Una Historia tejida con sonidos – conversación con Angélica Castelló
Una artista no puede ser extraída de su vida diaria y, sin conocer algo de los procesos creativos que la […]
Una artista no puede ser extraída de su vida diaria y, sin conocer algo de los procesos creativos que la […]
1. Zaczynamy od #występówgościnnych, tym bardziej że notujemy tu w debiut red. Natalii Glinki-Hebel w „Ruchu Muzycznym”, która relacjonuje tamże Dni Muzyki […]
Z jubileuszami może być różnie. Mogą być nadęte i pełne przesady. Okrągłe rocznice często odkrywają też środowiskowy brak polotu oraz ociężałość […]
Tematem przewodnim tegorocznego Ad Libitum było łączenie świata dźwięku z tym, co wizualne. Chociaż nie zawsze wizualność grała na festiwalu pierwsze skrzypce, to hasło „sonic and visual” prowokowało do spojrzenia na świat sztuki, a przede wszystkim muzyki improwizowanej z nowej perspektywy. [...] Kuratorska decyzja o wyborze zestawienia soniczności z wizualnością na motyw przewodni była dla mnie impulsem do myślenia o dźwiękach jako wizualnym fenomenie i odwrotnie, o wizualności jako sonicznym zjawisku. Najważniejsze dla mnie pytanie brzmi więc: jak organizatorzy postanowili przedstawić opowieść o audiowizualności w świecie improwizacji?
„To nie czas na braterstwo. To czas sztywnego siedzenia na miejscu”. Dlaczego te słowa tak mnie dotknęły, tak zapadły mi w pamięć – słowa, które padły mniej więcej w środku festiwalu, mniej więcej w środku występu Leny Czerniawskiej i Biliany Voutchkovej. Występu, który okazał się improwizowanym słuchowiskiem i jednym z najbardziej zaskakujących momentów szóstej odsłony Spontaneous Music Festival. Ale zaskoczeń w ogóle było wiele [...].
Jedziemy busem z Warszawy. Docierając na miejsce festiwalu, mijamy stację Atelier Wolimierz. To właśnie w tym miejscu wszystko się zaczęło. W 1991 roku […]
1. Wiosna rozkwita festiwalami – przeglądy muzycznych nowości odbywają się w mniejszych i większych ośrodkach, jak Europa długa i szeroka. W Berlinie od zeszłego […]
1. Na początek zwięzły tekst, niemalże felieton Sashy Frere-Jonesa poświęcony obchodzącej w tym tygodniu urodziny Éliane Radigue. To ważne, że postać […]
Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński: Wraz z Sharifem Sehnaouim zbudowaliście w Bejrucie prężną scenę muzyki eksperymentalnej. Jak to się robi w Libanie? Mazen Kerbaj: […]
Zapraszamy do nowej odsłony naszej cyklicznej rubryki, w której prezentujemy najciekawsze znalezione przez nas w internecie teksty dotyczące muzyki współczesnej oraz sound […]