Prasówka 20.04.2021
Przybliżamy historię muzyki popularnej Czechosłowacji i PRL-u, wirtualne wizyty na festiwalu Borealis, dyskusję o przemocy w szkolnictwie muzycznym oraz nietypowe portrety Laurie Anderson i Sunn O)))).
Przybliżamy historię muzyki popularnej Czechosłowacji i PRL-u, wirtualne wizyty na festiwalu Borealis, dyskusję o przemocy w szkolnictwie muzycznym oraz nietypowe portrety Laurie Anderson i Sunn O)))).
Przeprowadźmy mały eksperyment myślowy. Wyobraźmy sobie, że muzyka konkretna nie narodziła się w Paryżu, lecz w Kairze. Że drone music nie wymyślił […]
1. Jednym z pierwszych obostrzeń, jakie nałożono po wprowadzeniu reżimu sanitarnego był zakaz organizacji wydarzeń o charakterze masowym. Poza pewnym poluzowaniem w okresie […]
Wioleta Żochowska: Zacznę od kwestii, która najbardziej mnie nurtuje od ostatniej Warszawskiej Jesieni. Czy spodziewałaś się tych wszystkich komentarzy i wiadomości […]
Szkło przewodzące, sok jagodowy i tlenek tytanek. Dzięki rozdrobnieniu cząsteczek do skali nano tlenek tytanek zyskuje zupełnie niespotykane właściwości, które znacznie […]
1. Prasówkę wokół 39. numeru „Glissanda” poświęconego partycypacji rozpoczynamy od tekstu, który niezgorzej linkuje też do naszego poprzedniego wydawnictwa, czyli […]
W latach 2017 i 2018 byłem zaangażowany w projekt Defragmentation (Defragmentacja), którego przedmiotem było kuratorowanie muzyki współczesnej. Inicjatywa wspierana przez Kulturstiftung des […]
Gdy mówimy o uczestnictwie, często używamy zwrotów takich jak „oddać głos” czy „wysłuchać”. Język partycypacji sam w sobie jest muzyczny, natomiast muzyka […]
1. Prezentując #występygościnne uwadze polecamy tekst naszego redaktora Piotra Tkacza, który opublikowany został na łamach „Ruchu Muzycznego”. Intuicja. Wolność to […]
Magazyn o muzyce współczesnej Glissando zaprasza do nadsyłania abstraktów (do 2 tys. znaków) i po akceptacji – tekstów (do 15/30 tys. znaków) […]