knowles, Chair Piece for George Brecht, stanowił rodzaj sytuacji zaaranżowanej podczas wieczoru, nie był wykonywany przez muzyków w części koncertowej. ↩