Intro
CEE. Central and Eastern Europe – taki skrót odnaleźć można na etykietach wielu produktów. Ale cóż to znaczy? Oczywiste jest, […]
CEE. Central and Eastern Europe – taki skrót odnaleźć można na etykietach wielu produktów. Ale cóż to znaczy? Oczywiste jest, […]
CEE. Central and Eastern Europe – taki skrót odnaleźć można na etykietach wielu produktów. Ale cóż to znaczy? Oczywiste jest, […]
Wszyscy założyciele byli przekazywaczami, a nie samo wyrodnymi nauczycielami. Byli autorami nowych form i wykładni, ale prawdy, na których się opierali, były […]
Tegoroczne obchody Stulecia awangardy w Polsce są dobrym pretekstem, aby przyjrzeć się historycznemu zjawisku na gruncie współczesnej sceny muzycznej. Jak definiujesz […]
„Z mgły mej odległej, dziecięcej pamięci dotąd wydostają się dwie pierwsze lekcje literatury muzycznej, dane mi za sprawą wielogodzinnych radiowych […]
W ostatnim czasie w różnych obiegach muzycznych i artystycznych – w środowisku muzyki współczesnej, opery, teatru dramatycznego czy filmu – ożyła tematyka feministyczna. […]
04 lutego 2017 po raz pierwszy w Berlinie odbyło się spotkanie poświęcone numerowi „Glissanda”. W kultowym Errant Sound spotkaliśmy się wokół numeru […]
On the 4th of February 2017, for the first time we’ve organised a „Glissando” launch event in Berlin. At the […]
Zainspirowany zeszłoroczną relacją Piotra Tkacza z Nowych Horyzontów, postanowiłem w tym roku uważniej posłuchać filmów pokazywanych na festiwalu IFFR w Rotterdamie. To jedna […]
Kiedy usłyszałem, że tematem nowego numeru będzie konceptualizm, od razu pomyślałem o Grahamie Lambkinie. Nie mogło przy tej okazji zabraknąć tekstu […]