Wojenny pogłos. Historie dźwiękowe z Kijowa
Jest 17:20, wsiadam do pociągu do Kijowa. Jeszcze nie wiem, czego się spodziewać. Dwa tygodnie wcześniej bez zastanowienia przyjęłam zaproszenie […]
Jest 17:20, wsiadam do pociągu do Kijowa. Jeszcze nie wiem, czego się spodziewać. Dwa tygodnie wcześniej bez zastanowienia przyjęłam zaproszenie […]
MINU zawdzięcza swoją nazwę imieniu kota jednego z producentów – z czym organizatorzy zdecydowanie się nie kryli. Oprawa wizualna tegorocznej, trzeciej edycji festiwalu to starannie wymodelowana kocia łapka. Czy stoi za tym jakieś głębsze znaczenie? Nie, ale z takich decyzji wyłania się obraz całego wydarzenia – na luzie, ale to nie znaczy, że „po łebkach”.
Oś programowa wydawała mi się w miarę spójna z założeniami, chociaż w przypadku niektórych koncertów widać było przechylenie na jedną ze stron zamiast syntezę folku i awangardy. Jak zaobserwowaliśmy, te odchylenia nie były tak wyraźnie oznaczone w programie, jak można by było oczekiwać, co powodowało pewne napięcia wśród publiczności… Zastanawiałam się, jaka jest w zasadzie grupa odbiorców festiwalu.
Usłyszałam kiedyś, że słuchanie jest trudniejsze niż oglądanie, bo zostawia nas z tym, co mamy w środku. Jest samotne i wymaga skupienia, zmusza […]
W ogóle myślę o muzyce w kontekście tkaniny i faktury. Ale nie faktury w kontekście muzycznym, tylko namacalnym, potocznym rozumieniu – takiej, jak ma dywan albo zasłona. To dla mnie bardzo ważne, podobnie jak praca z gestem.
Złożyło się tak, że numer o najmłodszym pokoleniu polskich kompozytorek_ów tworzę jako przedstawicielka najmłodszego pokolenia krytyki muzycznej. Chociaż z drugiej strony barykady, […]
Magazyn o muzyce współczesnej „Glissando” zaprasza do współtworzenia numeru dotyczącego najmłodszego pokolenia polskich kompozytorów (urodzeni po 1985 roku). Zachęcamy do nadsyłania zarówno abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – artykułów (15-30 tys. znaków), jak również propozycji krótkich tekstów (do 7 tys. znaków, bez abstraktów) do działu poświęconego osobistym doświadczeniom kompozytorskim.
Tak dawno już nie stałam w sali pełnej ludzi oczekujących na koncert. Wprawdzie ulice odżyły, uczelnie zapełniają się studentami, wszystko wraca […]
… Zaczyna się od pierwszego świadomie usłyszanego dźwięku. Zaciekawienie stukotem jadącego pociągu, szczekanie psa za oknem, krople deszczu na szybie. […]
Kroplówka streamingu Kiedy rozpoczął się przymusowy lockdown, a wraz z nim fala streamingów, chciałam natychmiast posłuchać w s z y s t k i e g o. […]