Hiper-normalny, hiper-zwyczajny. Festiwal Audio Art 2023
Tymi słowami Marek Chołoniewski otworzył tegoroczny festiwal, który obchodzi swoje 30- lecie już od zeszłej edycji. Plakat promujący wydarzenie, prezentuje […]
Tymi słowami Marek Chołoniewski otworzył tegoroczny festiwal, który obchodzi swoje 30- lecie już od zeszłej edycji. Plakat promujący wydarzenie, prezentuje […]
Siłą Sacrum Profanum jest jego różnorodność. To „eksperyment i alternatywa, rock i metal, jazz i awangarda, swobodna improwizacja i muzyczna medytacja, drone i ambient, elektronika i techno” – pisze jego kurator. Podczas festiwalu litewski minimalizm i rumuński spektralizm sąsiadowały z awangardowym jazzem. Muzyczny hołd Thomasa Ankersmita dla pionierki muzyki elektronicznej – Maryanne Amacher – którego sensem jest akt słuchania, prezentowany był obok nowej kompozycji na głos, live electronics i wideo Piotra Peszata o zabarwieniu politycznym.
1. Zaczynamy już tradycyjnie od autorek związanych z naszym tytułem: interesujący portret Niny Fukuoki nakreśliła Wioleta Żochowska w artykule dla „Dwutygodnika”. Kwintesencją […]
Moment, gdy słyszysz skrzypienie drzwi i zastanawiasz się, czyj jest ten utwór. Kurs był zamknięciem się na dziesięć dni w innym świecie, w przestrzeni tak różnej od wszystkiego. „Usta milczą, dusza śpiewa, kochaj mnie”, które słyszysz w drodze na obiad tak bardzo kontrastuje z Twoją Nową Codziennością. Wychodząc z akademika czy uczelni muzycznej na ulicę, wchodzisz w inny świat.
Na tle białej ściany znajdują się dwa czarne kwadraty jak z obrazu Malewicza. A jednak – dwa. Samotny w swej ostateczności kwadrat zyskał […]
Jan Topolski: Jak było w Grazu na Impulsie? Krzysztof Stefański: Jaki jest twój limit? Marta Śniady: Warsztaty podczas Impulsu miał prowadzić […]