Prasówka 3.12.18
1. Rok 2018 nieubłaganie zmierza ku końcowi, co już prowokuje liczne podsumowania. Portal Culture.pl każdej dziedzinie sztuki poświęca oddzielny wpis, […]
1. Rok 2018 nieubłaganie zmierza ku końcowi, co już prowokuje liczne podsumowania. Portal Culture.pl każdej dziedzinie sztuki poświęca oddzielny wpis, […]
Intymne, poufałe, bezpośrednie. Te trzy przymiotniki w pełni ujmują istotę tegorocznego festiwalu Instalakcje, którego mocne skupienie się na ciele i fizycznym doświadczeniu […]
A co, jeśli # oznacza nie tylko podwyższenie dźwięku? Pełen hasztagów program tegorocznej Musica Polonica Nova nie pozostawiał wątpliwości, pod jakim hasłem przebiegać będzie 31. edycja festiwalu. „#Sieć”, czyli główny temat wydarzenia, eksponowany był na każdym kroku, choć muzycznie zaledwie kilka punktów programu nawiązywało do niego bezpośrednio. Jednak nie tylko o sieć internetową chodziło, ale też o wzajemne powiązania, inspiracje i wpływy występujące w muzyce nowej. Obok (post)internetowego nurtu festiwalu dało się zatem wyróżnić jeszcze kilka innych powracających wątków. Ta edycja festiwalu była też pierwszą pod wodzą nowego dyrektora artystycznego, Pawła Hendricha.
Jak napisać nowy utwór na tak specyficzne instrumentarium, jak to skonstruowane przez Harry'ego Partcha, z jego unikatowym brzmieniem, strojem i skalą? Wojciech Błażejczyk, Kuba Krzewiński i Szymon Stanisław Strzelec zmierzyli się z tym wyzwaniem w ramach programu Composer Collider, a każdy na swój sposób próbował obejść liczne progi i przeszkody.
Tożsamość Zorna Smutną, ocienioną twarz Johna Zorna mogliśmy oglądać na szaroniebieskich plakatach rozwieszonych we Wrocławiu już od kilku dobrych tygodni. […]
18 maja 2015, zanim rozpoczęliśmy dyskusję wokół Glissanda #26, zaprosiliśmy naszych łódzkich przyjaciół (Aleksandrę Chciuk i Kubę Krzewińskiego) oraz publiczność do wspólnego wykonania […]
27 kwietnia 2015 po dyskusji wokół Glissanda #26 bohaterowie działu „Chropowatość Dźwięków Łodzi” zorganizowali wydarzenie wielkiej wagi. Anicie Andrzejczak zawdzięczamy […]