Ikona cudzych stylów. Zbigniew Karkowski – wywiad.
Dla artysty bycie ikoną czy wręcz żywą legendą już samo w sobie nie może być łatwe. A bycie ikoną bardzo niszowego gatunku […]
Dla artysty bycie ikoną czy wręcz żywą legendą już samo w sobie nie może być łatwe. A bycie ikoną bardzo niszowego gatunku […]
Chociaż średniowieczna koncepcja muzyki sfer, której pierwociny niektórzy osadzają w pitagorejskiej filozofii, odnosiła się w istocie nie do dźwięku, będąc jedynie matematyczną […]
… pozostaje muzyka mowy, która zwraca się bezpośrednio ku podświadomości. Antonin Artaud, Listy o języku I. Hałasy nieznośne, przeszywające… Kiedy kilkadziesiąt lat temu […]
Z głosem jest trochę tak jak z czasem. Wszyscy ciągle powtarzają anegdotyczne już słowa św. Augustyna: „Gdy nikt mnie nie pyta, […]
„Złe, ale w dobrym sensie” – w ten sposób, śmiem twierdzić, większość zapytanych zdefiniowałaby ideę estetyki kampu. Może sformułowałyby to nieco inaczej […]
„Ekstremalny metal często balansuje na krawędzi bezkształtnego noise‚u. […] Może wcale nie wydawać się być muzyką, a towarzyszące mu praktyki mogą jawić […]
Poniżej publikujemy jego oświadczenie. Wyrzucenie z pracy red. Moniki Pasiecznik było tym wydarzeniem, które ostatecznie zdecydowało, że 2 stycznia b.r. złożyłem […]
Nie ma tradycji muzyki mikrotonowej. Przez cały niemal XX wiek wszyscy tworzący mikrointerwałowo zaczynali za każdym razem od nowa. Również […]
Trzy lata temu na „Warszawskiej Jesieni” sędziwe Trio Waltera Verdehra prawykonało ostatni utwór Eugeniusza Knapika – Trio na skrzypce, klarnet i fortepian (2003), […]
Pisanie biogramów to sprawa co najmniej kłopotliwa, uważa Stanisław Krupowicz. Więc albo wspomina muczenie krów za oknem, albo mówi „Urodził […]