Zniesienie obostrzeń. O live streamach 63. Warszawskiej Jesieni, 18-26 września 2020.
Na ostatnią chwilę ogarniasz rzutnik. W panice szukasz zagubionego małego jacka na dwa cinche (palmfejs). Jest! Podłączasz komputer do wzmacniacza, puszczasz […]
Na ostatnią chwilę ogarniasz rzutnik. W panice szukasz zagubionego małego jacka na dwa cinche (palmfejs). Jest! Podłączasz komputer do wzmacniacza, puszczasz […]
1. Prasówkę otwierają dziś tradycyjnie #Gościnnewystępy. Pozwólmy sobie zestawić w rodzaj audiopaperu opublikowaną w dwóch różnych mediach rozmowę Piotra Tkacza z Jarosławem Kozłowskim […]
Jeśli miałabym w dwóch słowach ująć 62. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, to powiedziałabym: przyjemna i uporządkowana. W konstrukcji programu udało się […]
Jan Topolski: Jak było w Grazu na Impulsie? Krzysztof Stefański: Jaki jest twój limit? Marta Śniady: Warsztaty podczas Impulsu miał prowadzić […]
1. #Gościnnewystępy W ubiegłą sobotę dwutygodnik.com świętował swój wielki powrót i 10. urodziny, a w tym otwierającym nowy etap, 254. numerze znalazł […]
Podejmując w sztafecie warszawskojesiennej pałeczkę od mojej poprzedniczki pozostaje mi opisać głównie drugą połowę festiwalu, choć miejscami będę wracał do pojedynczych […]
Brzmienie XX-wiecznej klasyki wypełniło jubileuszową edycję festiwalu od dziesięciu lat łączącego muzyczne skrajności – tradycję i awangardę. Szczycący się kreatywnością i otwartością na eksperymenty festiwal, w tym roku zrobił zdecydowany krok w tył, kierując uwagę na największe nazwiska powojennych modernistów. Organizatorzy patrząc w przeszłość i w niej poszukując odpowiedzi na pytania o stan muzyki najnowszej, zderzyli wielkie idee kompozytorskie i umieścili je we współczesnych kontekstach. Ramę programu stanowiły proste dychotomie: metafizyczne – naukowe, sacrum – profanum, stare – nowe.
Na początku zaznaczę tylko, że pisze perkusista – o perkusji i wykonawstwie. Ale nie o uderzaniu w bęben, choć uderzanie w bęben było. Piszę o fascynacji. […]
Warszawska Jesień za Tadeusza Wieleckiego (a więc jedyna, którą znam z doświadczenia) zawsze miała nurt przewodni, ale zazwyczaj, choć widoczny i słyszalny, […]
OŚWIADCZENIE 1) W świetle wydarzeń ostatnich dni czujemy szczególną potrzebę mówienia o sytuacji kobiet w świecie muzyki współczesnej. 2) Sporządzone przez nas w ubiegłym […]