glissando archiwum wpisów

Zabawa bez cenzury. Rozmowa z Dominikiem Strycharskim

Flecista, wokalista i muzyczny snajper opowiada o swojej działalności solowej, konfrontacjach z klasykami awangardy i swoistym dzienniku poszukiwań. „Pociąga mnie to, co mogę zrobić poza swoim gustem. Ciężko tworzy się wbrew przyswojonym już rozwiązaniom, powszechnie przyjętej formie i konwencji. (...) Muszę bawić się muzyką.”

Notacja – reprezentacja – analiza

Wizualizacja muzyki służy dziś zróżnicowanym celom: od pokrewnego notacji tradycyjnej (utrwalającej i wspomagającej pamięć, będącej podstawą komunikacji i tworzącej tekst), przez analityczny (medium do demonstrowania praw muzycznych czy akustycznych) po edukacyjny i rozrywkowy.

W stronę nowego, lepszego festiwalu

Festiwal to dla mnie moment, kiedy nasze doświadczenie muzyki zaczyna się gwałtownie rozszerzać. Zaczyna mieścić w sobie znacznie więcej. Staje się jednocześnie związane z doznawaniem nowej przestrzeni i miejsca, w którym się znalazłyśmy. Jego odrębnej kultury i tożsamości. Jego zwyczajów i rytuałów.

Prasówka 11.02.2018

Tym razem świętujemy 40-lecie ambientu i industrialowy boom w Jugosławii lat 80./90., przybliżamy rozmowy z Olivią Block, Leą Bertuccim i RRRKRTA, a także akustyczno-matematyczny raport ze ślizgania się po lodzie oraz kolejna analiza kasetowego revivalu ostatnich lat.

Dubbing London

Nigdy dotąd bardziej nie uświadamiałem sobie tego, jak silnie studia kulturowe zrośnięte są z losami afrokaraibskiej diaspory i jak głęboko wyczulone na los wszystkich tych wspólnot i dyskursów, które z konieczności są mniejszościowe, upodrzędnione, marginalizowane, a w związku z tym – w refleksyjny sposób krytyczne.

Prasówka 28.01.2018

Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound studies.