Prasówka

Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound studies.

Prasówka 15.03.2022

1. Prasówkę rozpoczynamy nietypowo, bo tekstem nie najnowszym; w tych okolicznościach trudno jednak go pominąć. Przypominamy wywiad Piotra Matwiejczuka z Ludwikiem Erhardtem […]

Prasówka 01.03.2022

1. 24.02.2022 o 3:45 GMT świat wstrzymał oddech, gdy wojska rosyjskie zaatakowały Ukrainę. Ten bezprecedensowy, niezrozumiały i barbarzyński akt zbrodni nie został […]

Prasówka 01.02.2022

1. „Jednym z kluczowych sposobów definiowania postinstrumentalizmu jest indywidualna dla każdej kompozycji praktyka techniczna (wykonawcza), co stoi w opozycji do tradycji” pisze […]

Prasówka 18.01.2022

1. Rozpoczynamy tradycyjnie, czyli od #występówgościnnych. Tym razem zachęcamy do lektury tekstu naszej redaktorki Marty Koniecznej, która na łamach „Ruchu […]

Prasówka 15.12.2021

1. Annea Lockwood : Piano Drowning (2021) from Pie I Have Eaten on Vimeo. W ramach #występówgościnnych, zachęcamy do lektury tekstu […]

Prasówka 30.11.2021

1. Najnowszy odcinek prasy rozpoczynamy niemalże tradycyjnie od #występówgościnnych. Jan Topolski na łamach „Ruchu Muzycznego” przywołuje postać Harry’ego Partcha – […]

Prasówka 17.11.2021

1. Rozpoczynamy nasz najnowszy przegląd prasy od wątków związanych z naszym świeżutkim numerem #40 „Kinszasa – Maputo – Nairobi”. Na pierwszy […]

Prasówka 03.11.2021

1. Prasówkę rozpoczynamy czterema tekstami w jednym. W czterech poetyckich esejach Kamil Szuszkiewicz pochyla się nad sonifikacją. W Adorno jako Platon przeczytamy o efekcie eksperymentów […]