Prasówka 29.04.2019
1. #Gościnnewystępy W ubiegłą sobotę dwutygodnik.com świętował swój wielki powrót i 10. urodziny, a w tym otwierającym nowy etap, 254. numerze znalazł […]
1. #Gościnnewystępy W ubiegłą sobotę dwutygodnik.com świętował swój wielki powrót i 10. urodziny, a w tym otwierającym nowy etap, 254. numerze znalazł […]
1. Na początek zwięzły tekst, niemalże felieton Sashy Frere-Jonesa poświęcony obchodzącej w tym tygodniu urodziny Éliane Radigue. To ważne, że postać […]
1. Wierzymy, że #Dwutygodnikzostaje, a wraz z nim regularnie pojawiające się treści, które prowokują do refleksji, kulturalnych i kulturowych polemik, lecz przede wszystkim […]
Bogaty i zróżnicowany był program konferencji założycielskiej Central European Society for Soundscape Ecology (CESSE), która odbyła się między 29 listopada a 1 […]
8 kwietnia 2008 roku Peter Ablinger obsadził 20 drzewami rozmaitych gatunków miedze rozdzielające pola na wschód od wioski Seitelschlag w górnoaustriackiej […]
W poszukiwaniu nowych frontów audialnego wystawiennictwa (wokół projektu Niewyczerpalność) Podczas berlińskiej premiery konceptualnego numeru „Glissanda”, którego redaktorem prowadzącym był […]
Na dźwiękowy krajobraz codzienności w Chinach składają się przypadkowe dźwięki bez żadnego systemu kodowania, a ludzie mogą generować hałas w przestrzeni publicznej, nie zważając na otoczenie. Czy możemy zatem oczekiwać, że chiński sound art będzie prostym kulturowym przełożeniem sound artu zdefiniowanego i praktykowanego u nas, i że idealnie i bez trudu wpasuje się w zachodnie przestrzenie sztuki?
Rok 1955. Podczas pierwszej wystawy grupy Gutai w Ohara Kaikan Hall w Tokio prawdopodobnie po raz pierwszy w przestrzeni galeryjnej zostaje […]
Od paru paru lat berliński festiwal sztuki nowych mediów i kultury cyfrowej transmediale oraz związany z nim club transmediale/CTM (poświęcony muzyce elektronicznej […]
„Muzyka bez granic” – tak brzmiało początkowo rozwinięcie nazwy festiwalu Audio Art, jak przypominał w tym roku jego twórca i organizator Marek […]