John Cage archiwum

Hyōshigi, antropocen i dziadocen. Relacja z 20. Sacrum Profanum w Krakowie, 2.09-11.09.2022

Siłą Sacrum Profanum jest jego różnorodność. To „eksperyment i alternatywa, rock i metal, jazz i awangarda, swobodna improwizacja i muzyczna medytacja, drone i ambient, elektronika i techno” – pisze jego kurator. Podczas festiwalu litewski minimalizm i rumuński spektralizm sąsiadowały z awangardowym jazzem. Muzyczny hołd Thomasa Ankersmita dla pionierki muzyki elektronicznej – Maryanne Amacher – którego sensem jest akt słuchania, prezentowany był obok nowej kompozycji na głos, live electronics i wideo Piotra Peszata o zabarwieniu politycznym.

Prasówka 26.07.2022

1. Kompozytor młodego pokolenia Rafał Ryterski niedawno w poruszającym wywiadzie z Przemysławem Guldą opowiedział o przemocy, jakiej doznał w teatrze przy pracy w z reżyserem […]

Prasówka 8.09.2020

1. Najnowsze wydanie prasówki rozpoczynamy od #występówgościnnych. O przenikaniu się fikcji z rzeczywistością, a nawet tworzeniu jej alternatywnej wersji w postaci archiwów fikcyjnych, pisze […]

Prasówka 31.12.18

1. Wierzymy, że #Dwutygodnikzostaje, a wraz z nim regularnie pojawiające się treści, które prowokują do refleksji, kulturalnych i kulturowych polemik, lecz przede wszystkim […]

Prasówka 11.03.2018

W kolejnej odsłonie naszej cyklicznej rubryki piszemy m.in. o kobietach w muzyce współczesnej i nie tylko, dźwiękach roślin i poświęconych im badaniach, wywiadzie z Simonem Steen-Andersenem oraz muzyce z „Czarmej Pantery"...