Hubert Zemler archiwum

Hyōshigi, antropocen i dziadocen. Relacja z 20. Sacrum Profanum w Krakowie, 2.09-11.09.2022

Siłą Sacrum Profanum jest jego różnorodność. To „eksperyment i alternatywa, rock i metal, jazz i awangarda, swobodna improwizacja i muzyczna medytacja, drone i ambient, elektronika i techno” – pisze jego kurator. Podczas festiwalu litewski minimalizm i rumuński spektralizm sąsiadowały z awangardowym jazzem. Muzyczny hołd Thomasa Ankersmita dla pionierki muzyki elektronicznej – Maryanne Amacher – którego sensem jest akt słuchania, prezentowany był obok nowej kompozycji na głos, live electronics i wideo Piotra Peszata o zabarwieniu politycznym.

Perkusja na tra(n)sie. Ars Independent, 25.06.2022

Spontaniczna wspólnota słuchaczy naturalnie się rozprasza, by rozłożyć się na trawie pod rzeźbą trzech kobiet, gdzie zaplanowany został występ Piętnastki. Może to koncert plenerowy jak każdy inny, ale zachęcona przez kuratorów, stopniowo dostrzegam, jak w małą architekturę wkomponowuje się rzeźba dźwiękowa tworzona przez dwóch mężczyzn

Prasówka 30.03.2022

1. Prasówkę ponownie rozpoczynamy smutną wiadomością. Mira Calix, producentka i kompozytorka muzyki elektronicznej, związana z Warp Records, zmarła w wieku 51 lat. Wytwórnia […]

Kody 2021

 Awangarda tradycji czy tradycja awangardy? Majowe KODY powróciły. Data tegorocznego festiwalu cieszy tym bardziej, gdy weźmiemy pod uwagę zawirowania związane […]

Prasówka 6.04.2021

1. Jednym z pierwszych obostrzeń, jakie nałożono po wprowadzeniu reżimu sanitarnego był zakaz organizacji wydarzeń o charakterze masowym. Poza pewnym poluzowaniem w okresie […]