Mikrotonowości
Nie ma tradycji muzyki mikrotonowej. Przez cały niemal XX wiek wszyscy tworzący mikrointerwałowo zaczynali za każdym razem od nowa. Również […]
Nie ma tradycji muzyki mikrotonowej. Przez cały niemal XX wiek wszyscy tworzący mikrointerwałowo zaczynali za każdym razem od nowa. Również […]
Trzy lata temu na „Warszawskiej Jesieni” sędziwe Trio Waltera Verdehra prawykonało ostatni utwór Eugeniusza Knapika – Trio na skrzypce, klarnet i fortepian (2003), […]
Pisanie biogramów to sprawa co najmniej kłopotliwa, uważa Stanisław Krupowicz. Więc albo wspomina muczenie krów za oknem, albo mówi „Urodził […]
Na pierwszym planie łeb spiżowego konia, który lada chwila nas stratuje. Wędzidło w pysku zwierzęcia rozgałęzia się w poroże jelenia (chyba fotomontaż). […]
Jan Topolski: Każdego, kto oglądał choć jeden z dojrzałych filmów Stanleya Kubricka, musiała uderzyć niezwykle eksponowana rola, jaką pełni w nich muzyka. Choć […]
Elizie Donaueschinger Musiktage, Niemcy, 22-24 października 2006 „Choć raz nie pojechać w końcu do Donaueschingen” – pisał kiedyś w swym felietonie znany […]
Praktyczne i teoretyczne aspekty wykorzystania muzyki w filmie na podstawie analizy Lśnienia Stanleya Kubricka 1 O filmie Lśnienie zostało zrealizowane w 1980 roku przez spółkę producencką […]
Czy uważa się Pan za kompozytora muzyki konkretnej i czy Pana zdaniem coś takiego w ogóle jeszcze istnieje? Oczywiście, że uważam się […]
Rok 2005, początek sierpnia, Paryż. Siedząc na tapczanie w legendarnym atelier „PostBillig” i prowadząc pogodną, poważną i z całą pewnością fascynującą rozmowę, mimowolnie […]
Wrocław nie jest dużym miastem, zaledwie nieco ponad 600 tysięcy mieszkańców. Niewątpliwe ich liczbę zasilają studenci, których jest więcej niż […]